Items where Division is "04 Faculty of Humanities and Social Sciences > Departement Gesellschaftswissenschaften > Fachbereich Soziologie > Sozialforschung und Methodologie (Bergman)"
Jump to: 2024 | 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | February 2019 | 2019 | 25 September 2018 | 2018 | 1 November 2017 | April 2017 | 28 February 2017 | February 2017 | 2017 | October 2016 | 18 August 2016 | August 2016 | 28 January 2016 | 2016 | 29 September 2015 | 15 September 2015 | 13 April 2015 | 2015 | 11 November 2014 | November 2014 | 2014 | 16 April 2013 | 2013 | 9 February 2012 | 2012 | 2011 | 2010 | 5 November 2009 | 2009 | 2008 | 2007 | 1 July 2006 | 2006 | 2005 | 4 January 2004 | 2004 | 3 March 2003 | 2003 | 2002 | 2001 | 2000 | 1999 | 1998 | 1997 Number of items at this level: 321. 2024Nutz, Rainer. Zur Gesellschaft Ägyptens in der Ramessidenzeit. 2024, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. 2023Harzenetter, Marie Theres. Sensemaking- und Legitimationsnarrative südbadischer Landwirt:innen im Obst-, Gemüse- und Weinbau auf die Beschäftigung zirkulärer Migrant:innen. 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Maurer, David. Unlocking the Potential of UAVs in Tanzania: A Study of Innovation Processes and Open-Source Technology. 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. 2022Bürgi, Julia Leonie. Die Menstruation – Eine soziologische Untersuchung aktueller Debatten und Prozesse der (Ent-)Tabuisierung. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Castanheira, Rachela Maria. Die Relation von Temporärarbeit und Sozialintegration. Eine qualitative Studie über temporärarbeitende Migrantinnen und Migranten auf dem baselstädtischen Arbeitsmarkt. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta. (2022) Inter- and transdisciplinary research - a catalyst for a professional-scientific education. In: Professional-scientific education: Discourses, perspectives, implications and options for action for science and practice. Leverkusen, pp. 131-153. Defila, Rico and Di Giulio, Antonietta and Flury von Arx, Regina and Roschewitz, Anna. (2022) Lebensqualität - Operationalisierung für die Planung und den Betrieb von Arealen: Schlussbericht zur explorativen Pilotstudie Basel. Zürich. Di Giulio, Antonietta. (2022) Une bonne vie pour tout le monde dans les "corridors de consommation" (Interview). Hémisphères. La revue suisse de la recherche et de ses applications, (23). pp. 14-17. Delémont. Di Giulio, Antonietta and Defila, Rico. (2022) Die Bedeutung von Narrativen für Umwelt und Nachhaltigkeit. p. 104. Basel. Di Giulio, Antonietta and Sahakian, Marlyne and Anantharaman, Manisha and Saloma, Czarina and Khanna, Rupali and Narasimalu, Srikanth and Zhang, Dunfu. (2022) How the consumption of green public spaces contributes to quality of life: Evidence from four Asian cities. Consumption and Society, 1 (2). pp. 375-397. Gageatu, Maria. Bekämpfung der Lebensmittelverschwendung in Basel-Stadt: Lebensmittel teilen statt wegwerfen – Eine Untersuchung anhand der foodsharing-Initiative. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Hilpert, Gioia Maria. Gute Beratung bewegt – wie Mitarbeitende einer Energieagentur ihren Beratungsalltag deuten: eine Grounded Theory Analyse zur Lokalität der Energiewende am Beispiel der Energieberatung. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Kremm, Heike. Die Frage der medialen Glaubwürdigkeit – Resozialisierung in eine alternative Wirklichkeit. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Nölting, Benjamin and König, Bettina and Zimmermann, Anne B. and Di Giulio, Antonietta and Schäfer, Martina and Schneider, Flurina. (2022) Dealing with the COVID-19 pandemic: an opportunity to reflect on sustainability research. Sustainability Management Forum, 30. pp. 11-27. Studer-Beuschel, Ronja. Nachhaltige Quartiersentwicklung am Beispiel des Quartiers Gundeldingen Basel-Stadt. Welchen Einfluss haben soziale Netzwerke und soziales Kapital auf eine nachhaltige Stadtentwicklung im Quartier Gundeldingen in Basel-Stadt? 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Turki, Sarah. Co-Creating Healthy and Sustainable Communities. A Case Study of the Blue Zones Project Fort Worth. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Zipperer, Marliène. Die Sozialintegration von Tamilinnen und Tamilen in der Schweiz. Eine qualitative Analyse am Beispiel von acht befragten Personen mit tamilischer Staatsbürgerschaft in Basel-Stadt und Baselland. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. 2021Ejderyan, Olivier. (2021) Entre discours et réalités locales: quelles voies pour la géothermie en Suisse? Swiss Bulletin für angewandte Geologie, 26 (1). pp. 47-53. Jacobs, Eelco. Beyond normative technicism: institutionalist approaches to health systems governance in Tajikistan. 2021, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Ruef, Franziska and Ejderyan, Olivier. (2021) Rowing, steering or anchoring? Public values for geothermal energy governance. Energy policy, 158. p. 112577. Schmid, Yannick. Digitale Medien im Klassenzimmer. Die Auswirkungen der Corona-Pandemie auf die Konventionen von Akteuren im Feld der Primarschule. Eine Fallstudie. 2021, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. 2020Ajayi, Oluwasooto. African Voices in the African Rising Narrative. A qualitative study on scholary literature and personal perceptions of the Africa Rising Narrative. 2020, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Bergman, Manfred Max and Bergman, Zinette and Liu, Baocheng and Arora, Bimal and Hou, Shengtian and Sengupta, Rijit. (2020) The Business-Society Nexus for the 21st Century. Journal of Sustainability Research, 2 (1). e200004. Ding, Jin. China in Africa : perspectives on development and emergence. 2020, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Ejderyan, Olivier and Ruef, Franziska and Stauffacher, Michael. (2020) The entanglement of top-down and bottom-up: socio- technical innovation pathways of geothermal energy in Switzerland. Journal of Environment and Development, 29 (1). pp. 99-122. Everwijn, Aurel. Untersuchung der projektiven Dimension von Agency bei Basler Schulkindern. Qualitative Analyse der Zukunftsperspektiven und der Wahrnehmung der eigenen Handlungsfähigkeit bei Schülern im Alter von 10 – 14 Jahren. 2020, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Imdorf, Christian. (2020) Bildung. In: Wörterbuch der Schweizer Sozialpolitik. Zürich, pp. 105-107. Imdorf, Christian. (2020) Bildungspolitik. In: Wörterbuch der Schweizer Sozialpolitik. Zürich, pp. 112-114. Pearce, BinBin J. and Ejderyan, Olivier. (2020) Joint problem framing as reflexive practice: Honing a transdisciplinary skill. Sustainability science, 15 (3). pp. 683-698. Ruef, Franziska and Stauffacher, Michael and Ejderyan, Olivier. (2020) Blind spots of participation: How differently do geothermal energy managers and residents understand participation? Energy Reports, 6. pp. 1950-1962. Vargas-Payera, Sofía and Martínez-Reyes, Amanda and Ejderyan, Olivier. (2020) Factors and dynamics of the social perception of geothermal energy: case study of the Tolhuaca exploration project in Chile. Geothermics, 88. p. 101907. February 2019Imdorf, Christian and Shi, Penghui Lulu and Sacchi, Stefan and Samuel, Robin and Hyggen, Christer and Stoilova, Rumiana and Yordanova, Gabriela and Boyadjieva, Pepka and Ilieva-Trichkova, Petya and Parsanoglou, Dimitris and Yfanti, Aggeliki. (2019) Scars of early job insecurity across Europe: Insights from a multi-country employer study. In: Youth Unemployment and Job Insecurity in Europe: Problems, Risk Factors and Policies. Cheltenham, pp. 93-116. 2019Imdorf, Christian and Leemann, Regula and Gonon, Philipp, eds. (2019) Bildung und Konventionen. die "Economie des conventions" in der Bildungsforschung. Soziologie der Konventionen. Wiesbaden. Bergman, Manfred Max. (2019) Sozialwissenschaftliche Sichtweisen auf Gesundheits- und Krankheitstrends in der Schweiz. Forschungskonzept Gesundheit 2021-2024. pp. 10-14. Bergman, Manfred Max and Bergman, Zinette and Teschemacher, Yael and Arora, Bimal and Jyoti, Divya and Sengupta, Rijit. (2019) Corporate Responsibility in India: Academic Perspectives on the Companies Act 2013. Sustainability, 11 (21). p. 5939. Bergman, Zinette. (2019) Trains in the Land of the Car: A Case Study of Mobility as Agency in the United States. Sustainability, 11 (23). p. 6710. Bergman, Zinette and Bergman, Manfred Max. (2019) A Case Study of the Sustainable Mobility Problem-Solution Paradox: Motility and Access of Metrorail Commuters in the Western Cape. Sustainability, 11 (10). p. 2842. Bergman, Zinette and Bergman, Manfred Max and Thatcher, Andrew. (2019) Agency and Bandura's Model o f Triadic Reciprocal Causation: An Exploratory Mobility Study Among Metrorail Commuters in the Western Cape, South Africa. Frontiers in Psychology, 10. p. 411. Bergman, Zinette and Teschemacher, Yael and Arora, Bimal and Sengupta, Rijit and Leisinger, Klaus Michael and Bergman, Manfred Max. (2019) Developing the business-society nexus through corporate responsibility expectations in India. Critical Perspectives on International Business, 16 (2). pp. 143-164. Ejderyan, Olivier and Schneider, Flurina and Bornemann, Basil and Kläy, Andreas. (2019) How social sciences and humanities can contribute to transformative science. GAIA - Ecological Perspectives for Science and Society, 28 (2). pp. 160-162. Grossrieder, Daphne. Das Heimatgefühl im Baselland. Empirische Untersuchung zur Bedeutung von Heimat in ländlichen Dörfern im Baselbiet. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Helbling, Laura Alexandra and Sacchi, Stefan and Imdorf, Christian. (2019) Comparing long-term scarring effects of unemployment across countries: The impact of graduating during an economic downturn. In: Negotiating Early Job Insecurity Well-being, Scarring and Resilience of European Youth. Cheltenham, pp. 68-89. Hänggi, Christoph. Collective Identities in Times of Technological Change: On the relation between the government's rail development vision and individual practices in China. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Imdorf, Christian and Shi, Lulu P. and Sacchi, Stefan and Samuel, Robin and Hyggen, Christer and Stoilova, Rumiana and Yordanova, Gabriela and Boyadjieva, Pepka and Ilieva-Trichkova, Petya and Parsanoglou, Dimitris and Yfanti, Aggeliki. (2019) NEGOTIATE Employer Survey. Scientific Use File. Data Documentation. Negotiate workin paper, (7.4). Oslo. Jafflin, Kristen and Pfeiffer, Constanze and Bergman, Manfred Max. (2019) Effects of self-esteem and stress on self-assessed health : a Swiss study from adolescence to early adulthood. Quality of Life Research, 28 (4). pp. 915-924. Karuwo, Kingdom Fungai. Political Economy in the Post-Colony: The influence of Tertiary Education on emigration Decisions in Ghana. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Kriesi, Irene and Imdorf, Christian. (2019) Gender Segregation in Education. In: Research Handbook on the Sociology of Education. Cheltenham, pp. 193-212. Lau, Cubie L. L. and Bergman, Zinette and Bergman, Manfred Max. (2019) Environmental Protection and Corporate Responsibility: The Perspectives of Senior Managers and CxOs in China. Sustainability, 11 (13). p. 3610. Mahler, Matthias. Basel aus der Expat-Perspektive. Eine Kartographie urbaner Konzepte. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Steinberg, Mario. Digitalisierung der Bildung und des Lernens. Zum Umgang mit neuen Lehr-und Lernmedien in Schule und Unterricht im Kontext einer "digitalen Bildungsrevolution". Eine ethnographische Fallstudie. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. 25 September 2018Imdorf, Christian and Sacchi, Stefan and Samuel, Robin and Shi, Lulu P.. (25 September 2018) Arbeitslosigkeit mindert Jobchancen. Die Volkswirtschaft, 10. pp. 43-45. 2018Berger, Lena. The relationship between business and society : towards a context-and culture-sensitive approach for the 21st century. 2018, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Bergman, Manfred Max. (2018) The Century of Migration and the Contribution of Mixed Methods Research. Journal of Mixed Methods Research, 12 (4). pp. 371-373. Bergman, Zinette and Bergman, Manfred Max and Fernandes, Kiran and Grossrieder, Daphne and Schneider, Lea. (2018) The Contribution of UNESCO Chairs toward Achieving the UN Sustainable Development Goals. Sustainability, 10 (12). p. 4471. Heiniger, Melina and Imdorf, Christian. (2018) The role of vocational education in the transmission of gender segregation from education to employment: Switzerland and Bulgaria compared. Journal for Labour Market Research, 52 (15). pp. 1-21. Imdorf, Christian. (2018) Rezension von: Aljets, Enno: Der Aufstieg der Empirischen Bildungsforschung. Ein Beitrag zur institutionalistischen Wissenschaftssoziologie. Soziologische Revue, 41 (1). pp. 133-137. Imdorf, Christian. (2018) Sélection, discrimination et reproduction sociale par les entreprises formatrices. In: Enjeux de la formation professionnelle en Suisse. Le « modèle » suisse sous la loupe. Zürich, pp. 181-198. Imdorf, Christian and Bieri, Franziska and Heiniger, Melina. (2018) Gender segregation in education and employment. The role of educational systems in Bulgaria and Switzerland. In: Inequalities and social (dis)integration: in search of togetherness. Jubilee Collection in Honour of Professor Rumiana Stoilova. Sofia, pp. 331-345. Kilchmann, Valentin. Flucht und Identität. Zwischen Zuschreibung und Selbstwahrnehmung. 2018, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Lützel, Nadja. Wir sind Grenzgänger! Welche Bedeutung hat das Grenzgänger Sein für Grenzgänger in der Metropolregion Basel? Eine forschungsbasierte Studie über Grenzgänger, ihre Lebensalltagswelt, ihre Identität, ihre gesellschaftliche Partizipation und Zugehörigkeit. 2018, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Meyer, Thomas. Wie das Schweizer Bildungssystem Bildungs- und Lebenschancen strukturiert : empirische Befunde aus der Längsschnittstudie TREE. 2018, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Shi, Lulu P. and Imdorf, Christian and Samuel, Robin and Sacchi, Stefan. (2018) How unemployment scarring affects skilled young workers: evidence from a factorial survey of Swiss recruiters. Journal for Labour Market Research, 52 (7). pp. 1-15. 1 November 2017Imdorf, Christian. (1 November 2017) Es braucht eine sozial innovative Berufsbildung. Skilled: das Magazin des Eidgenössischen Hochschulinstituts für Berufsbildung, (2). pp. 2-5. Zollikofen. April 2017Imdorf, Christian and Shi, Lulu P. and Sacchi, Stefan and Samuel, Robin and Hyggen, Christer and Stoilova, Rumiana and Yordanova, Gabriela and Boyadjieva, Pepka and Ilieva-Trichkova, Petya and Parsanoglou, Dimitris and Yfanti, Aggeliki. (2017) Explaining employers’ hiring decisions: A comparative study of employers’ risk assessment. NEGOTIATE working paper, 7.3. 28 February 2017Kilchmann, Valentin and Kobler, Cristopher and Shi, Lulu P. and Imdorf, Christian. (2017) Contribution to Deliverable 8.2 (WP 8): Strategies to improve labour market integration of young people: Comparing policy coordination in nine European countries. Country Report Switzerland. February 2017Helbling, Laura A. and Sacchi, Stefan and Imdorf, Christian. (2017) Understanding cross-country variation in the long-term consequences of graduating at a bad time: A comparison of five European countries. NEGOTIATE working paper, 6.3. 2017Bergman, Manfred Max and Bergman, Zinette and Berger, Lena. (2017) An Empirical Exploration, Typology, and Definition of Corporate Sustainability. Sustainability, 9 (5). p. 753. Imdorf, Christian. (2017) Diskriminierung in der beruflichen Bildung. In: Handbuch Diskriminierung. Wiesbaden, pp. 353-366. Imdorf, Christian. (2017) Rezension von: Scherr, Albert / Janz, Caroline / Müller, Stefan: Diskriminierung in der beruflichen Bildung, Wie migrantische Jugendliche bei der Lehrstellenvergabe benachteiligt werden. Wiesbaden: Springer VS 2015. Erziehungswissenschaftliche Revue, 16 (5). Imdorf, Christian. (2017) Understanding discrimination in hiring apprentices: how training companies use ethnicity to avoid organisational trouble. Journal of Vocational Education & Training, 69 (3). pp. 405-423. Imdorf, Christian. (2017) « L’économie des conventions », courant important et méconnu de la nouvelle sociologie économique française : un panorama vu d’Allemagne. Statistique et société, 5 (2). pp. 29-32. Imdorf, Christian and Helbling, Laura A. and Inui, Akio. (2017) Transition systems and non-standard employment in early career: comparing Japan and Switzerland. Journal of Education and Work, 30 (5). pp. 486-500. Imdorf, Christian and Koomen, Maarten and Murdoch, Jake and Guégnard, Christine. (2017) Do vocational pathways improve higher education access for women and men from less privileged social backgrounds? A comparison of vocational tracks to higher education in France and Switzerland. Rassegna Italiana di Sociologia, Rivista trimestrale fondata da Camillo Pellizzi, LVIII (2/2017). pp. 283-314. Murdoch, Jake and Guégnard, Christine and Imdorf, Christian and Koomen, Maarten. (2017) Les parcours scolaires vers l’enseignement postsecondaire au prisme de la mobilité sociale et du genre en France et en Suisse. In: L’envers du décor. Massification de l’enseignement supérieur et justice sociale. Québec, pp. 113-134. Murdoch, Jake and Guégnard, Christine and Koomen, Maarten and Imdorf, Christian and Kamanzi, Canisius and Meyer, Thomas. (2017) Pathways fostering Mobility to Higher Education for Vulnerable Immigrants in France, Switzerland and Canada. European Journal of Higher Education, 7 (1). pp. 29-42. Negotiate, . (2017) Employers assessments of young job applicants: Findings from a comparative study. NEGOTIATE Policy Brief no. 6 - May 2017 (EUROPEAN POLICYBRIEF). p. 5. Negotiate, . (2017) Long term consequences of early job insecurity. NEGOTIATE Policy Brief no. 5 - March 2017 (EUROPEAN POLICYBRIEF). p. 5. Wohlgemuth, Karin and Schoch, Aline and Imdorf, Christian. (2017) Transitions sexuées de l’école à l’enseignement post-obligatoire en Suisse. In: Ecole des filles, école des femmes. L'institution scolaire face aux parcours, normes et rôles professionnels sexué. Louvain-la-Neuve, pp. 43-56. October 2016Hyggen, Christer and Imdorf, Christian and Parsanaglou, Dimitris and Sacchi, Stefan and Samuel, Robin and Stoilova, Rumiana and Shi, Lulu P. and Yfanti, Aggeliki and Yordanova, Gabriela. (2016) Understanding unemployment scars: A vignette Experiment of employers’ decisions in Bulgaria, Greece, Norway and Switzerland. NEGOTIATE working paper, 7.2. 18 August 2016Imdorf, Christian and Shi, Lulu P. and Helbling, Laura and Sacchi, Stefan and Samuel, Robin. (2016) Contribution to Deliverable 3.4 (D3.4) – Institutional Determinants of Early Job Insecurity in Nine European Countries : Country Report Switzerland. August 2016Abebe, Dawit Shawel and Bussi, Margherita and Buttler, Dominik and Hyggen, Christer and Imdorf, Christian and Michoń, Piotr and O’Reilly, Jacqueline and Shi, Lulu P.. (2016) Explaining consequences of employment insecurity: The dynamics of scarring in the United Kingdom, Poland and Norway. NEGOTIATE working paper, 6.2. 28 January 2016Helbling, Laura A. and Imdorf, Christian and Ayllon, Sara. and Sacchi, Stefan. (2016) Methodological challenges in the study of scarring effects of early job insecurity. NEGOTIATE working paper, 6.1. 2016Scharenberg, Katja and Hupka-Brunner, Sandra and Meyer, Thomas and Bergman, Manfred Max, eds. (2016) Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter. Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE, 2. Zürich. Bergman, Manfred Max. (2016) Mixed methods research and designs. Swiss Sociological Association Bulletin (150). pp. 12-15. Bieri, Franziska and Imdorf, Christian and Stoilova, Ruminana and Boyadjieva, Pepka. (2016) The Bulgarian Educational System and Gender Segregation in the Labour Market. European Societies, 18 (2). pp. 158-179. Buchmann, Marlis and Kriesi, Irene and Koomen, Maarten and Imdorf, Christian and Basler, Ariane. (2016) Differentiation in secondary education and inequality in educational opportunities: The case of Switzerland. In: Models of Secondary Education and Social Inequality: An International Comparison. Cheltenham, pp. 111-128. Helbling, Laura Alexandra. Job and employment insecurity in early careers : investigating the vocational education premium. 2016, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Hupka-Brunner, Sandra and Samuel, Robin and Bergman, Manfred Max. (2016) Der Einfluss der sozialen Herkunft auf postobligatorische Bildungsverläufe in der Schweiz. In: Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter: Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE, 2. Zürich, pp. 45-74. Imdorf, Christian. (2016) School-to-Work Transition Systems and Non-standard Employment in Early Career: Switzerland and Japan compared. Rikkyo Social Work Review, 36. pp. 85-91. Imdorf, Christian and Berner, Esther and Gonon, Philipp. (2016) Duale versus vollzeitschulische Berufsausbildung in der Schweiz. Zwei Institutionalisierungsmuster der beruflichen Bildung aus rechtfertigungstheoretischer und kantonal vergleichender Perspektive. In: Die Organisation von Bildung. Soziologische Analysen zu Schule, Berufsbildung, Hochschule und Weiterbildung. Weinheim, pp. 186-207. Imdorf, Christian and Hegna, Kristinn and Eberhard, Verena. (2016) Geschlechtersegregation im Bildungssystem – Welche Rolle spielt die Berufsbildung? Berufsbildung in Wissenschaft und Praxis, 45 (2). pp. 23-27. Imdorf, Christian and Koomen, Maarten and Guegnard, Christine and Murdoch, Jake. (2016) Erleichtern berufsfeldorientierte Mittelschulen den Hochschulzugang für Jugendliche aus hochschulbildungsfernen Milieus? Eine geschlechtersensible Analyse im französisch-schweizerischen Vergleich. In: Gender und Migration an Universitäten, Fachhochschulen und in der höheren Berufsbildung. Münster, pp. 20-52. Kamanzi, Pierre Canisius and Guégnard, Christine and Koomen, Maarten and Imdorf, Christian and Murdoch, Jake. (2016) Parcours scolaires, accès aux études supérieures et mobilité sociale: comparaison entre la France, la Suisse et le Canada. In: Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter: Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE. Zürich, pp. 130-153. Murdoch, Jake and Guégnard, Christine and Griga, Dorit and Koomen, Maarten and Imdorf, Christian. (2016) How Do Second-Generation Immigrant Students Access Higher Education? The Importance of Vocational Routes to Higher Education in Switzerland, France and Germany. Swiss Journal of Sociology, 42 (2). pp. 245-263. Samuel, Robin and Hadjar, Andreas. (2016) How Welfare-State Regimes Shape Subjective Well-Being Across Europe. Social indicators research, 129 (2). pp. 565-587. Scharenberg, Katja and Meyer, Thomas and Hupka-Brunner, Sandra and Bergman, Manfred Max. (2016) Transitions in youth and young adulthood in the light of the TREE data: National and international research perspectives on educational inequalities and institutional factors. In: Transitionen im Jugend- und jungen Erwachsenenalter: Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE, 2. Zürich, pp. 17-20. Shi, Lulu. P. and Imdorf, Christian and Samuel, Robin and Sacchi, Stefan. (2016) Impact of insecure employment trajectories on employers’ hiring decisions in Switzerland. In: Les transitions professionnelles tout au long de la vie. Nouveaux regards, nouveaux sens, nouvelles temporalités?. Marseille. 29 September 2015Shi, Lulu P. and Imdorf, Christian and Samuel, Robin. (2015) Studying employers’ risk assessment and the role of institutions: An experimental design. NEGOTIATE working paper, 7.1. 15 September 2015Imdorf, Christian. (15 September 2015) Mit 15 Jahren trifft man keine atypische Wahl. Diskriminierung in der Welt der beruflichen Ausbildung. kontakt.sev, Die Zeitung der Gewerkschaft des Verkehrspersonals Nr.15/15. pp. 6-7. 13 April 2015Hadjar, Andreas and Samuel, Robin. (2015) Does Climbing the ‘Social Ladder’ Increase Life Satisfaction? A Comparison of the UK and Switzerland. Oxford. 2015Bundesinstitut für Berufsbildung, and Deutsches Jugendinstitut, and Institut für Arbeitsmarkt-, and Berufsforschung, and Universität Basel, , eds. (2015) Chancen und Risiken aus der demografischen Entwicklung für die Berufsbildung in den Regionen. Berichte zur beruflichen Bildung. Bonn. Imdorf, Christian and Hegna, Kristinn and Liza, Reisel, eds. (2015) Gender Segregation in Vocational Education. Comparative Social Research, 31. Bingley. Hupka-Brunner, Sandra and Grunder, Hans-Ulrich and Bergman, Manfred Max and Imdorf, Christian, eds. (2015) Qualität in der Bildung. Bad Heilbrunn. Ackermann, Günter. Evaluation und Komplexität : Wirkungskonstruktion in der Evaluation von Gesundheitsförderung und Prävention. 2015, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Bergman, Manfred Max and Berger, Lena and Leisinger, Klaus and Zhang, Jiaqi and Liu, Baocheng and Bergman, Zinette. (2015) How well do Chinese corporate responsibility expectations map onto an international corporate responsibility scale? Umweltwirtschaftsforum = uwf, 23 (4). pp. 191-196. Bergman, Manfred Max and Bergman, Zinette. (2015) The imaginary of the train of the future in South Africa: From public access to social exclusion. World Transport Policy and Practice, 21.3. pp. 23-34. Bergman, Max Manfred and Leisinger, Klaus M. and Bergman, Zinette and Berger, Lena. (2015) An Analysis of the Conceptual Landscape of Corporate Responsibility in Academia. Business and Professional Ethics Journal, 34 (2). pp. 165-193. Bergman, Zinette and Bergman, Manfred Max and Liu, Baocheng and Zhang, Jiaqi. (2015) The Roots of Corporate Philanthropy in China. Journal of International Business Ethics, 8 (1). pp. 3-27. Berner, Esther and Gonon, Philipp and Imdorf, Christian. (2015) The Genesis of Vocational Education in Switzerland from the Perspective of Justification Theory: On the Development of a Dual Vocational Education Model in the Cantons of Geneva and Lucerne. In: History of Vocational Education and Training in Europe. Cases, Concepts, and Challenges. Bern, pp. 45-66. Burger, Paul and Bezençon, Valéry and Bornemann, Basil and Brosch, Tobias and Carabias-Hütter, Vicente and Mehdi, Farsi and Hille, Stefanie Lena and Ramseier, Céline and Moser, Corinne and Samuel, Robin and Sander, David and Schmidt, Stephan and Sohre, Annika and Volland, Benjamin. (2015) Advances in understanding energy consumption behavior and the governance of its change : outline of an integrated framework. Frontiers in Energy Research, 3 (29). pp. 1-19. Hadjar, Andreas and Samuel, Robin. (2015) Does upward social mobility increase life satisfaction? A longitudinal analysis using British and Swiss panel data. Research in social stratification and mobility, 39. pp. 48-58. Hupka-Brunner, Sandra and Imdorf, Christian and Grunder, Hans-Ulrich and Bergman, Manfred Max. (2015) Zur Einführung : der Qualitätsdiskurs im Bildungsbereich : eine kritische Bestandsaufnahme. In: Qualität in der Bildung. Bad Heilbrunn, pp. 7-12. Imdorf, Christian. (2015) Ausländerdiskriminierung bei der betrieblichen Ausbildungsplatzvergabe : ein konventionensoziologisches Erklärungsmodell. In: Diskriminierung migrantischer Jugendlicher in der beruflichen Bildung : Stand der Forschung, Kontroversen, Forschungsbedarf. Weinheim, pp. 34-53. Imdorf, Christian. (2015) Dif-Pradalier, M., & Zarka, Z. (2014). Redonner ses chances à l’apprentissage. Une comparaison France, Suisse, Italie. Pantin: CFTC. L’orientation scolaire et professionnelle, 44 (4). pp. 579-581. Imdorf, Christian and Hegna, Kristinn and Eberhard, Verena and Doray, Pierre. (2015) Educational systems and gender segregation in education: a three country comparison of Germany, Norway and Canada. Comparative social research, 31. pp. 83-122. Imdorf, Christian and Hupka-Brunner, Sandra. (2015) Gender differences at labor market entry in Switzerland. In: Gender, Education and Employment: An International Comparison of School-to-Work Transitions. Cheltenham, UK and Northampton, MA, USA, pp. 267-286. Imdorf, Christian and Scherr, Albert. (2015) Chancengerechtigkeit und Diskriminierung beim Übertritt in die Berufsausbildung. Studien + Berichte, (37A). pp. 83-89. Imdorf, Christian and Scherr, Albert. (2015) Egalité des chances et discrimination lors du passage vers la formation professionnelle. CDIP Etudes + rapports, (37B). pp. 82-88. Kanji, Shireen and Samuel, Robin. (2015) Male Breadwinning Revisited: How Specialisation, Gender Role Attitudes and Work Characteristics Affect Overwork and Underwork in Europe. Sociology, 51 (2). pp. 339-356. Reisel, Liza and Hegna, Kristinn and Imdorf, Christian. (2015) Gender segregation in vocational education: Introduction. Comparative social research, 31. pp. 1-22. Samuel, Robin and Bergman, Manfred Max. (2015) Education, skills, and social progress: Evidence from the Swiss Youth Cohort TREE. In: Skills for social progress: the power of social and emotional skills. Paris, p. 140. Samuel, Robin and Bergman, Manfred Max. (2015) Zukunftsaspirationen junger Erwachsener in der Schweiz. ch-x Werkstattbericht, (2014/2015). pp. 19-22. 11 November 2014Samuel, Robin. (2014) Male and female routes to success. November 2014Bergman, Zinette and Bergman, Manfred Max and Pirie, Gordon. (November 2014) Die Zukunft der Bahnmobilität in Südafrika: Vom Service Public zur sozialen Exklusion. Afrika Bulletin , (156). pp. 6-7. Basel. 2014Keller, Anita C. and Samuel, Robin and Bergman, Manfred Max and Semmer, Norbert K., eds. (2014) Psychological, Educational and Sociological Perspectives on Success and Well-Being in Career Development. Dordrecht. Berger, Lena and Bergman, Manfred Max and Bergman, Zinette and Leisinger, Klaus and Ojo, Emmanuel. (2014) The influence of context and culture on corporate responsibility expectations in South Africa. Journal of international business ethics, Vol. 7, H. 2. pp. 3-21. Bertschy, Kathrin and Walker, Philipp and Baeriswyl, Annick Baeriswyl and Marti, Michael. (2014) Lohndiskriminierung beim Berufseinstieg. Eine quantitative Analyse für die Schweiz. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, Vol. 40, H. 2. pp. 279-305. Hupka-Brunner, Sandra and Wohlgemuth, Karin. (2014) Wie weiter nach der Schule? : zum Einfluss der Selektion in der Sekundarstufe I auf den weiteren Bildungsverlauf Schweizer Jugendlicher. In: Selektion in Schule und Arbeitsmarkt. Forschungsbefunde und Praxisbeispiele. Zürich, pp. 99-112. Imdorf, Christian. (2014) Die Bedeutung von Schulqualifikationen, nationaler Herkunft und Geschlecht beim Übergang von der Schule in die betriebliche Berufsausbildung. In: Selektion in Schule und Arbeitsmarkt. Zürich, pp. 41-62. Imdorf, Christian and Koomen, Maarten and Meyer, Thomas and Kamanzi, Canisius and Murdoch, Jake and Guégnard, Christine. (2014) Pathways enabling success for vulnerable immigrants in Switzerland, Canada and France. In: Réussite scolaire, réussite professionnelle, l'apport des données longitudinales : XXIes journées d’étude sur les données longitudinales dans l’analyse du marché du travail, Dijon, 19-20 juin 2014. Marseille, pp. 67-77. Imdorf, Christian and Sacchi, Stefan and Wohlgemuth, Karin and Cortesi, Sasha and Schoch, Aline. (2014) How cantonal education systems in Switzerland promote gender-typical school-to-work transitions. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie / Swiss Journal of Sociology, 40 (2). pp. 551-572. Kamanzi, Pierre Canisius and Guégnard, Christine and Imdorf, Christian and Koomen, Maarten and Murdoch, Jake. (2014) Démocratisation de l'enseignement supérieur et emprise des parcours : comparaison entre la France, la Suisse et le Canada. Télescope, Vol. 20, H. 2. pp. 170-188. Kanji, Shireen and Cahusac, Emma. (2014) Giving up: why mothers leave gendered organisational cultures. Gender, Work and Organization, Vol. 21, no. 1 , S. 57–70. Kanji, Shireen and Schober, Pia. (2014) Are couples with young children more likely to split up when the mother is the main or an equal earner? Sociology, vol. 48, no. 1. pp. 38-58. Keller, Anita C. and Bergman, Manfred Max and Heinzmann, Claudia and Todorov, Atanas and Weber, Heidemarie and Heberer, Michael. (2014) The relationship between hospital patients' ratings of quality of care and communication. International journal for quality in health care, 26 (1). pp. 26-33. Keller, Anita C. and Semmer, Norbert K. and Samuel, Robin and Bergman, Manfred Max. (2014) The Meaning and Measurement of Well-Being as an Indicator of Success. In: Psychological, Educational and Sociological Perspectives on Success and Well-Being in Career Development. New York, pp. 171-193. Murdoch, Jake and Guégnard, Christine and Koomen, Maarten and Imdorf, Christian and Hupka-Brunner, Sandra. (2014) Pathways to higher education in France and Switzerland : Do vocational tracks facilitate access to higher education for immigrant students? In: Higher education in societies : a multi scale perspective. Rotterdam, pp. 149-169. Sacchi, Stefan and Alexander Salvisberg, . (2014) Arbeitsmarktperspektiven von Fachkräften aus unterschiedlichen Berufen 2013 : Report im Auftrag des Staatssekretariats für Bildung, Forschung und Innovation SBFI. Zürich. Salvisberg, Alexander and Sacchi, Stefan. (2014) Labour Market Prospects of Swiss Career Entrants after Completion of Vocational Education and Training. European Societies, Vol. 16, Nr. 2. pp. 255-274. Samuel, Robin. (2014) The gendered interplay between success and well-being during transitions. Educational research, Vol. 56, H. 2. pp. 202-218. Samuel, Robin and Bergman, Manfred Max and Hupka-Brunner, Sandra. (2014) Longitudinal effects of social background on educational and occupational pathways within early and strong school tracking. Longitudinal and Life Course Studies, Vol. 5, H. 1. pp. 1-18. Samuel, Robin and Bergman, Manfred Max and Keller, Anita C. and Semmer, Norbert K.. (2014) Introduction. In: Psychological, Educational and Sociological Perspectives on Success and Well-Being in Career Development. New York, pp. 1-6. Schwiter, Karin and Hupka-Brunner, Sandra and Wehner, Nina and Huber, Evéline and Kanji, Shireen and Maihofer, Andrea and Bergman, Manfred Max. (2014) Warum sind Pflegefachmänner und Elektrikerinnen nach wie vor selten? Geschlechtersegregation in Ausbildungs- und Berufsverläufen junger Erwachsener in der Schweiz. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, 40 (3). pp. 401-428. 16 April 2013Kanji, Shireen. (2013) Do fathers work fewer paid hours when their female partner is the main or an equal earner? Work, Employment and Society, 27 (2). pp. 326-342. 2013Hadjar, Andreas, ed. (2013) Geschlecht, Migrationshintergrund und Bildungserfolg. Weinheim. Barker, Dean and Barker-Ruchti, Natalie and Gerber, Markus and Gerlach, Erin and Sattler, Simone and Bergman, Manfred Max and Pühse, Uwe. (2013) Swiss youths, migration and integrative sport : a critical-constructive reading of popular discourse. European journal for sport and society, Vol. 10, no. 2. pp. 143-160. Bergman, Manfred Max. (2013) What is a dysfunctional school? : a conceptual note. Africa education review, 10 (2). pp. 381-390. Cortesi, Sasha and Imdorf, Christian. (2013) Le certificat fédéral de capacité en Suisse - Quelles significations sociales pour un diplôme hétérogène? = The Federal Diploma of Vocational Education and Training in Switzerland – Social significance of a heterogeneous certificate. Cahiers de la recherche sur l’éducation et les savoirs, Hors-série no. 4. pp. 91-108. Geier, Boris and Gaupp, Nora. (2013) Les trajectoires d'insertion des jeunes peu qualifiés en Suisse et en Allemagne = Chances of young adults from lower secondary schools with basic intellectual requirements in Switzerland and Germany: mastering (or failing) the second threshold. Cahiers de la recherche sur l’éducation et les savoirs, Hors-série no. 4. pp. 149-166. Hadjar, Andreas. (2013) Überschneidungen von Bildungsungleichheiten nach Geschlecht und Migrationshintergrund : eine theoretische und empirische Hinführung. In: Geschlecht, Migrationshintergrund und Bildungserfolg. Weinheim, pp. 7-35. Huber, Eveline and Bergman, Max Manfred. (2013) Zwischen Wunsch und Realität: Ausbildungs- und Berufsverläufe von jungen Frauen. Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 35 (1). pp. 181-199. Imdorf, Christian. (2013) Lorsque les entreprises formatrices sélectionnent en fonction du genre. Le recrutement des apprenti(e)s dans le secteur de la réparation automobile en Suisse. Revue française de pédagogie, 183. pp. 59-70. Kriesi, Irene. (2013) Ausbildungsbedingungen und Ausbildungszufriedenheit in der dualen Grundbildung : die Rolle von Geschlecht und Migrationshintergrund. In: Geschlecht, Migrationshintergrund und Bildungserfolg. Weinheim, pp. 244-272. Maihofer, Andrea and Bergman, Manfred Max and Huber, Eveline and Hupka-Brunner, Sandra and Kanji, Shireen and Wehner, Nina and Schwiter, Karin. (2013) Kontinuität und Wandel von Geschlechterungleichheiten in Ausbildungs- und Berufsverläufen junger Erwachsener in der Schweiz : Zusammenfassung der Projektergebnisse : Langversion. Bern. Samuel, Robin and Bergman, Max Manfred and Hupka-Brunner, Sandra. (2013) The Interplay between Educational Achievement, Occupational Success, and Well-Being. Social indicators research, 111 (1). pp. 75-96. 9 February 2012Bergman, Manfred Max and Bergman, Zinette. (2012) Perspectives of learners and teachers on school dysfunctions in South Africa. Education as Change, 15 (Sup. 1). pp. 35-48. 2012Bergman, Manfred Max and Hupka-Brunner, Sandra and Meyer, Thomas and Samuel, Robin, eds. (2012) Bildung - Arbeit - Erwachsenwerden : ein interdisziplinärer Blick auf die Transition im Jugend- und jungen Erwachsenenalter. Wiesbaden. Bergman, Manfred Max and Kanji, Shireen. (2012) Die Lehre und das Streben nach Exzellenz an der Universität Cambridge. In: Durch Coaching Führungsqualitäten entwickeln : Kernkompetenzen erkennen und fördern. Zürich, pp. 227-239. Buchholz, Sandra and Imdorf, Christian and Hupka-Brunner, Sandra and Blossfeld, Hans-Peter. (2012) Sind leistungsschwache Jugendliche tatsächlich nicht ausbildungsfähig? : eine Längsschnittanalyse zur beruflichen Qualifizierung von Jugendlichen mit geringen kognitiven Kompetenzen im Nachbarland Schweiz. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 64 , Nr. 4. pp. 701-727. Cooper, Emmeline and Smith, Graham. (2012) Organizing Deliberation: The Perspectives of Professional Participation Practitioners in Britain and Germany. Journal of Public Deliberation, 8 (1). p. 3. Gaupp, Nora and Boris Geier, and Hupka-Brunner, Sandra. (2012) Chancen bildungsbenachteiligter junger Erwachsener in der Schweiz und in Deutschland : die (Nicht-)Bewältigung der zweiten Schwelle. ZSE : Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation, Vol. 32. pp. 299-318. Hupka-Brunner, Sandra and Kanji, Shireen and Bergman, Manfred Max and Meyer, Thomas. (2012) Gender differences in the transition from secondary to post-secondary education in Switzerland : report commissioned by the OECD (TOR/PISA-l). Basel. Imdorf, Christian. (2012) Wenn Ausbildungsbetriebe Geschlecht auswählen : geschlechtsspezifische Lehrlingsselektion am Beispiel des Autogewerbes. In: Bildung – Arbeit – Erwachsenwerden. Wiesbaden, pp. 243-264. Imdorf, Christian. (2012) Wenn Lehrbetriebe Geschlecht auswählen. vpod Bildungspolitik, 175. pp. 18-20. Imdorf, Christian. (2012) Zu jung oder zu alt für eine Lehre? : Altersdiskriminierung bei der Ausbildungsplatzvergabe. Zeitschrift für ArbeitsmarktForschung = Journal for labour market research, 45 (1). pp. 79-98. Imdorf, Christian and Leemann, Regula Julia. (2012) New models of apprenticeship and equal employment opportunity : do training networks enhance fair hiring practices? Journal of vocational education & training, Vol. 64, H. 1. pp. 57-74. Keller, A. C. and Stalder, B. E.. (2012) Fluktuationsabsichten junger Erwachsener aus psychologischer Sicht : die Rolle von Commitment und Laufbahnzufriedenheit. In: Bildung - Arbeit - Erwachsenwerden : Ein interdisziplinärer Blick auf die Transition im Jugend und jungen Erwachsenenalter. Wiesbaden, pp. 95-112. Keller, Anita and Bergman, Manfred Max. (2012) Self-esteem among children in Grade R in an urban South African school. South African journal of childhood education, Vol. 2, nr. 2. pp. 172-182. Lendaro, Annalisa and Imdorf, Christian. (2012) The use of ethnicity in recruiting domestic labour : a case study on French placement agencies in the care sector. Employee relations, Vol. 34, H. 6. pp. 613-627. Mey, Eva and Meyer, Thomas. (2012) Migration und Bildungsarmut: Strukturelle Bedingungen und individuelles Erleben. In: Schwerpunkt: Arme Kinder, 2012. Luzern, pp. 156-169. Meyer, Thomas and Hupka-Brunner, Sandra and Samuel, Robin and Bergman, Manfred Max. (2012) Einleitung und Überblick - "Bildung - Arbeit - Erwachsenwerden". In: Bildung - Arbeit - Erwachsenwerden. Wiebaden, pp. 9-18. Samuel, Robin. (2012) Success and well-being of young persons in Switzerland. Basel. Samuel, Robin and Hupka-Brunner, Sandra and Stalder, Barbara E. and Bergman, Manfred Max. (2012) Wie beeinflusst Statustransfer zwischen den Generationen das Wohlbefinden junger Erwachsener? In: Bildung - Arbeit - Erwachsenwerden. Wiesbaden, pp. 383-408. 2011Badura, Jens and Duchêne-Lacroix, Cédric and Heidenreich, Felix, eds. (2011) Praxen der Unrast = Se faire mobile : von der Reiselust zur modernen Mobilität : du gout au voyage à la mobilité moderne. Kultur und Technik / Internationales Zentrum für Kultur- und Technikforschung (Stuttgart), Bd. 22. Berlin. Bergman, Manfred Max and Hupka-Brunner, Sandra and Keller, Anita and Meyer, Thomas and Stalder, Barbara Elisabeth, eds. (2011) Transitionen im Jugendalter = Transitions juvéniles en Suisse = Youth transitions in Switzerland : Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE : résultats de l'étude longitudinale TREE : results from the TREE panel study. Zürich. Bandyopadhyay, Sushenjit and Kanji, Shireen and Wang, Limin. (2011) The impact of rainfall and temperature variation on diarrheal prevalence in Sub-Saharan Africa. Applied Geography, 33. pp. 63-72. Bergman, Manfred Max. (2011) Mixed methods. In: International encyclopedia of political science, Vol. 5. Thousand Oaks CA, pp. 1585-1589. Bergman, Manfred Max. (2011) O nezbytnosti treti generace ve smisenem designu, teorii a vyzkumu: o prekonavani nekompatibility kvalitativniho a kvantitativniho vyzkumu. Pedagogicka orientace, 21 (4). pp. 457-473. Bergman, Manfred Max. (2011) The Good, the Bad, and the Ugly in Mixed Methods Research and Design. Journal of Mixed Methods Research, 5 (4). pp. 271-275. Bergman, Manfred Max. (2011) The politics, fashions, and conventions of research methods. Journal of Mixed Methods Research, 5 (2). pp. 99-102. Bergman, Manfred Max and Bergman, Zinette and Gravett , Sarah. (2011) The development and application of the Explanatory Model of School Dysfunctions. south african journal of education, 31 (4). pp. 461-474. Bergman, Manfred Max and Grand-Guillaume-Perrenoud, Anthony. (2011) Lebensstil, Konsum und Zukunftsperspektiven von Schweizer Jugendlichen. Bergman, Manfred Max and Heinzmann, Claudia and Huber, Evéline and Vogel, Martha. (2011) Bügle, büeze, chrampfe : schweizerdeutsche Erzählungen über Arbeit. Zürich. Duchêne-Lacroix, Cédric. (2011) Archipel. In: Praxen der Unrast : von der Reiselust zur modernen Mobilität = Se faire mobile : du gout au voyage à la mobilité moderne. Berlin, pp. 135-146. Hupka-Brunner, Sandra and Gaupp, Nora and Geier, Boris and Lex, Tilly and Stalder, Barbara Elisabeth. (2011) Chancen bildungsbenachteiligter Jugendlicher: Bildungsverläufe in der Schweiz und in Deutschland. Zeitschrift für Soziologie der Erziehung und Sozialisation (ZSE), 31 (1). pp. 62-78. Hupka-Brunner, Sandra and Meyer, Thomas and Stalder, Barbara Elisabeth and Keller, Anita. (2011) PISA-Kompetenzen und Übergangswege: Ergebnisse aus der Schweizer TREE-Studie. In: Neue Jugend, neue Ausbildung? Beiträge aus der Jugend- und Bildungsforschung. Bielefeld, pp. 173-188. Hupka-Brunner, Sandra and Samuel, Robin and Huber, Evéline and Bergman, Manfred Max. (2011) Geschlechterungleichheiten im intergenerationalen Bildungstransfer in der Schweiz. In: Geschlechtsspezifische Bildungsungleichheiten. Wiesbaden, pp. 77-97. Imdorf, Christian. (2011) Rechtfertigungsordnungen der schulischen Selektion : wie Schulen die Negativselektion von Migrantenkindern am Übergang in die Sekundarstufe legitimieren. In: Öffentliche Erziehung revisited : Erziehung, Politik und Gesellschaft im Diskurs. Wiesbaden, pp. 225-245. Imdorf, Christian. (2011) Wie ‚ausländische’ Jugendliche bei der Ausbildungsplatzvergabe diskriminiert werden. Sozial Extra, 35 (11/12). pp. 48-51. Imdorf, Christian and Leemann, Regula Julia. (2011) Ermöglicht die Flexibilisierung in der Berufsausbildung mehr Chancengerechtigkeit bei der Ausbildungsplatzvergabe? : Fallstudie eines Schweizer Ausbildungsverbundes. In: Qualifizierte Facharbeit im Spannungsfeld von Flexibilität und Stabilität. Wiesbaden, pp. 49-74. Kanji, Shireen. (2011) Labor force participation, regional location, and economic well-being of single mothers in Russia. Journal of Family and Economic Issues, 32 (1). pp. 62-72. Kanji, Shireen. (2011) What Keeps Mothers in Full-Time Employment? European Sociological Review, 27 (4). pp. 509-525. Kleiner, Brian and Heinzmann, Claudia and Eberle, Thomas S. and Bergman, Manfred Max. (2011) Qualitative Data Archiving in Switzerland. IASSIST quarterly, 34 (3-4). pp. 77-79. Leemann, Regula Julia and Imdorf, Christian. (2011) Zum Zusammenhang von Geschlechterungleichheiten in Bildung, Beruf und Karriere : ein Ausblick. In: Geschlechtsspezifische Bildungsungleichheiten. Wiesbaden, pp. 417-440. Sacchi, Stefan and Sandra Hupka-Brunner, and Barbara E. Stalder, and Gangl, Markus. (2011) Die Bedeutung von sozialer Herkunft und Migrationshintergrund für den Übertritt in anerkannte nachobligatorische Ausbildungen in der Schweiz. In: Transitionen im Jugendalter : Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE = Transitions juvéniles en Suisse : résultats de l'étude longitudinale TREE = Youth transitions in Switzerland : results from the TREE panel study, Vol. 1. Zürich, pp. 120-156. Samuel, Robin and Hupka-Brunner, Sandra and Stalder , Barbara Elisabeth and Bergman, Manfred Max. (2011) Successful and Unsuccessful Intergenerational Transfer of Educational Attainment on Wellbeing in the Swiss Youth Cohort TREE. Swiss Journal of Sociology, 37 (1). pp. 57-78. Stalder, Barbara Elisabeth. (2011) Berufsausbildung mit geringen Lesekompetenzen? Ergebnisse der Schweizer PISA-Folgestudie TREE. In: Kompetenzdiagnostik in der beruflichen Bildung – Probleme und Perspektiven. Frankfurt am Main, pp. 190-203. Stalder, Barbara Elisabeth. (2011) Das intellektuelle Anforderungsniveau beruflicher Grundbildungen in der Schweiz. Ratings der Jahre 1999-2005. Basel. Wiegand, Gordon. Verbesserung der Datenqualität von Online-Panels mittels Schätzung von Teilnahmewahrscheinlichkeiten. 2011, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. 2010Lipps, Oliver and Tillmann, Robin and Kuhn, Ursina and Lillard, Dean and Bergman, Manfred Max, eds. (2010) Social science research with panel data in Switzerland = Sozialwissenschaftliche Forschung mit Paneldaten in der Schweiz = Recherches en sciences sociales avec des données de Panel en Suisse. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, Vol. 36, H. 2 (2010). Zürich. Imdorf, Christian and Granato, Mona and Moreau, Gilles and Waardenburg, George and Bergman, Max Manfred, eds. (2010) Sociology of vocational education and training in Switzerland, France and Germany. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, Vol. 36, H. 1(2010). Zürich. Bergman, Manfred Max. (2010) Evaluation methods and processes : tensions between expectations, resources and competencies. LeGes, 21 (1). pp. 23-31. Bergman, Manfred Max. (2010) Hermeneutic Content Analysis : textual and audiovisual analysis within a mixed methods framework. In: Sage handbook of mixed methods in social & behavioral research. London, pp. 379-396. Bergman, Manfred Max. (2010) On concepts and paradigms in mixed methods research. Journal of Mixed Methods Research, 4 (3). pp. 171-175. Bergman, Manfred Max and Eberle, Thomas and Flick, Uwe and Förster, Till and Horber, Eugène and Maeder, Christoph and Mottier, Véronique and Nadai, Eva and Rolshoven, Johanna and Seale, Clive and Widmer, Jean. (2010) A statement on the meaning, quality assessment, and teaching of qualitative research methods = Manifest zur Bedeutung, Qualitätsbeurteilung und Lehre der Methoden qualitativer Sozialforschung = Déclaration sur la signification, l'évalutation de la qualité et l'enseignement de méthodes de recherche qualitative. Bern. Duchêne-Lacroix, Cédric. (2010) Continuités et ancrages : composer avec l’absence en situation transnationale. Revue des sciences sociales, no. 44. pp. 16-25. Duchêne-Lacroix, Cédric. (2010) Diplômées, sans enfants : Akademikerinnen et leurs comportements démographiques. Dokumente : Zeitschrift für den deutsch-französischen Dialog, Vol. 66, H. 3. pp. 54-58. Duchêne-Lacroix, Cédric. (2010) Faire famille en situation transnationale. Lien social et Politiques, Vol. 64. pp. 65-76. Heinzmann, Claudia and Bergman, Manfred Max. (2010) Soziale Exklusion und Armut zwischen Theorie und Empirie: Kartografie zweier sozialwissenschaftlicher Konstrukte. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, 36 (3). pp. 511-539. Imdorf, Christian. (2010) Die Diskriminierung ‚ausländischer’ Jugendlicher bei der Lehrlingsauswahl. In: Diskriminierung. Wiesbaden, pp. 197-219. Imdorf, Christian. (2010) Emotions in the hiring procedure : how ‘gut feelings’ rationalize personnel selection decisions. In: Emotionalizing organizations and organizing emotions. Houndmills, pp. 84-105. Imdorf, Christian. (2010) Forschungsprojekt ‚Lehrlingsselektion in KMU’ : Methodenbericht. Basel. Imdorf, Christian. (2010) Wie Ausbildungsbetriebe soziale Ungleichheit reproduzieren : der Ausschluss von Migrantenjugendlichen bei der Lehrlingsselektion. In: Bildungsungleichheit revisited. Wiesbaden, pp. 263-278. Imdorf, Christian and Granato, Mona and Moreau, Gilles and Waardenburg, George. (2010) Vocational education and training in Switzerland, France, Germany - perspectives for sociological research. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, Vol. 36, H. 1. pp. 5-10. Keller, Anita and Hupka-Brunner, Sandra and Meyer, Thomas. (2010) Nachobligatorische Ausbildungsverläufe in der Schweiz: Die ersten sieben Jahre : Ergebnisübersicht des Jugendlängsschnitts TREE, Update 2010. Basel. Kriesi, Irene and Buchmann, Marlis and Sacchi, Stefan. (2010) Variation in Job Opportunities for Men and Women in the Swiss Labor Market 1962-1989. Research in social stratification and mobility, 28 (3). pp. 309-323. Lipps, Oliver and Tillmann, Robin and Kuhn, Ursina and Lillard, Dean and Bergman, Manfred Max. (2010) Editorial. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, Vol. 36, H. 2. pp. 207-211. 5 November 2009Wang, Limin and Kanji, Shireen and Bandyopadhyay, Sushenjit. (2009) The Health Impact of Extreme Weather Events in Sub-Saharan Africa. World Bank Policy Research Working Paper Series, (WPS4979). 2009Jeangros-Burton, C. and Widmer, E. and Bergman, Manfred Max, eds. (2009) Cumulative and Compensatory Effects over the Life Course = Kumulative und kompensatorische Effekte im Lebenslauf. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, Vol. 35, H. 2(2009). Zürich. Ohnmacht, Timo and Maksim, Hanja and Bergman, Manfred Max, eds. (2009) Mobilities and inequality. Transport and society. Farnham. Ackermann, Günter and Bergman, Manfred Max and Heinzmann, Claudia and Läubli Loud, Marlène. (2009) Komplexitätsreduktion durch Klassifikationsmodelle in der Gesundheitsförderung und Prävention. In: Aspekte der Prävention. Ausgewählte Beiträge des 3. Nationalen Präventionskongresses Dresden, 27. bis 28. November 2009. Stuttgart, pp. 20-29. Duchêne-Lacroix, Cédric. (2009) Mit Abwesenheit umgehen : Kontinuität und Verankerung einer transnationalen Lebensführung jenseits territorialer Abgrenzungen. Informationen zur Raumentwicklung, 2009, H. 1/2. pp. 87-98. Heberer, M. and Depner, C. and Prengel, A. and Absahagen, C. and Bergman, M.. (2009) Patientenzufriedenheit im QMR Kontext: Modell, Methode und Ergebnisse. Deutsche Medizinische Wochenschrift, 134 (S08). S327. Imdorf, Christian. (2009) Betriebliche Integration basiert nicht auf Chancengleichheit, sondern auf multiplen Gerechtigkeitsprinzipien. Vierteljahresschrift für Heilpädagogik und ihre Nachbargebiete, Jg. 78. pp. 78-79. Imdorf, Christian. (2009) Die betriebliche Verwertung von Schulzeugnissen bei der Ausbildungsstellenvergabe. EP, Jg. 23, H. 4. pp. 392-409. Imdorf, Christian. (2009) Teufelskreis und Widersprüche : Integration und Ausschluss durch Lehrlingsselektion. In: Dynamiken von Integration und Ausschluss in der Schweiz. Zürich, pp. 134-137. Kanji, Shireen. (2009) Age group conflict or cooperation: children and pensioners in Russia in crisis. International Journal of Sociology and Social Policy, 29 (7/8). pp. 372-387. Marquis, Lionel and Bergman, Manfred Max. (2009) Development and consequences of referendum campaigns in Switzerland. Swiss political science review, 15 (1). pp. 63-97. Meyer, Thomas. (2009) Bildung: Wer hat, dem wird gegeben. UniNova, (2). pp. 10-11. Meyer, Thomas. (2009) Wie geht es weiter nach der Schule? Uni Nova, (2). pp. 6-8. Ohnmacht, Timo. Mobilitätsbiografie und Netzwerkgeografie. Kontaktmobilität in ego-zentrierten Netzwerken. 2009, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences. Ohnmacht, Timo and Maksim, Hanja and Bergman, Manfred Max. (2009) Mobilities and Inequality: Making Connections. In: Mobilities and Inequality. Farnham, pp. 7-26. Ohnmacht, Timo and Maksim, Hanja and Bergman, Manfred Max. (2009) Mobilities and inequality : an introduction. In: Mobilities and inequality. Farnham, pp. 1-4. Seibert, Holger and Hupka-Brunner, Sandra and Imdorf, Christian. (2009) Wie Ausbildungssysteme Chancen verteilen : Berufsbildungschancen und ethnische Herkunft in Deutschland und der Schweiz unter Berücksichtigung des regionalen Verhältnisses von betrieblichen und schulischen Ausbildungen. Kölner Zeitschrift für Soziologie und Sozialpsychologie, 61, H. 4, S. 595–620. Stalder, Barbara Elisabeth and Meyer, Thomas and Hupka-Brunner, Sandra. (2009) Low Achievers' Risky Pathways: PISA Literacy Scores as Predictors of Upper Secondary Enrolment and Graduation. In: Innovative Apprenticeships. Promoting Successful School-to-Work Transitions. Berlin, pp. 137-140. 2008Bergman, Manfred Max, ed. (2008) Advances in mixed methods research : theories and applications. Los Angeles. Keller, C. and Schultheiss, F. and Bergman, Manfred Max, eds. (2008) Urban riots and youth violence : German and French perspectives. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, Vol. 34, H. 2(2008). Zürich. Bergman, Manfred Max. (2008) Combining different types of data for quantitative analysis. In: The SAGE handbook of social research methods. Los Angeles, pp. 585-601. Bergman, Manfred Max. (2008) Introduction: Whither Mixed Methods? In: Advances in Mixed Methods Research. London, pp. 1-8. Bergman, Manfred Max. (2008) The Straw Men of the Qualitative-Quantitative Divide and their Influence on Mixed Methods. In: Advances in Mixed Methods Research. London, pp. 11-21. Bergman, Manfred Max and Hupka-Brunner, Sandra and Meyer, Thomas and Stalder, Barbara E.. (2008) TREE project documentation 2000-2008. Basel. Duchêne-Lacroix, Cédric. (2008) La rénovation par les registres du recensement allemand. In: Collecte des données et connaissance des populations. Bordeaux, pp. 441-455. Heinzmann, Claudia and Bergman, Manfred Max and Läubli-Loud, Marlene. (2008) Klassifikationsmodelle in der Gesundheitsförderung und Prävention: Möglichkeiten und Grenzen für die Konzeption und Evaluation von Projekten und Programmen. Zeitschrift für Prävention und Gesundheitsförderung, 3 (2). pp. 119-127. Imdorf, Christian. (2008) Der Ausschluss „ausländischer“ Jugendlicher bei der Lehrlingsauswahl : ein Fall von institutioneller Diskriminierung? In: Die Natur der Gesellschaft. Frankfurt am Main, pp. 2048-2058. Imdorf, Christian. (2008) Migrantenjugendliche in der betrieblichen Ausbildungsplatzvergabe – auch ein Problem für Kommunen. In: Migrationsreport ... : Fakten - Analysen - Perspektiven. Frankfurt a.M., pp. 113-158. Keller, C. and Schultheis, F. and Bergman, M. M.. (2008) Urban Riots and Youth Violence: German and French Perspectives. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, 34 (2). pp. 239-430. Lampert, P. and Tan, K. L. L. and Prandy, K. and Gayle, V. and Bergman, Manfred Max. (2008) The Importance of Specificity in Occupation-Based Social classifications. International Journal of Sociology and Social Policy, 5 (28). pp. 179-192. Manderscheid, Katharina and Bergman, Manfred Max. (2008) Spatial patterns and social inequality in Switzerland? : modern or post-modern? In: The social fabric of the networked city. Lausanne, pp. 41-65. Sacchi, Stefan. (2008) TREE-Längsschnittgewichtung: Konstruktion und Anwendung : Dokumentation zu den acht Erhebungswellen 2000 bis 2007. Bern. 2007Bergman, Manfred Max. (2007) Armut und Ausschluss im Blick Behalten. Uni Nova, Vol. 106. pp. 26-27. Bergman, Manfred Max. (2007) Der Transfer von Vorteilen und Kapital. Uni nova, 105. pp. 28-29. Bergman, Manfred Max. (2007) Multimethod Research and Mixed Methods Research: Old Wine in New Bottles? Journal of Mixed Methods Research, 1 (1). pp. 101-104. Bertschy, Kathrin and Böni, Edi and Meyer, Thomas. (2007) An der Zweiten Schwelle: junge Menschen im Übergang zwischen Ausbildung und Arbeitsmarkt : Ergebnisübersicht des Jugendlängsschnitts TREE, Update 2007. Bern. Duchêne-Lacroix, Cédric. (2007) Archipels transnationaux et agencements identitaires : présences francaises à Berlin. Lille. Duchêne-Lacroix, Cédric. (2007) La place de l’Europe dans l’identité socioterritoriale des Français de Berlin. Revue des sciences sociales, no. 37. pp. 68-77. Duchêne-Lacroix, Cédric. (2007) La sociologie en Allemagne. In: Guide de l'étudiant européen en sciences sociales : sociologie, géographie, histoire. Paris, pp. 53-61. Imdorf, Christian. (2007) Die relative Bedeutsamkeit von Schulqualifikationen bei der Lehrstellenvergabe in kleineren Betrieben. In: Übergänge im Bildungswesen. Münster, pp. 183-197. Imdorf, Christian. (2007) Individuelle oder organisationale Ressourcen als Determinanten des Bildungserfolgs? : Organisatorischer Problemlösungsbedarf als Motor sozialer Ungleichheit. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, Vol. 3, H. 3. pp. 407-423. Imdorf, Christian. (2007) Lehrlingsselektion in KMU. Diskussionsangebote für Berufsbildnerkurse (Modul Lehrlingsselektion). p. 4. Imdorf, Christian. (2007) Lehrlingsselektion in KMU. Kurzbericht März 2007. p. 8. Imdorf, Christian. (2007) Männliche Praxisassistenten: Ärzte und Zahnärzte fühlen sich bedroht. Schweizer Monatsschrift für Zahnmedizin, 117 (3). pp. 292-293. Imdorf, Christian. (2007) Weshalb Lehrbetriebe keine «ausländischen Jugendlichen» ausbilden wollen. Tangram, 19 (5). pp. 32-35. Imdorf, Christian. (2007) Weshalb ausländische Jugendliche besonders grosse Probleme haben, eine Lehrstelle zu finden. In: Auswählen und ausgewählt werden. Zürich, pp. 100-111. 1 July 2006Bergman, Manfred Max. (1 July 2006) Klassische Ansätze zur Untersuchung von Sozialstruktur und Ungleichheit. UniNova. pp. 27-28. 2006Fux, B. and Bergman, Manfred Max, eds. (2006) Gemeinschaft und Gesellschaft im Diskurs der modernen Soziologie: Aufsätze zu Ehren von Ferdinand Tönnies anlässlich seines 150. Geburtstags. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, Vol. 32, H. 1(2006). Zürich. Bergman, Manfred Max and Fux, B., eds. (2006) Health and Age. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, Vol. 32, H. 3(2006). Zürich. Bergman, Manfred Max. (2006) Lebensstil und Konsum als neue Formen sozialer Differenzierung? Uni Nova. pp. 24-25. Duchêne-Lacroix, Cédric. (2006) Von französischen zu plurikulturellen Archipelen : Lebensformen von Franzosen in Berlin. In: Transnationale Karrieren : Biografien, Lebensführung und Mobilität. Wiesbaden, pp. 240-258. Hupka-Brunner, Sandra and Sacchi, Stefan and Stalder, Barbara Elisabeth. (2006) Does the Swiss VET System encourage inequity? : Working Paper. Bern. Hupka-Brunner, Sandra and Sacchi, Stefan and Stalder, Barbara Elisabeth. (2006) Herkunft oder Leistung? : Analyse des Eintritts in eine zertifizierende nachobligatorische Ausbildung anhand der Daten des Jugendlängsschnitts TREE : Arbeitspapier. Bern. Laoubaou, A. N. and Wyss, K. and Schwärzler, P. and Obrist, B. and Bergman, Manfred Max. (2006) Communication socioculturelle comme outil de prévention des maladies sexuellement transmissibles et le VIH chez les adolescents au Tchad. VertigO, H. 3. pp. 1-9. Meyer, Thomas. (2006) Vocationalising education or educationalising vocational training? : a lab report from Switzerland : Working Paper. [Bern]. 2005Bergman, Manfred Max and Coxon, A. P. M.. (2005) The quality in qualitative methods. Forum: qualitative social research = Forum qualitative Sozialforschung : FQS, 6 (2). Art. 34. Bergman, Manfred Max and Joye, Dominique. (2005) Comparing social stratification schemata: CAMSIS, CSP-CH, Goldthorpe, ISCO-88, Treiman, and Wright. Cambridge Studies in Social Research (10). pp. 1-35. Eberle, Thomas S. and Bergman, Manfred Max. (2005) Introduction [14 paragraphs]. Forum: qualitative social research = Forum qualitative Sozialforschung : FQS, 6 (2). Art. 30. Haeberlin, Urs and Imdorf, Christian and Kronig, Winfried. (2005) Verzerrte Chancen auf dem Lehrstellenmarkt : Untersuchungen zu Benachteiligungen von ausländischen und von weiblichen Jugendlichen bei der Suche nach beruflichen Ausbildungsplätzen in der Schweiz. Zeitschrift für Pädagogik, Jg. 51, H. 1. pp. 116-134. Imdorf, Christian. (2005) Schulqualifikation und Berufsfindung : wie Geschlecht und nationale Herkunft den Übergang in die Berufsbildung strukturieren. Wiesbaden. Lambert, Paul and Bergman, Manfred Max and Prandy, Kenneth. (2005) Leisurely moments or lifetimes? Contexts and the study of leisure, consumption, and stratification. Lambert, Paul S. and Prandy, Kenneth and Bergman, Manfred Max. (2005) Specificity and Universality in Occupation-based Social Classifications. In: Paper prepared for the first conference of the European Association for Survey Research. pp. 1-26. Meyer, Thomas. (2005) An der Zweiten Schwelle: Junge Menschen im Übergang zwischen Ausbildung und Arbeitsmarkt : Ergebnisübersicht des Jugendlängsschnitts TREE, Stand 2004. Bern. Meyer, Thomas. (2005) Fährt der Lift hoch oder die Welt runter? : vom angeblichen Leistungszerfall der heutigen Schülerinnen und Schüler. 4 January 2004Meyer, Thomas. (4 January 2004) Die Geschichte von Anna und Biljana. Panorama. pp. 8-9. 2004Bergman, Manfred Max and Eberle, Thomas S., eds. (2004) Qualitative inquiry: research, archiving, and re-use. [Bern]. Bergman, Manfred Max. (2004) Systematic Qualitative Analysis of Interview Data. Proceedings of the 6th International Conference on Logic and Methodology. p. 214. Amsterdam. Dellenbach, Myriam and Hupka-Brunner, Sandra and Stalder, Barbara Elisabeth. (2004) Wege in die nachobligatorische Ausbildung: Der Kanton Bern im Vergleich zur restlichen Deutschschweiz. Ergebnisse des Jugendlängsschnitts TREE. Bildungsplanung und Evaluation BiEv, 5. Bern. Haeberlin, Urs and Imdorf, Christian and Kronig, Winfried. (2004) Von der Schule in die Berufslehre : Untersuchungen zur Benachteiligung von ausländischen und von weiblichen Jugendlichen bei der Lehrstellensuche. Forschungen zur Selektion, Benachteiligung, Chancengleichheit und sozialen Integration in Schule und Beruf. Bern. Imdorf, Christian. (2004) Geschlechtsspezifische Selektion bei der Ausbildungsplatzvergabe. In: Achtung Gender : Ausbildungsverhalten von Mädchen und jungen Frauen : Trends und Tipps. Dübendorf, pp. 99-112. Joye, D. and Schöbi, N. and Bergman, Manfred Max. (2004) Response propensity and acquiescence: Effects on data quality. Report from Switzerland to the European Social Survey (ESS) project. Kanji, Shireen. (2004) The Route Matters: Poverty and Inequality among Lone-Mother Households in Russia. Feminist Economics, 10 (2). pp. 207-225. Kaufmann, Vincent and Bergman, Manfred Max and Joye, Dominique. (2004) Motility: Mobility as capital. International Journal of Urban and Regional Research, 28 (4). pp. 745-756. Meyer, Thomas. (2004) Rationierte Bildung. Meyer, Thomas. (2004) Wie weiter nach der Schule? Zwischenergebnisse des Jugendlängsschnitts TREE. Synthesis, 6. Bern. 3 March 2003Meyer, Thomas. (3 March 2003) Realschüler auf dem Lehrstellenmarkt stark benachteiligt. Panorama. pp. 28-29. 2003Bergman, Manfred Max. (2003) Pauvreté, exclusion et territoire dans les sociétés modernes. Les Annales de la Recherche Urbaine, 93. pp. 86-97. Bergman, Manfred Max. (2003) Rasse und Wissenschaft. In: Wörterbuch der Sozialpolitik. Zürich, pp. 244-245. Bergman, Manfred Max. (2003) Sozialstruktur. In: Wörterbuch der Sozialpolitik. Zürich, pp. 304-305. Bergman, Manfred Max. (2003) The Broad and the Narrow in Ethnography on Organisations. In: Disziplinäre Orientierungen, 4. Berlin. Bergman, Manfred Max. (2003) Ungleichheit. In: Wörterbuch der Sozialpolitik. Zürich, pp. 337-338. Joye, Dominique and Bergman, Manfred Max and Lambert, Paul S.. (2003) Bildungs- und soziale Realität zwischen Generationen in der Schweiz. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, 29 (2). pp. 263-291. Meyer, Thomas. (2003) Verlaufsprozesse im Berufsbildungssystem. Berufsbildung als System und Verlaufsprozesse / Übergänge im System. Gutachten im Auftrag der Kommission Technologie und Innovation (KTI). Meyer, Thomas and Stalder, Barbara Elisabeth and Matter, Monika. (2003) Bildungswunsch und Wirklichkeit. Thematischer Bericht der Erhebung PISA 2000. Bildungsmonitoring Schweiz. Neuchâtel. 2002Bergman, Manfred Max. (2002) Reliability and validity in interpretive research during the conceptualization of the research topic and data collection. Sozialer Sinn, 3 (2). pp. 317-331. Bergman, Manfred Max and Joye, Dominique and Fux, Beat. (2002) Social change, mobility, and inequality in Switzerland in the 1990s. Swiss Journal of Sociology, 28 (2). pp. 267-295. Bergman, Manfred Max and Lambert, Paul and Prandy, Kenneth and Joye, Dominique. (2002) Theorization, construction, and validation of a social stratification scale: Cambridge Social Interaction and Stratification Scale (CAMSIS) for Switzerland. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, 28 (1). pp. 7-25. Budowski, Monica and Tillmann, Robin and Bergman, Manfred Max. (2002) Poverty, stratification, and gender in Switzerland. Schweizerische Zeitschrift für Soziologie, 28 (2). pp. 297-317. Joye, Dominique and Bergman, Manfred Max and Budowski, Monica. (2002) Technical report of the Swiss Household Panel : recodifications of variables for five social stratification schemas. Neuchâtel. Prandy, K. and Lambert, P. and Bergman, Manfred Max. (2002) National contexts and cross-national comparisons of structures of social stratification. Proceedings: XVth ISA World Congress of Sociology, Research Committee 20. Brisbane, Australia. 2001Bergman, Manfred Max and Cattacin, Sandro and Läubli-Loud, Marlene. (2001) Can the internet respond to evaluators' needs? The web as a training tool and information resource. Swiss Forum for Migration Studies, Discussion Paper, 1. Bergman, Manfred Max and Scott, Jacqueline. (2001) Young adolescents' wellbeing and health-risk behaviours: Gender and socio-economic differences. Journal of Adolescence, 24 (2). pp. 183-197. 2000Etter, J. -F. and Humair, J. -P. and Bergman, Manfred Max and Perneger, T. V.. (2000) Development and validation of the attitudes towards smoking scale (ATS-18). Addiction, 95 (4). pp. 613-625. Etter, Jean-François and Bergman, Manfred Max and Humair, Jean-Paul and Perneger, Thomas V.. (2000) Development and validation of a scale measuring self-efficacy of current and former smokers. Addiction, 95 (6). pp. 901-913. Etter, Jean-François and Bergman, Manfred Max and Perneger, Thomas V.. (2000) On quitting smoking: Development of two scales measuring the use of self-change strategies in current and former smokers (SCS-CS and SCS-FS). Addictive Behaviors, 25 (4). pp. 523-538. 1999Bergman, Manfred Max. (1999) Evaluators evaluating evaluators: Peer-Assessments and training opportunities in Switzerland. LeGes/Gesetzgebung Heute, 10 (2). pp. 11-39. Bergman, Manfred Max. (1999) Would the real social representation please stand up? Three levels of analysis of social representations of European American and Mexican American identity. Papers on Social Representations (8). pp. 1-17. 1998Bergman, Manfred Max. (1998) A theoretical note on the differences between attitudes, opinions, and values. Swiss Political Science Review, 4 (2). pp. 81-93. Bergman, Manfred Max. (1998) Social representations as the mother of all behavioral predispositions? The relations between social representations, attitudes, and values. Papers on Social Representations, 7 (1-2). pp. 77-83. Bergman, Manfred Max and Cattacin, Sandro and Läubli-Loud, Marlène. (1998) Evaluators Evaluating Evaluators: Peer-assessments and training opportunities of evaluators in Switzerland. Working Paper, 1/98. Genève. 1997Bergman, Manfred Max and Cattacin, Sandro and Lucas, Boris and Wernli, Boris. (1997) Libéraliser, réduire les risques, soigner ou réprimer? L'opinion de la population suisse à l'égard de la politique en matière de drogue. Travaux et communications du département de science politique, (8/1997). Genève. Wisler, Dominique and Marquis, Lionel and Bergman, Manfred Max. (1997) Analyse des votations fédérales du 28 septembre 1997. VOX, 62. Bern. Wisler, Dominique and Marquis, Lionel and Bergman, Max. (1997) Analyse der eidgenössischen Abstimmung vom 28.September 1997. VOX, (62). Zürich. |