edoc

Items where Division is "08 Cross-disciplinary Subjects > Institut für Bildungswissenschaften"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Creators | Refereed
Number of items at this level: 16.

Article

Oeschger, Thomas and Makarova, Elena and Döring, Anna K.. (2022) Values in the School Curriculum from Teachers' Perspective: A mixed-methods Study. International Journal of Educational Research Open, 3. p. 100190.

Schlote, Elke and Thyroff, Julia. (2022) Travis Go. Eine App im Umgang mit audiovisuellen Medienprodukten unterstützt des Erwerb historischer Medienkompetenzen. Didactica Historica (8). pp. 215-221.

Kaqinari, Tomas and Makarova, Elena and Audran, Jacques and Döring, Anna K. and Göbel, Kerstin and Kern, Dominique. (2021) The switch to online teaching during the first COVID-19 lockdown: A comparative study at four European universities. Journal of University Teaching & Learning Practice, 18 (5). pp. 1-25.

Schlote, Elke and Keller, Stefan and Schülin, Benedikt and Meier, Nik. (2021) "I'll still kick your ass even in my skirt": Feministische Musikvideos im Englischunterricht mit TRAVIS GO analysieren. Babylonia, 3. pp. 62-67.

Schlote, Elke and Major, Andrin. (2021) Playing with mental issues: Entertaining video games as a means for mental health education? Digital Culture & Education, 13 (2). pp. 94-110.

Lisi, Sabrina. (2018) Sind privilegierte Jungs leistungsschwach? Avenue - Das Magazin für Wissenskultur (6). pp. 90-93.

Book

Lisi, Sabrina. (2020) Akademische Resilienz. Welche Erkenntnisse lassen sich aus der Analyse schulischer Selbstkonzeptprozesse für eine gerechtere Verteilung von Bildungschancen gewinnen? Berlin.

Book Section

Göbel, Kerstin and Makarova, Elena and Neuber, Katharina and Kaqinari, Tomas. (2021) Der Übergang zur digitalen Lehre an den Universitäten Duisburg-Essen und Basel in Zeiten der Corona-Pandemie. In: Wie Corona die Hochschullehre verändert. Wiesbaden, pp. 351-374.

Conference or Workshop Item

Klug, Daniel and Schlote, Elke. (2021) Designing a Web Application for Simple and Collaborative Video Annotation That Meets Teaching Routines and Educational Requirements. In: Proceedings of 19th European Conference on Computer-Supported Cooperative Work. pp. 2-24.

Thesis

Florin, Jon. Unterrichtsintegrierte Förderung des Operationsverständnisses. 2021, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Niederbacher, Edith. Die Rolle von Überzeugungen von Eltern und Lehrpersonen bei der Erklärung herkunftsbedingter Leistungsdisparitäten von Primarschülerinnen und -schülern. 2021, Doctoral Thesis, University of Basel, Cross-disciplinary Subjects.

Schmidt, Robin. ICT-Professionalisierung und ICT-Beliefs : Professionalisierung angehender Lehrpersonen in der digitalen Transformation und ihre berufsbezogenen Überzeugungen über digitale Informations- und Kommunikationstechnologien (ICT). 2020, Doctoral Thesis, University of Basel, Cross-disciplinary Subjects.

Steiger, Jonas. Migrationsbedingte Heterogenität im Sportunterricht. Eine Repertory Grid-Studie zu schüler- und fachbezogenen Überzeugungen Sport unterrichtender Lehrpersonen. 2019, Doctoral Thesis, University of Basel, Associated Institutions.

Zimmerli-Rüetschi, Claudia. Vielseitige Geschichten - einseitige Erzählweise. Die Geschichte der Erwachsenenbildung in der Schweiz (1918-2018). Eine bildungshistorische Diskursanalyse. Doctoral Thesis, University of Basel, Cross-disciplinary Subjects.

Other

Oeschger, Thomas and Scholz-Kuhn, Ricarda. (2022) Technical Report The Formation of Children's Value in School: A Study on Value Development Among Primary School Children in Switzerland and the United Kingdom. Basel.

Scholz-Kuhn, Ricarda and Oeschger, Thomas and Makarova, Elena. (2022) Werte in der Schule: Zwischenstand der Ergebnisse aus der VALISE-Studie. Muttenz.

This list was generated on Sat Apr 20 03:51:42 2024 CEST.