edoc

Items where Division is "08 Cross-disciplinary Subjects > Institut für Bildungswissenschaften"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Creators | Refereed
Jump to: 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018
Number of items at this level: 15.

2022

Oeschger, Thomas and Makarova, Elena and Döring, Anna K.. (2022) Values in the School Curriculum from Teachers' Perspective: A mixed-methods Study. International Journal of Educational Research Open, 3. p. 100190.

Oeschger, Thomas and Scholz-Kuhn, Ricarda. (2022) Technical Report The Formation of Children's Value in School: A Study on Value Development Among Primary School Children in Switzerland and the United Kingdom. Basel.

Schlote, Elke and Thyroff, Julia. (2022) Travis Go. Eine App im Umgang mit audiovisuellen Medienprodukten unterstützt des Erwerb historischer Medienkompetenzen. Didactica Historica (8). pp. 215-221.

Scholz-Kuhn, Ricarda and Oeschger, Thomas and Makarova, Elena. (2022) Werte in der Schule: Zwischenstand der Ergebnisse aus der VALISE-Studie. Muttenz.

2021

Florin, Jon. Unterrichtsintegrierte Förderung des Operationsverständnisses. 2021, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Göbel, Kerstin and Makarova, Elena and Neuber, Katharina and Kaqinari, Tomas. (2021) Der Übergang zur digitalen Lehre an den Universitäten Duisburg-Essen und Basel in Zeiten der Corona-Pandemie. In: Wie Corona die Hochschullehre verändert. Wiesbaden, pp. 351-374.

Kaqinari, Tomas and Makarova, Elena and Audran, Jacques and Döring, Anna K. and Göbel, Kerstin and Kern, Dominique. (2021) The switch to online teaching during the first COVID-19 lockdown: A comparative study at four European universities. Journal of University Teaching & Learning Practice, 18 (5). pp. 1-25.

Klug, Daniel and Schlote, Elke. (2021) Designing a Web Application for Simple and Collaborative Video Annotation That Meets Teaching Routines and Educational Requirements. In: Proceedings of 19th European Conference on Computer-Supported Cooperative Work. pp. 2-24.

Niederbacher, Edith. Die Rolle von Überzeugungen von Eltern und Lehrpersonen bei der Erklärung herkunftsbedingter Leistungsdisparitäten von Primarschülerinnen und -schülern. 2021, Doctoral Thesis, University of Basel, Cross-disciplinary Subjects.

Schlote, Elke and Keller, Stefan and Schülin, Benedikt and Meier, Nik. (2021) "I'll still kick your ass even in my skirt": Feministische Musikvideos im Englischunterricht mit TRAVIS GO analysieren. Babylonia, 3. pp. 62-67.

Schlote, Elke and Major, Andrin. (2021) Playing with mental issues: Entertaining video games as a means for mental health education? Digital Culture & Education, 13 (2). pp. 94-110.

2020

Lisi, Sabrina. (2020) Akademische Resilienz. Welche Erkenntnisse lassen sich aus der Analyse schulischer Selbstkonzeptprozesse für eine gerechtere Verteilung von Bildungschancen gewinnen? Berlin.

Schmidt, Robin. ICT-Professionalisierung und ICT-Beliefs : Professionalisierung angehender Lehrpersonen in der digitalen Transformation und ihre berufsbezogenen Überzeugungen über digitale Informations- und Kommunikationstechnologien (ICT). 2020, Doctoral Thesis, University of Basel, Cross-disciplinary Subjects.

2019

Steiger, Jonas. Migrationsbedingte Heterogenität im Sportunterricht. Eine Repertory Grid-Studie zu schüler- und fachbezogenen Überzeugungen Sport unterrichtender Lehrpersonen. 2019, Doctoral Thesis, University of Basel, Associated Institutions.

2018

Lisi, Sabrina. (2018) Sind privilegierte Jungs leistungsschwach? Avenue - Das Magazin für Wissenskultur (6). pp. 90-93.

This list was generated on Sat Apr 27 03:59:56 2024 CEST.