edoc

Items where Division is "08 Cross-disciplinary Subjects > Institut für Bildungswissenschaften"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Creators | Refereed
Jump to: 2021 | 2020 | 2019 | 2018
Number of items at this level: 7.

2021

Florin, Jon. Unterrichtsintegrierte Förderung des Operationsverständnisses. 2021, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Kaqinari, Tomas and Makarova, Elena and Audran, Jacques and Döring, Anna K. and Göbel, Kerstin and Kern, Dominique. (2021) The switch to online teaching during the first COVID-19 lockdown: A comparative study at four European universities. Journal of University Teaching & Learning Practice, 18 (5). pp. 1-25.

Schlote, Elke and Major, Andrin. (2021) Playing with mental issues: Entertaining video games as a means for mental health education? Digital Culture & Education, 13 (2). pp. 94-110.

2020

Lisi, Sabrina. (2020) Akademische Resilienz. Welche Erkenntnisse lassen sich aus der Analyse schulischer Selbstkonzeptprozesse für eine gerechtere Verteilung von Bildungschancen gewinnen? Berlin.

Schmidt, Robin. ICT-Professionalisierung und ICT-Beliefs : Professionalisierung angehender Lehrpersonen in der digitalen Transformation und ihre berufsbezogenen Überzeugungen über digitale Informations- und Kommunikationstechnologien (ICT). 2020, Doctoral Thesis, University of Basel, Cross-disciplinary Subjects.

2019

Steiger, Jonas. Migrationsbedingte Heterogenität im Sportunterricht. Eine Repertory Grid-Studie zu schüler- und fachbezogenen Überzeugungen Sport unterrichtender Lehrpersonen. 2019, UNSPECIFIED, University of Basel, Associated Institutions.

2018

Lisi, Sabrina. (2018) Sind privilegierte Jungs leistungsschwach? Avenue - Das Magazin für Wissenskultur (6). pp. 90-93.

This list was generated on Mon Aug 15 03:54:45 2022 CEST.