edoc

Items where Division is "08 Cross-disciplinary Subjects > Institut für Bildungswissenschaften"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Creators | Refereed
Jump to: F | G | K | L | N | O | S | Z
Number of items at this level: 16.

F

Florin, Jon. Unterrichtsintegrierte Förderung des Operationsverständnisses. 2021, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

G

Göbel, Kerstin and Makarova, Elena and Neuber, Katharina and Kaqinari, Tomas. (2021) Der Übergang zur digitalen Lehre an den Universitäten Duisburg-Essen und Basel in Zeiten der Corona-Pandemie. In: Wie Corona die Hochschullehre verändert. Wiesbaden, pp. 351-374.

K

Kaqinari, Tomas and Makarova, Elena and Audran, Jacques and Döring, Anna K. and Göbel, Kerstin and Kern, Dominique. (2021) The switch to online teaching during the first COVID-19 lockdown: A comparative study at four European universities. Journal of University Teaching & Learning Practice, 18 (5). pp. 1-25.

Klug, Daniel and Schlote, Elke. (2021) Designing a Web Application for Simple and Collaborative Video Annotation That Meets Teaching Routines and Educational Requirements. In: Proceedings of 19th European Conference on Computer-Supported Cooperative Work. pp. 2-24.

L

Lisi, Sabrina. (2020) Akademische Resilienz. Welche Erkenntnisse lassen sich aus der Analyse schulischer Selbstkonzeptprozesse für eine gerechtere Verteilung von Bildungschancen gewinnen? Berlin.

Lisi, Sabrina. (2018) Sind privilegierte Jungs leistungsschwach? Avenue - Das Magazin für Wissenskultur (6). pp. 90-93.

N

Niederbacher, Edith. Die Rolle von Überzeugungen von Eltern und Lehrpersonen bei der Erklärung herkunftsbedingter Leistungsdisparitäten von Primarschülerinnen und -schülern. 2021, Doctoral Thesis, University of Basel, Cross-disciplinary Subjects.

O

Oeschger, Thomas and Makarova, Elena and Döring, Anna K.. (2022) Values in the School Curriculum from Teachers' Perspective: A mixed-methods Study. International Journal of Educational Research Open, 3. p. 100190.

Oeschger, Thomas and Scholz-Kuhn, Ricarda. (2022) Technical Report The Formation of Children's Value in School: A Study on Value Development Among Primary School Children in Switzerland and the United Kingdom. Basel.

S

Schlote, Elke and Thyroff, Julia. (2022) Travis Go. Eine App im Umgang mit audiovisuellen Medienprodukten unterstützt des Erwerb historischer Medienkompetenzen. Didactica Historica (8). pp. 215-221.

Scholz-Kuhn, Ricarda and Oeschger, Thomas and Makarova, Elena. (2022) Werte in der Schule: Zwischenstand der Ergebnisse aus der VALISE-Studie. Muttenz.

Schlote, Elke and Keller, Stefan and Schülin, Benedikt and Meier, Nik. (2021) "I'll still kick your ass even in my skirt": Feministische Musikvideos im Englischunterricht mit TRAVIS GO analysieren. Babylonia, 3. pp. 62-67.

Schlote, Elke and Major, Andrin. (2021) Playing with mental issues: Entertaining video games as a means for mental health education? Digital Culture & Education, 13 (2). pp. 94-110.

Schmidt, Robin. ICT-Professionalisierung und ICT-Beliefs : Professionalisierung angehender Lehrpersonen in der digitalen Transformation und ihre berufsbezogenen Überzeugungen über digitale Informations- und Kommunikationstechnologien (ICT). 2020, Doctoral Thesis, University of Basel, Cross-disciplinary Subjects.

Steiger, Jonas. Migrationsbedingte Heterogenität im Sportunterricht. Eine Repertory Grid-Studie zu schüler- und fachbezogenen Überzeugungen Sport unterrichtender Lehrpersonen. 2019, Doctoral Thesis, University of Basel, Associated Institutions.

Z

Zimmerli-Rüetschi, Claudia. Vielseitige Geschichten - einseitige Erzählweise. Die Geschichte der Erwachsenenbildung in der Schweiz (1918-2018). Eine bildungshistorische Diskursanalyse. Doctoral Thesis, University of Basel, Cross-disciplinary Subjects.

This list was generated on Tue Apr 23 03:55:09 2024 CEST.