edoc

Items where Author is "Kreuz, Judith"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Refereed
Number of items: 10.

Article

Luginbühl, Martin and Mundwiler, Vera and Kreuz, Judith and Müller-Feldmeth, Daniel and Hauser, Stefan. (2021) Quantitative and Qualitative Approaches in Conversation Analysis: Methodological Reflections on a Study of Argumentative Group Discussions. Gesprächsforschung - Online-Zeitschrift zur verbalen Interaktion, 22. pp. 179-236.

Luginbühl, Martin and Kreuz, Judith. (2020) From flat propositions to deep co-constructed and modalized argumentations: Oral argumentative skills among elementary school children from grades 2 to 6. Research on Children and Social Interaction, 4 (1). pp. 93-114.

Kreuz, Judith and Mundwiler, Vera and Luginbühl, Martin. (2017) Mündliches Argumentieren im Spannungsfeld zwischen Kollaboration und Abgrenzung. Zu lokalen Gruppenidentitäten in schulischen Einigungsdiskussionen. Bulletin suisse de linguistique appliquée, numéro spécial 2 (2). pp. 147-159.

Kreuz, Judith and Mundwiler, Vera. (2016) „verbAndskasten !MÜS!sen wir haben;“. Zum argumentativen Potenzial von Prosodie am Beispiel von Einigungsdiskussionen bei Grundschulkindern. Studia Linguistica (35). pp. 99-118.

Book Section

Kreuz, Judith and Luginbühl, Martin and Mundwiler, Vera. (2019) Gesprächsorganisation in argumentativen Peer-Gesprächen von Schulkindern. In: Kinder im Gespräch - mit Kindern im Gespräch. Berlin, pp. 33-62.

Mundwiler, Vera and Kreuz, Judith. (2018) Collaborative decision-making in argumentative group discussions among primary school children. In: Argumentation and language - linguistic, cognitive and discursive explorations, 32. Cham, pp. 263-286.

Hauser, Stefan and Kreuz, Judith. (2018) Mündliches Argumentieren in der Schule zwischen pragmatischen Spielräumen und didaktischen Normsetzungen. In: Mündlicher Sprachgebrauch zwischen Normorientierung und pragmatischen Spielräumen, 101. Tübingen, pp. 179-199.

Kreuz, Judith. (2018) Zum ko-konstruierten Argumentieren Jugendlicher in schulischen Gruppendiskussionen. In: ugendliche im Gespräch. Forschungskonzepte, Methoden und Anwendungsfelder aus der Werkstatt der empirischen Sprachforschung. Bern, pp. 63-80.

Mundwiler, Vera and Kreuz, Judith and Hauser, Stefan and Eriksson, Brigit and Luginbühl, Martin. (2017) Mündliches Argumentieren als kommunikative Praktik - Schulbuchübungen und empirische Befunde im Vergleich. In: Gesprächskompetenz in schulischer Interaktion - Normative Ansprüche und kommunikative Praktiken. Bern, pp. 91-119.

Thesis

Kreuz, Judith. Ko-konstruiertes Begründen unter Kindern. Eine gesprächsanalytische Studie von Kleingruppeninteraktionen in der Primarschule. 2021, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

This list was generated on Sat May 4 00:06:29 2024 CEST.