edoc

Items where Author is "Kreuz, Judith"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Refereed
Jump to: Yes | No
Number of items: 9.

Yes

Luginbühl, Martin and Mundwiler, Vera and Kreuz, Judith and Müller-Feldmeth, Daniel and Hauser, Stefan. (2021) Quantitative and Qualitative Approaches in Conversation Analysis: Methodological Reflections on a Study of Argumentative Group Discussions. Gesprächsforschung - Online-Zeitschrift zur verbalen Interaktion, 22. pp. 179-236.

Luginbühl, Martin and Kreuz, Judith. (2020) From flat propositions to deep co-constructed and modalized argumentations: Oral argumentative skills among elementary school children from grades 2 to 6. Research on Children and Social Interaction, 4 (1). pp. 93-114.

Kreuz, Judith and Luginbühl, Martin and Mundwiler, Vera. (2019) Gesprächsorganisation in argumentativen Peer-Gesprächen von Schulkindern. In: Kinder im Gespräch - mit Kindern im Gespräch. Berlin, pp. 33-62.

Mundwiler, Vera and Kreuz, Judith. (2018) Collaborative decision-making in argumentative group discussions among primary school children. In: Argumentation and language - linguistic, cognitive and discursive explorations, 32. Cham, pp. 263-286.

Hauser, Stefan and Kreuz, Judith. (2018) Mündliches Argumentieren in der Schule zwischen pragmatischen Spielräumen und didaktischen Normsetzungen. In: Mündlicher Sprachgebrauch zwischen Normorientierung und pragmatischen Spielräumen, 101. Tübingen, pp. 179-199.

Kreuz, Judith. (2018) Zum ko-konstruierten Argumentieren Jugendlicher in schulischen Gruppendiskussionen. In: ugendliche im Gespräch. Forschungskonzepte, Methoden und Anwendungsfelder aus der Werkstatt der empirischen Sprachforschung. Bern, pp. 63-80.

Kreuz, Judith and Mundwiler, Vera and Luginbühl, Martin. (2017) Mündliches Argumentieren im Spannungsfeld zwischen Kollaboration und Abgrenzung. Zu lokalen Gruppenidentitäten in schulischen Einigungsdiskussionen. Bulletin suisse de linguistique appliquée, numéro spécial 2 (2). pp. 147-159.

Kreuz, Judith and Mundwiler, Vera. (2016) „verbAndskasten !MÜS!sen wir haben;“. Zum argumentativen Potenzial von Prosodie am Beispiel von Einigungsdiskussionen bei Grundschulkindern. Studia Linguistica (35). pp. 99-118.

No

Mundwiler, Vera and Kreuz, Judith and Hauser, Stefan and Eriksson, Brigit and Luginbühl, Martin. (2017) Mündliches Argumentieren als kommunikative Praktik - Schulbuchübungen und empirische Befunde im Vergleich. In: Gesprächskompetenz in schulischer Interaktion - Normative Ansprüche und kommunikative Praktiken. Bern, pp. 91-119.

This list was generated on Sat May 4 00:06:29 2024 CEST.