Browse by Basel Contributors ID
Quitério, Ana and Martins, João and Onofre, Marcos and Costa, João and Mota Rodrigues, João and Gerlach, Erin and Scheuer, Claude and Herrmann, Christian. (2018) MOBAK 1: Assessment in primary physical education: exploring basic motor competences in six-year old Portuguese children. Perceptual and Motor Skills, 125 (6). pp. 1055-1069. Sallen, Jeffrey and Herrmann, Christian and Gerlach, Erin. (2018) Fußball, Fitness oder Tanzen? Wie sieht das Sporttreiben von Kindern und Jugendlichen aus? SCHÜLER. Wissen für Lehrer, 23 (1). pp. 8-11. Gerber, Markus and Gerlach, Erin and Pühse, Uwe. (2017) Soziale Integration durch Sport. In: Sport, Migration und soziale Integration. Eine empirische Studie zur Bedeutung des Sports bei Jugendlichen. Zürich, pp. 99-102. Knöpfli, Martin and Barker, Dean and Gerlach, Erin and Müller, Claudine and Pühse, Uwe and Gerber, Markus. (2017) SSINC-Intervention: theoretische Fundierung, Konzeption und praktische Umsetzung einer Intervention zum interkulturellen Lernen und zur Förderung sozialer Integration im Sportunterricht. In: Sport, Migration und soziale Integration. Eine empirische Studie zur Bedeutung des Sports bei Jugendlichen. Zürich, pp. 208-223. Gerlach, Erin and Barker, Dean and Knöpfli, Martin and Gerber, Markus. (2017) Evaluation der SSINC-Intervention. In: Sport, Migration und soziale Integration. Eine empirische Studie zur Bedeutung des Sports bei Jugendlichen. Zürich, pp. 224-250. Herrmann, Christian and Seiler, Sara and Pühse, Uwe and Gerlach, Erin. (2017) Motorische Basiskompetenzen in der Mittelstufe - Konstrukt, Korrelate und Einflussfaktoren. Unterrichtswissenschaft, 45 (3). pp. 270-289. Quitério, Ana and Costa, João and Ferreira Pereira da Silva Martins, Maria Manuela and Martins, João Rio and Onofre, Marcos and Gerlach, Erin and Scheuer, Claude and Herrmann, Christian. (2017) Educação Física: Avaliação das competências motoras em alunos de seis anos, do primeiro ano de escolaridade (Educación Física: Evaluación de las habilidades motoras en los estudiantes de seis años, en el primer año de escolarización). Retos, 31. pp. 259-263. Herrmann, Christian and Seelig, Harald and Pühse, Uwe and Gerlach, Erin. (2017) Das sportliche Selbstkonzept und die motorischen Basiskompetenzen als Determinanten sportlicher Aktivität. In: Bewegung, Raum und Gesundheit, 267. Hamburg, pp. 95-101. Gerlach, Erin and Herrmann, Christian and Jekauc, Darko and Wagner, Matthias. (2017) Diagnostik motorischer Leistungsdispositionen. In: Begabungen und Talente (Jahrbuch der pädagogisch-psychologischen Diagnostik, Tests & Trends), 15. Göttingen, pp. 145-158. Herrmann, Christian and Gerlach, Erin. (2017) Unterrichtsqualität im Schneesport. In: Skilauf und Snowboard in Lehre und Forschung, 24. Hamburg, pp. 118-129. Herrmann, Christian and Seiler, Sara and Pühse, Uwe and Gerlach, Erin. (2015) "Wie misst man guten Sportunterricht?" - Erfassung der Dimensionen von Unterrichtsqualität im Schulfach Sport. Zeitschrift für Sportpädagogische Forschung, 3 (1). pp. 5-26. Niederkofler, Benjamin and Herrmann, Christian and Seiler, Sara and Gerlach, Erin. (2015) What influences Motivation in Physical Education? A Multilevel Approach to Identify Climate Determinants of Achievement Motivation. Psychological Test and Assessment Modeling, 57 (1). pp. 70-93. Herrmann, Christian and Bund, Andreas and Gerlach, Erin and Kurz, Dietrich and Lindemann, Uta and Rethorst, Sabine and Scheuer, Claude and Seiler, Sara and Pühse, Uwe. (2015) A Review of the Assessment of Basic Motor Qualifications and Competencies in School. International journal of physical education, 52 (3). pp. 2-13. Gerlach, Erin and Herrmann, Christian. (2015) Effekte der Sportteilnahme. In: Dritter Deutscher Kinder- und Jugendsportbericht. Kinder- und Jugendsport im Umbruch, 3. Schorndorf, pp. 345-369. Herrmann, Christian and Gerlach, Erin. (2014) Motorische Basiskompetenzen in der Grundschule. Pädagogische Zielentscheidung und Aufgabenentwicklung. Sportunterricht, 63 (11). pp. 322-328. Gerlach, Erin and Leyener, Sara and Herrmann, Christian. (2014) "Denn wir wissen nicht, was wir messen?" Zur Frage der Output-Diagnostik im Sportunterricht mit Hilfe von motorischen Tests. Sportunterricht, 63 (7). pp. 194-200. Barker, Dean and Barker-Ruchti, Natalie and Gerber, Markus and Gerlach, Erin and Sattler, Simone and Bergman, Manfred Max and Pühse, Uwe. (2013) Swiss youths, migration and integrative sport : a critical-constructive reading of popular discourse. European journal for sport and society, Vol. 10, no. 2. pp. 143-160. Pühse, U. and Barker, D. and Barker-Ruchti, N. and Gerlach, E. and Sattler, S. and Gerber, M.. (2012) Social integration in and through sports in adolescents with migration background in Switzerland. In: Sport as a mediator between cultures : proceedings. Berlin, pp. 105-116. Pühse, Uwe and Gerlach, Erin and Gerber, Markus and Barker, Dean and Barker-Ruchti, Natalie and Sattler, Simone and Müller, Claudine. (2012) Soziale Integration im und durch Sport. Ergebnisse der Schweizer SSINC-Studie. In: Sport und soziale Integration – Chancen, Probleme und Perspektiven für Städte und Kommunen. Hamburg, pp. 77-87. Pühse, U. and Barker, D. and Brettschneider, W. D. and Feldmeth, A. K. and Gerlach, E. and McGuaig, L. and McKenzie, T. L. and Gerber, M.. (2011) International approaches to health-oriented physical education : local health debates and differing conceptions of health. International journal of physical education, Vol. 48, issue 3. pp. 2-15. Gerber, M. and Barker, D. and Barker-Ruchti, N. and Gerlach, E. and Sattler, S. and Knöpfli, M. and Müller, C. and Pühse, U.. (2011) Sport und soziale Integration : Begriffsklärung und Konzeption der Basler SSINC-Studie. Sportunterricht, Vol. 60, H. 2. pp. 227-231. Gerlach, E. and Barker, D. and Gerber, M. and Knöpfli, M. and Müller, C. and Pühse, U.. (2011) Förderung interkulturellen Lernens im Sportunterricht – Ergebnisse der Programmdurchführung einer schulbasierten Interventionsstudie (SSINC). Sportunterricht, Vol. 60. pp. 254-258. Knöpfli, M. and Barker, D. and Gerlach, E. and Müller, C. and Gerber, M. and Pühse, U.. (2011) Die SSINC-Intervention: theoretische Fundierung, Konzeption und praktische Umsetzung einer Interventionsmassnahme zum interkulturellen Lernen und zur Förderung sozialer Integration im Sportunterricht. Lehrhilfen für den Sportunterricht, Vol. 60. pp. 243-253. Gerlach, E. and Barker, D. and Gerber, M. and Knöpfli, M. and Müller, C. and Pühse, U.. (2011) Soziale Integration im und durch Sport : Ergebnisse der Schweizer SSINC-Studie zur Förderung interkulturellen Lernens im Sportunterricht. In: Bewegungsbezogene Bildungskonzeptionen : zur Trias Konzeption, Implementation und Evaluation. Hohengehren, pp. 155-168. Gerber, M. and Gerlach, E. and Pühse, U.. (2011) Integration in den Sport – Integration durch Sport : ausgewählte Befunde aus dem quantitativen SSINC Survey. Sportunterricht, Vol. 60. pp. 232-238. Barker, D. and Barker-Ruchti, N. and Gerber, M. and Gerlach, E. and Sattler, S. and Pühse, U.. (2010) Swiss youths and the myth of integrative sport. British educational research journal : journal of the British Educational Research Association, H. 112. p. 13. Barker, D. and Barker-Ruchti, N. and Gerber, M. and Gerlach, E. and Knöpfli, M. and Sattler, S. and Pühse, U. and Bergman, Manfred Max. (2010) Swiss youths and the storying of non-participation in organised sport: A narrative examination of two cases. Journal of Sport Science and Physical Education Bulletin, 60. pp. 38-43. Gerber, M. and Barker, D. and Barker-Ruchti, N. and Gerlach, E. and Knöpfli, M. and Müller, C. and Sattler, S. and Pühse, U.. (2009) Does sport participation facilitate acculturation among adolescents with migration background? : bridging the gap between political claims and empirical evidence. In: Creating active futures : edited proceedings of the 26th ACHPER International Conference. Brisbane, pp. 69-76. |