edoc

Browse by Basel Contributors ID

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: 2018 | 2017 | 2014 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003

2018

Meyer, Thomas. Wie das Schweizer Bildungssystem Bildungs- und Lebenschancen strukturiert : empirische Befunde aus der Längsschnittstudie TREE. 2018, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2017

Murdoch, Jake and Guégnard, Christine and Koomen, Maarten and Imdorf, Christian and Kamanzi, Canisius and Meyer, Thomas. (2017) Pathways fostering Mobility to Higher Education for Vulnerable Immigrants in France, Switzerland and Canada. European Journal of Higher Education, 7 (1). pp. 29-42.

2014

Imdorf, Christian and Koomen, Maarten and Meyer, Thomas and Kamanzi, Canisius and Murdoch, Jake and Guégnard, Christine. (2014) Pathways enabling success for vulnerable immigrants in Switzerland, Canada and France. In: Réussite scolaire, réussite professionnelle, l'apport des données longitudinales : XXIes journées d’étude sur les données longitudinales dans l’analyse du marché du travail, Dijon, 19-20 juin 2014. Marseille, pp. 67-77.

2012

Bergman, Manfred Max and Hupka-Brunner, Sandra and Meyer, Thomas and Samuel, Robin, eds. (2012) Bildung - Arbeit - Erwachsenwerden : ein interdisziplinärer Blick auf die Transition im Jugend- und jungen Erwachsenenalter. Wiesbaden.

Hupka-Brunner, Sandra and Kanji, Shireen and Bergman, Manfred Max and Meyer, Thomas. (2012) Gender differences in the transition from secondary to post-secondary education in Switzerland : report commissioned by the OECD (TOR/PISA-l). Basel.

Meyer, Thomas and Hupka-Brunner, Sandra and Samuel, Robin and Bergman, Manfred Max. (2012) Einleitung und Überblick - "Bildung - Arbeit - Erwachsenwerden". In: Bildung - Arbeit - Erwachsenwerden. Wiebaden, pp. 9-18.

Mey, Eva and Meyer, Thomas. (2012) Migration und Bildungsarmut: Strukturelle Bedingungen und individuelles Erleben. In: Schwerpunkt: Arme Kinder, 2012. Luzern, pp. 156-169.

2011

Bergman, Manfred Max and Hupka-Brunner, Sandra and Keller, Anita and Meyer, Thomas and Stalder, Barbara Elisabeth, eds. (2011) Transitionen im Jugendalter = Transitions juvéniles en Suisse = Youth transitions in Switzerland : Ergebnisse der Schweizer Längsschnittstudie TREE : résultats de l'étude longitudinale TREE : results from the TREE panel study. Zürich.

2010

Keller, Anita and Hupka-Brunner, Sandra and Meyer, Thomas. (2010) Nachobligatorische Ausbildungsverläufe in der Schweiz: Die ersten sieben Jahre : Ergebnisübersicht des Jugendlängsschnitts TREE, Update 2010. Basel.

2009

Stalder, Barbara Elisabeth and Meyer, Thomas and Hupka-Brunner, Sandra. (2009) Low Achievers' Risky Pathways: PISA Literacy Scores as Predictors of Upper Secondary Enrolment and Graduation. In: Innovative Apprenticeships. Promoting Successful School-to-Work Transitions. Berlin, pp. 137-140.

2007

Bertschy, Kathrin and Böni, Edi and Meyer, Thomas. (2007) An der Zweiten Schwelle: junge Menschen im Übergang zwischen Ausbildung und Arbeitsmarkt : Ergebnisübersicht des Jugendlängsschnitts TREE, Update 2007. Bern.

2006

Meyer, Thomas. (2006) Vocationalising education or educationalising vocational training? : a lab report from Switzerland : Working Paper. [Bern].

2005

Meyer, Thomas. (2005) Fährt der Lift hoch oder die Welt runter? : vom angeblichen Leistungszerfall der heutigen Schülerinnen und Schüler.

Meyer, Thomas. (2005) An der Zweiten Schwelle: Junge Menschen im Übergang zwischen Ausbildung und Arbeitsmarkt : Ergebnisübersicht des Jugendlängsschnitts TREE, Stand 2004. Bern.

2004

Meyer, Thomas. (4 January 2004) Die Geschichte von Anna und Biljana. Panorama. pp. 8-9.

Meyer, Thomas. (2004) Rationierte Bildung.

2003

Meyer, Thomas. (3 March 2003) Realschüler auf dem Lehrstellenmarkt stark benachteiligt. Panorama. pp. 28-29.

Meyer, Thomas. (2003) When being smart is not enough: institutional and social access barriers to upper secondary education and their consequences on successful labour market entry : the case of Switzerland : paper presented at the 2003 Workshop "Competencies and Carreers" of the European Research Network on Transitions in Youth (TIY) held in Funchal, Madeira, sept. 4-6 2003. [Schweiz].