edoc

Items where Author is "Spada, H."

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Refereed
Jump to: 2006 | 1996 | 1995 | 1994 | 1991 | 1990 | 1989 | 1987 | 1986 | 1985
Number of items: 18.

2006

Opwis, K. and Beller, S. and Spada, H. and Lüer, G.. (2006) Problemlösen, Denken, Entscheiden. In: Lehrbuch Allgemeine Psychologie. Bern, pp. 197-276.

1996

Ernst, A. and Opwis, K. and Plötzner, R. and Spada, H.. (1996) Kompetenz durch Problemlösen und Üben : ein Beitrag zur Ausbildung im Fach Allgemeine Psychologie. Psychologische Rundschau, Jg. 47, H. 1. pp. 22-25.

Opwis, K. and Spada, H.. (1996) Problem solving and learning : computer modeling. In: International encyclopedia of developmental and instructional psychology. Oxford, pp. 730-733.

Wichman, S. and Opwis, K. and Spada, H.. (1996) Wie Kinder Handlungen vorhersagen und erklären : kognitive Anforderungen praktischer Schlüsse. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und pädagogische Psychologie, Jg. 28. pp. 91-107.

1995

Opwis, K. and Plötzner, R. and Spada, H.. (1995) An approach to student assessment and course evaluation. In: Cooperative computer-aided authoring and learning. Boston, pp. 55-75.

1994

Opwis, K. and Spada, H. and Bellert, J. and Schweizer, P.. (1994) Kognitive Modellierung als Individualdiagnostik : qualitatives und quantitatives Wissen. Zeitschrift für differentielle und diagnostische Psychologie, 15. pp. 93-111.

Opwis, K. and Spada, H.. (1994) Modellierung mit Hilfe wissensbasierter Systeme. In: Methodologische Grundlagen der Psychologie. Göttingen, pp. 199-248.

Opwis, K. and Spada, H.. (1994) Problem solving and learning : computer modeling. In: The international encyclopedia of education, Bd. 8. Oxford, pp. 4719-4722.

1991

Opwis, K. and Stumpf, M. and Spada, H.. (1991) Domain representation and student modeling in a microworld for elastic impacts. In: [Report of the 8th Interdisciplinary Workshop in Informatics and Psychology in Schärding, Austria, in June 1989]. Amsterdam, pp. 361-372.

1990

Plötzner, R. and Spada, H. and Stumpf, M. and Opwis, K.. (1990) Learning qualitative and quantitative reasoning in a microworld for elastic impacts. European journal of psychology of education, Vol. 5, no. 4. pp. 501-516.

1989

Spada, H. and Stumpf, M. and Opwis, K.. (1989) The constructive process of knowledge acquisition : computational diagnosis and cognitive modeling. In: Computer assisted learning. Berlin, pp. 486-499.

1987

Spada, H. and Opwis, K. and Donnen, J. and Schwiersch, M. and Ernst, A.. (1987) Ecological knowledge : acquisition and use in problem solving and decision making. International journal of educational research, Vol. 11. pp. 665-685.

Spada, H. and Opwis, K.. (1987) Wissenspsychologie. In: Übersichten, Positionen, integrative Referate. Göttingen, pp. 253-264.

1986

Opwis, K. and Spada, H.. (1986) Wissenspsychologie : Forschungsfragen, Anwendungsperspektiven, Bezüge zur KI. In: GWAI-86 (10th German workshop on Artificial Intelligence) und 2. Oesterreichische Artificial-Intelligence-Tagung. Berlin, pp. 840-842.

1985

Spada, H. and Opwis, K.. (1985) Die Allmende-Klemme : eine umweltpsychologische Konfliktsituation mit ökologischen und sozialen Komponenten. In: Anwendungsbezogene Forschung. Göttingen, pp. 840-842.

Opwis, K. and Spada, H.. (1985) Erwerb und Anwendung von Wissen über ökologische Systeme. In: Grundlagenforschung. Göttingen, pp. 258-260.

Spada, H. and Opwis, K.. (1985) Intelligente tutorielle Systeme aus psychologischer Sicht. In: Lernen im Dialog mit dem Computer. München, pp. 13-23.

Spada, H. and Opwis, K.. (1985) Ökologisches Handeln im Konflikt : die Allmende Klemme. In: Umwelt und Handeln. Tübingen, pp. 63-85.

This list was generated on Fri Apr 26 21:10:25 2024 CEST.