edoc

Items where Division is "04 Faculty of Humanities and Social Sciences > Departement Künste, Medien, Philosophie > Fachbereich Kunstgeschichte > Laurenz-Professur zeitgenössische Kunst (Baier)"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Creators | Refereed
Jump to: 2023 | 2022 | 2021 | 2020 | 2019 | 2018 | 2017 | 2016
Number of items at this level: 22.

2023

Melbert, Charlotte. Künstlerin – Performerin – Celebrity. Neugliederung Marina Abramovics Oeuvre seit 1973 anhand künstlerischer Entwicklungsschritte mit einer kritischen Verortung der Arbeiten The Artist is Present, 2010 und The Life, 2019. 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Rasmussen, Tuula Lou Kimberley. Das Narrativ von Hauträumen. Wie sich textiler Abdruck, Hülle und Körper im Frühwerk von Heidi Bucher zueinander verhalten. 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2022

Degen, Elena. Kunst für zuhause? Sophie Taeuber-Arps Kreuzstichstickereien im Spannungsfeld des Dekorativen. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Ehnimb, Valentina. Addressing the Burden of Representation. Selbst, Sichtbarkeit und soziale Transformation im Werk von Wu Tsang. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Eigen, Rebecca. Forms of Resistance. Reflections on the works of Beatriz González. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Matter, Céline. Living Scenographies. Über Entgrenzung, Performativität und Liminalität im Werk von Irena Haiduk. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schaller, Len. Auf Augenhöhe mit Amöben: Digitales Welten im Anthropozän. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2021

Jörg, Carla. Emmy Hennings. Performativität als Strategie des Subjekts. 2021, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Loosli, Fabienne. Obsession Duchamp. Der Versuch eines Re-readings von Bethan Huws’ Duchamp- Lektüre am Beispiel ausgewählter Werke. 2021, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Müller, Deborah. «Richtung werden». Körper, Konzept und Information in Stanley Brouwns OEuvre (1960–76). 2021, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2020

Altermatt, Sebastian. Symthesen der Negation der Synthesis. Zum Verhältniss vom Ganzen und seinen Teilen der Dada-Collagen von Hannah Höch. 2020, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Stoica, Paula-Cristina. Mit Gänsen zum Mond. Zum Verhältnis von Fakt und Fiktion in Agnes Meyer- Brandis' "The Moon Goose Colony". 2020, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2019

Baier, Simon. (2019) The anarchically analog. In: Donald Judd & Switzerland. Ostfildern, pp. 177-189.

Borner, Stephanie. Von Angesicht zu Angesicht: Das Selbstporträt bei Max Slevogt als Spiegel seines künstlerischen Schaffens. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Bysäth, Julia. Das Phantasma der Immaterialität - Der Körper bei Hito Steyerl, Ed Atkins und Jon Rafman. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

El Adisey, Bassma. "Distribution as a kind of paranoia." Digitale Dispersion im Werk von Cory Arcangel. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Fink, Arthur. Gemalte Malereikritik im Stillleben der frühen Moderne. Am Beispiel von Edouard Manets La Brioche (1870) und Paul Cézannes Compotier, Verre et Pommes (1879/80). 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Olsen, Niels. The Readymade Artist. Erscheinungen der Kunstfigur Reena Spaulings. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2018

Haak, Laura. Die Form politischer Bilder in Werken Chris Markers - zwischen Aktualität und Erinnerung. Eine Auseinandersetzung mit einer offenen, multiperspektivischen Form der Bildstruktur als politische Narration. 2018, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2017

Baier, Simon. (2017) Chagalls Fall. Topologie des Trogs. In: Chagall. Die Jahre des Durchbruchs, 1911-1919. Köln, pp. 24-39.

Baier, Simon. (2017) Das Kapital der Natur. Zufall, Ökonomie und Geschichte bei Oscar Enberg. In: Ars Viva 2008. Anna-Sophie Berger, Oscar Enberg, Zac Langdon-Pole. Berlin, pp. 51-75.

2016

Baier, Simon. (2016) Lissitzkys Informationsgesellschaft. Kritische Berichte, 44 (3). pp. 7-17.

This list was generated on Thu Mar 28 03:46:11 2024 CET.