edoc

Items where Division is "04 Faculty of Humanities and Social Sciences > Departement Künste, Medien, Philosophie > Ehemalige Einheiten Kunstwissenschaften > Zeitgenössische Kunst (Egenhofer)"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Creators | Refereed
Jump to: 2011 | 2010 | 2009 | 2008
Number of items at this level: 15.

2011

Kouril, Jana. Flimmern im Blickfeld - Die Wahrnehmung von Identität jenseits von Ideologie. 2011, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Reinau, Claudia. Stille - Leere - Licht. Interieur und Bildraum bei Vilhelm Hammershøi. 2011, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2010

Spies, Christian and Boehm, Gottfried and Egenhofer, Sebastian, eds. (2010) Zeigen: die Rhetorik des Sichtbaren. Eikones. München.

Egenhofer, Sebastian. (2010) Produktionsästhetik. Zürich.

Egenhofer, Sebastian. (2010) Subjektivität und Bedeutungsproduktion beim frühen Warhol. In: Andy Warhol : the early sixties. Paintings and drawings, 1961-1964. Ostfildern, pp. 32-45.

Egenhofer, Sebastian. (2010) Zeit und Sichtbarkeit bei Michael Asher. In: Zeigen : die Rhetorik des Sichtbaren. München, pp. 337-371.

Glozner, Franziska. Den Äther zum Klingen bringen. 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Knoll, Valérie. Gegen-Reportagen. Die diskursiven Räume der Medienbilder: Bruno Serralongue und Alfredo Jaar. 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Meier, Christian J.. Die Dichotomie Figuration/Abstraktion in der deutschen Kunst zwischen 1945 und 1985. 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Rinderer, Aline. Zur Sichtbarkeit von Zeit in Chris Marker's "La Jetée" (1962) in Anwendung von Gilles Deleuzes Bewegungs- und Zeit-Bild. 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2009

Egenhofer, Sebastian. (2009) Guss und Projektion : die ready-mades und das Grosse Glass. In: Topologie : Falten, Knoten, Netze, Stülpungen in Kunst und Theorie. Wien, pp. 193-233.

Egenhofer, Sebastian. (2009) Introduction to Abstraktion Kapitalismus Subjektivität – Die Wahrheitsfunktion des Werks in der Moderne (excerpt). In: Transitory Objects. Köln, pp. 97-107.

Pia, Noëlle. Bringing the War Home: House Beautiful (1967-72). Martha Roslers Fotomontage in der Tradition der politischen Fotomontage. 2009, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wismer, Maja. Mike Kelleys unbehagliche Inszenierung einer Ausstellung. 2009, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2008

Stotz, Maren. Die Inszenierung der Wirklichkeit. Das Prinzip Zufall im Werk von Sophie Calle. 2008, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

This list was generated on Thu Aug 22 04:00:32 2019 CEST.