edoc

Items where Division is "04 Faculty of Humanities and Social Sciences > Departement Künste, Medien, Philosophie > Fachbereich Kunstgeschichte > Kunsttheorie (Klammer)"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Creators | Refereed
Number of items at this level: 53.

2019

Brandl, Katharina and Zenker, Friederike, eds. (2019) TechnoCare. Vienna.

Brandl, Katharina and Zenker, Friederike. (2019) Interspecies Media Art. Technologische Begegnungen jenseits der Großen Kluft/Technological Encounters beyond the Great Divide. EIKON - Internationale Zeitschrift für Photographie und Medienkunst, 106. pp. 53-65.

Bysäth, Julia. Das Phantasma der Immaterialität - Der Körper bei Hito Steyerl, Ed Atkins und Jon Rafman. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

El Adisey, Bassma. "Distribution as a kind of paranoia." Digitale Dispersion im Werk von Cory Arcangel. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1 April 2018

Brandl, Katharina. (1 April 2018) Verhexte Zeiten / Une époque ensorcelée. FemInfo - Zeitschrift des Verein Feministische Wissenschaft Schweiz. pp. 10-15.

2018

Brandl, Katharina and Brugger, Daniela and Krejs, Christiane and Küng, Chantal and Stupart, Linda, eds. (2018) Magic Circle. Wien.

Birrer, Rebecca. Tacita Dean und das Sammeln. 2018, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Brandl, Katharina. (2018) Hito Steyerl & Martha Rosler. War Games. EIKON - Internationale Zeitschrift für Photographie und Medienkunst, 102. pp. 86-87.

Brandl, Katharina and Brugger, Daniela. (2018) Magischer Widerstand. Über Hexenpraxen in der Gegenwartskunst / Magical Resistance. Witch Practices in Contemporary Art. In: Magic Circle. Wien, pp. 7-19.

Haak, Laura. Die Form politischer Bilder in Werken Chris Markers - zwischen Aktualität und Erinnerung. Eine Auseinandersetzung mit einer offenen, multiperspektivischen Form der Bildstruktur als politische Narration. 2018, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Klammer, Markus. (2018) Awkward Freedom. Freiheit und Programm bei Michael Snow. In: Michael Frieds "Shape as Form" und die Kritik der Form von 1800 bis zur Gegenwart. Paderborn, pp. 161-184.

Klammer, Markus. (2018) Ornamente transzendental und empirisch. Zu Kants "Kritik der Urteilskraft" und zu den Tätowierungen der "Neuseeländer". Zeitschrift für Kunstgeschichte, 81 (3). pp. 391-410.

Moore, Anne Elizabeth and Brandl, Katharina. (2018) Bound to fail. Living and working conditions in the comics industry. Closure. Kieler e-Journal für Comicsforschung (5). pp. 5-30.

Revellat, Aicha. Spuren von Körpern sehen. Über die Zeichenhaftigkeit von Körper und Sprache in Bruce Naumanns Werk. 2018, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2017

Büttner, Milan. "I never fall apart, because I never fall together". Werkstruktur und Subjektivität in den Filmen Andy Warhols. 2017, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Dätwyler, Larissa. Fernand Léger: vom Kubismus zur Maschinenästhetik. 2017, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Guyer, Bigna. Dem Material gerecht werden: Isa Genzkens Betonskulpturen, 1986-1992. 2017, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Jeker, Jessica. Der westliche Blick auf den Balkan in der Kunst. 2017, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2016

Klammer, Markus and Naef, Maja, eds. (2016) Kino der Zukunft. Gregory J. Markopoulos. eikones. München.

Bessenich, Salome. Architektonische Bilder und bildliche Architektur. 2016, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Egli, Jonas. Spuren der Vergangenheit im Werk David Claerbouts. 2016, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Klammer, Markus. (2016) Bergsonscher Platonismus. Gregory J. Markopoulos’ "Gammelion" (1968). In: Kino der Zukunft. Gregory J. Markopoulos. Paderborn, pp. 131-164.

Klammer, Markus. (2016) Kommentar zu »Der Rahmen der Repräsentation und einige seiner Figuren« von Louis Marin. Zeitschrift für Medien- und Kulturforschung, 7 (1). pp. 99-108.

Klammer, Markus. (2016) Mein Buch: »Sprachen der Kunst«. Nelson Goodmans Symboltheorie. Uni nova. p. 66. Basel.

Klammer, Markus. (2016) Mimicry, Ekphrasis, Construction. »Reading« in Freudian Psychoanalysis. Aisthesis, 9 (2). pp. 139-151.

Klammer, Markus. (2016) The Body as Commodity and Utopia. In: Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern, pp. 102-111.

Klammer, Markus and Naef, Maja. (2016) Einleitung. In: Kino der Zukunft. Gregory J. Markopoulos. Paderborn, pp. 9-19.

Klammer, Markus and Neuner, Stefan. (2016) Bildfeld und Blickfeld. Figurationen der Abstraktion bei Jackson Pollock. In: Der figurative Pollock. München, pp. 39-63.

Klarskov, Aurea. Listen verschiedener Möglichkeiten. 2016, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Speiser, Francine. Giovanni Segantini: Dank Netzwerk zu Ausstellungen, Verbreitung und Verkäufen. 2016, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Vetsch, Anna Katharina. Die Skulptur nach ihrem vermeintlichen Ende. 2016, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

29 September 2015

Klammer, Markus and Neuner, Stefan and Olsen, Niels and Ukwattage, Pathmini Lanka. (2015) Venedig/Biennale 56: Ein Gespräch in situ Teil 2: Der Schweizer Pavillon (Pamela Rosenkranz).

12 August 2015

Klammer, Markus and Neuner, Stefan and Olsen, Niels and Ukwattage, Pathmini Lanka. (2015) Venedig/Biennale 56. Ein Gespräch in situ. Teil 1. Der österreichische Pavillon (Heimo Zobernig).

2015

Lohner, Nora. Die Pose in Robert Mapplethornpes fotografischen Werk. 2015, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Moser, Marc Michael. Freud - Moses - Michelangelo. Zur Zeitelichkeit in der Skulptur. 2015, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Müller, Gabriel. René Burri. Die Deutschen - Les Allemands 1962-1999. 2015, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schmid, Muriel. Zeitlos ist nur der an sich tote Punkt. 2015, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wiederkehr, Lorenz. Das Format Cy Twombly. 2015, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2014

Bigger, Franziska. Destabilisiserung der Ordnung Javier Téllez' filmische Kopperationen mit psychiatrischen Patienten. Eine Untersuchung ausgesuchter Video- und Filmprojekte. 2014, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2013

Klammer, Markus. (2013) Figuren der Urszene : Material und Darstellung in der Psychoanalyse Freuds. Wien.

Klammer, Markus. (2013) Ideas, not medium : Von den Film- und Videoinstallationen zum kinematografischen Werk Steve McQueens. In: I want the screen to be a massive mirror : Vorträge zu Steve McQueen. [Basel], pp. 83-108.

2011

Fricke, Beate and Klammer, Markus and Neuner, Stefan, eds. (2011) Bilder und Gemeinschaften : Studien zur Konvergenz von Politik und Ästhetik in Kunst, Literatur und Theorie. eikones. München.

Boehm, Gottfried and Elkins, James and Klammer, Markus and Liechtenstein, Jacqueline and Mitchell, W. T. J. and [et al.], . (2011) The seminars: public and private. In: What is an image?. University Park, Penn., pp. 63-74.

Elkins, James and Klammer, Markus and Liechtenstein, Jacqueline and Mitchell, W. T. J. and Mondzain, Marie-José and [et al.], . (2011) The seminars: painting and images. In: What is an image?. University Park, Penn., pp. 79-90.

Fricke, Beate and Klammer, Markus and Neuner, Stefan. (2011) Pikturale Horizonte der Gemeinschaftsproduktion. Zur Einleitung. In: Bilder und Gemeinschaften : Studien zur Konvergenz von Politik und Ästhetik in Kunst, Literatur und Theorie. München, pp. 11-35.

Klammer, Markus. (2011) Funktionen des "Zeigens" bei Freud und Wittgenstein. In: Image and imaging in philosophy, science and the arts : proceedings of the 33rd International Ludwig Wittgenstein-Symposium in Kirchberg, 2010, Bd. 1. Frankfurt, pp. 253-268.

Klammer, Markus. (2011) [Rezension von] Sebastian Egenhofer, Abstraktion - Kapitalismus - Subjektivität. Zeitschrift für Kunstgeschichte. - München, Bd. 74, Nr. 2. pp. 280-294.

Klammer, Markus and Neuner, Stefan. (2011) Was ist ein Weg? Bewegungsformen in einer globalen Welt. Exposé = What is a path? Forms of movement in a global world : exposé. 31, 16/17. pp. 4-15.

2010

Klammer, Markus. (2010) "fig 1." Grund und Signatur der Psychoanalyse. In: Prekäre Bilder. München, pp. 85-101.

2009

Klammer, Markus. (2009) Der Traum und die Urszene. Zur graphischen Repräsentation der Psychoanalyse. In: Spuren erzeugen : Zeichnen und Schreiben als Verfahren der Selbstaufzeichnung. Berlin ; Zürich, pp. 69-107.

Klammer, Markus. (2009) Die Zeit des Palindroms. Zu Guy Debords letztem Film "In girum imus nocte et consumimur igni". In: Topologie : Falten, Knoten, Netze, Stülpungen in Kunst und Theorie. Wien, pp. 323-360.

2007

Burioni, Matteo and Fricke, Beate and Gladic, Mladen and Klammer, Markus and Montavon, Stéphane and Neuner, Stefan and Ubl, Ralph. (2007) Ästhetische Teilhabe zwischen Politik und Polizei : eine Gesprächsrunde über Jacques Rancières Schriften zur Kunsttheorie. 31 : das Magazin des Instituts für Theorie der Gestaltung und Kunst, Zürich (ith-z), 10/11. pp. 9-20.

Gladic, Mladen and Klammer, Markus and Montavon, Stéphane and Neuner, Stefan. (2007) "Un autre type d'universalité" : Jacques Rancière antwortet auf sieben Fragen von Mladen Gladic, Markus Klammer, Stéphane Montavon und Stefan Neuner. 31 : das Magazin des Instituts für Theorie der Gestaltung und Kunst, Zürich (ith-z), 10/11. pp. 21-28.

This list was generated on Sat Dec 14 03:59:47 2019 CET.