edoc

Items where Author is "Hauser, Stefan"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Refereed
Number of items: 21.

Article

Luginbühl, Martin and Mundwiler, Vera and Kreuz, Judith and Müller-Feldmeth, Daniel and Hauser, Stefan. (2021) Quantitative and Qualitative Approaches in Conversation Analysis: Methodological Reflections on a Study of Argumentative Group Discussions. Gesprächsforschung - Online-Zeitschrift zur verbalen Interaktion, 22. pp. 179-236.

Norgrove, Lindsey and Hauser, Stefan. (2016) Biophysical criteria used by farmers for fallow selection in West and Central Africa. Ecological indicators, 61 (1). pp. 141-147.

Hauser, Stefan and Luginbühl, Martin. (2015) Aushandlung von Angemessenheit in Entscheidungsdiskussionen von Schulkindern. Aptum, 11 (2). pp. 180-189.

Norgrove, Lindsey and Hauser, Stefan. (2015) Estimating the consequences of fire exclusion for food crop production, soil rertility, and fallow recovery in shifting cultivation landscapes in the humid tropics. Environmental management, Vol. 55, No. 3. pp. 536-549.

Norgrove, Lindsey and Hauser, Stefan. (2014) Improving plantain ( Musa spp. AAB) yields on smallholder farms in West and Central Africa. Food security, Vol. 6, H. 4. pp. 501-514.

Norgrove, Lindsey and Hauser, Stefan. (2013) Black leaf streak disease and plantain fruit characteristics as affected by tree density and biomass management in a tropical agroforestry system. Agroforestry Systems, 87 (2). pp. 349-354.

Norgrove, Lindsey and Hauser, Stefan. (2013) Carbon stocks in shaded Theobroma cacao farms and adjacent secondary forests of similar age in Cameroon. Tropical Ecology, 54 (1). pp. 15-22.

Tueche, J. Roberto and Norgrove, Lindsey and Hauser, Stefan and Cadisch, Georg. (2013) Tillage and varietal impacts on tomato (Solanum lycopersicum L.) production on an Ultisol in Central Cameroon. Soil and Tillage Research, 128. pp. 1-8.

Book Section

Hauser, Stefan and Luginbühl, Martin and Tienken, Susanne. (2019) Mediale Emotionskulturen. Einführende Bemerkungen. In: Mediale Emotionskulturen. Bern, pp. 9-17.

Hauser, Stefan and Kreuz, Judith. (2018) Mündliches Argumentieren in der Schule zwischen pragmatischen Spielräumen und didaktischen Normsetzungen. In: Mündlicher Sprachgebrauch zwischen Normorientierung und pragmatischen Spielräumen, 101. Tübingen, pp. 179-199.

Hauser, Stefan and Luginbühl, Martin. (2017) Editorial: Gesprächskompetenz in schulischer Interaktion – einleitende Überlegungen zu normativen Ansprüchen und kommunikativen Praktiken. In: Gesprächskompetenz in schulischer Interaktion - Normative Ansprüche und kommunikative Praktiken. Bern, pp. 9-13.

Mundwiler, Vera and Kreuz, Judith and Hauser, Stefan and Eriksson, Brigit and Luginbühl, Martin. (2017) Mündliches Argumentieren als kommunikative Praktik - Schulbuchübungen und empirische Befunde im Vergleich. In: Gesprächskompetenz in schulischer Interaktion - Normative Ansprüche und kommunikative Praktiken. Bern, pp. 91-119.

Hauser, Stefan and Luginbühl, Martin. (2017) Wenn Kinder argumentieren – Grundlagen und erste Befunde einer Studie zur mündlichen Argumentationskompetenz von Schulkindern. In: Begründen – Erklären – Argumentieren. Konzepte und Modellierungen in der Angewandten Linguistik. Tübingen, pp. 89-105.

Hauser, Stefan and Linz, Erika and Luginbühl, Martin and Perrin, Daniel. (2016) Welche Mündlichkeit, welche Schriftlichkeit? Sprache unter medialen Bedingungen. In: Akten des XIII. Internationalen Germanistenkongresses Shanghai 2015. Germanistik zwischen Tradition und Innovation, 3. Bern, pp. 149-197.

Hauser, Stefan and Luginbühl, Martin. (2016) Überlegungen zur (didaktischen) Relevanz der Medialität am Beispiel des mündlichen Argumentierens. In: Akten des XIII. Internationalen Germanistenkongresses Shanghai 2015. Germanistik zwischen Tradition und Innovation, 3. Bern, pp. 161-165.

Hauser, Stefan and Luginbühl, Martin. (2015) Hybridisierung und Ausdifferenzierung – Einführende begriffliche und theoretische Anmerkungen. In: Hybridisierung und Differenzierung. Kontrastive Perspektiven linguistischer Medienanalyse. Bern, pp. 7-30.

Hauser, Stefan and Mundwiler, Vera. (2015) Schulische Elterngespräche - Einführende Anmerkungen. In: Sprachliche Interaktion in schulischen Elterngesprächen. Bern, pp. 9-17.

Hauser, Stefan and Norgrove, Lindsey. (2013) Slash and burn agriculture, Effects of. In: Encyclopedia Of Biodiversity, 6. Amsterdam, pp. 551-562.

Hauser, Stefan and Luginbühl, Martin. (2012) Approaching contrastive media analysis. In: Contrastive media analysis approaches to linguistic and cultural aspects of mass media communication, 226. Amsterdam, pp. 1-10.

Hauser, Stefan and Luginbühl, Martin. (2011) Medientexte zwischen Globalisierung und Lokalisierung. Raumkonstitutionen aus Sicht der kontrastiven Medienanalyse. In: In mediam linguam. Mediensprache – Redewendungen – Sprachvermittlung. Festschrift für Heinz-Helmut Lüger zum 65. Geburtstag. Landau, pp. 73-94.

Hauser, Stefan and Luginbühl, Martin. (2010) Medien – Texte – Kultur(en). Anmerkungen zur kontrastiven Medienanalyse aus linguistischer Perspektive. In: MedienTextKultur. Linguistische Beiträge zur kontrastiven Medienanalyse. Landau, pp. 7-16.

This list was generated on Sat May 18 21:38:13 2024 CEST.