2021
Kahl, Tobias and Grob, Alexander and Segerer, Robin and Möhring, Wenke.
(2021)
Executive functions and visual-spatial skills predict mathematical achievement: Asymmetrical associations across age.
Psychological Research, 85 (1).
pp. 36-46.
Troesch, Larissa M. and Segerer, Robin and Claus-Pröstler, Nina and Grob, Alexander.
(2021)
Parental Acculturation Attitudes: Direct and Indirect Impacts on Children's Second Language Acquisition.
Early Education and Development, 32 (2).
pp. 272-290.
Möhring, Wenke and Klupp, Stephanie and Zumbrunnen, Rijana and Segerer, Robin and Schaefer, Sabine and Grob, Alexander.
(2021)
Age-related changes in children's cognitive-motor dual tasking: Evidence from a large cross-sectional sample.
Journal of Experimental Child Psychology, 206.
p. 105103.
2019
Grob, Alexander and Schächinger Tenés, Leila T. and Bühler, Jessica C. and Segerer, Robin K..
(2019)
Erste Erkenntnisse zur Wirksamkeit früher obligatorischer Sprachdiagnostik- und Sprachfördermassnahmen bei Kindern mit Deutsch als Zweitsprache. Überprüfung mittel- und langfristiger Effekte der flächendeckenden Sprachstanderfassung vor und nach der obligatorischen Sprachförderung im Kanton Basel-Stadt im Hinblick auf schulische Entwicklungsverläufe zwischen 2009 und 2018.