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"Visionäres Branding": Zur okularen Hermeneutik politischer Theologie in afrikanischen Megakirchen

Heuser, Andreas. (2019) "Visionäres Branding": Zur okularen Hermeneutik politischer Theologie in afrikanischen Megakirchen. Berliner Theologische Zeitschrift, 36 (1). pp. 86-109.

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Official URL: https://edoc.unibas.ch/70205/

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Abstract

African pentecostal megachurches express political theologizing by way of ocular hermeneutics. The visionary branding of politics comprises dominion theology, postcolonial revision of history or the speech act of command as well as international networking. In debates over visionary interventions in political elections megachurches tend towards widenings spaces for civil society.
Afrikanische pentekostale Megakirchen bilden eine okulare Hermeneutik aus, in der visionäre Welterschließung auch den Raum des Politischen umfasst. Solch visionäres Branding von megakirchlicher politischer Theologie umfasst herrschaftstheologische Konzepte, postkoloniale Geschichtsrevision oder den Sprechakt des Befehls wie auch internationale Vernetzungspraxis. In der Debatte um visionäre Wahlprognostik formen sich Megakirchen als zivilgesellschaftliche Akteure aus.
Faculties and Departments:01 Faculty of Theology > Fachbereich Theologie > Aussereuropäisches Christentum (Heuser)
UniBasel Contributors:Heuser, Andreas
Item Type:Article, refereed
Article Subtype:Research Article
Publisher:Wichern-Verlag
ISSN:0724-6137
Note:Publication type according to Uni Basel Research Database: Journal article
Last Modified:17 Jun 2019 12:03
Deposited On:17 Jun 2019 12:03

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