edoc

Browse by Basel Contributors ID

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping

Article

Hänggi, Christian. (2020) Glänzende Werbewelten: Enteignung mit behördlichem Segen. Widerspruch, 39 (75). pp. 29-36.

Hänggi, Christian. (2018) The Pynchon Playlist: A Catalog and Its Analysis. Orbit: A Journal of American Literature, 6 (1). pp. 1-35.

Hänggi, Christian. (2011) Stockhausen at Ground Zero. Fillip, 15. pp. 98-109.

Book

Hänggi, Christian. (2020) Pynchon's Sound of Music. Zürich.

Hänggi, Christian, ed. (2011) Resonance. Philosophy for Sonic Art. Peter Price. New York.

Hänggi, Christian. (2009) Hospitality in the Age of Media Representation. Think Media: EGS Media Philosophy Series. New York.

Hänggi, Christian. (2009) Gastfreundschaft im Zeitalter der medialen Repräsentation. eine Ökonomie des Geistes. Passagen Philosophie. Wien.

Book Section

Hänggi, Christian. (2019) South Park: Trump, technology, and the uncanny. In: Make America Hate Again: Trump-Era Horror and the Politics of Fear. London and New York, pp. 141-151.

Hänggi, Christian. (2019) Haymarket Bombing. In: Conspiracies and Conspiracy Theories in American History, 1. Santa Barbara CA, pp. 294-297.

Hänggi, Christian. (2015) 'Harmonica, kazoo -- a friend.' Pynchon’s Lessons in Organology. In: America and the Musical Unconscious. New York, pp. 289-327.

Hänggi, Christian. (2013) Werbung - ist ein werbefreier öffentlicher Raum Utopie? In: Greenpeace-Handbuch. Ratschläge und Einblicke für ein grüneres Leben. Zürich, pp. 493-495.

Hänggi, Christian. (2013) Lebenslauf. In: Bologna-Bestiarium. Zürich, pp. 185-189.

Hänggi, Christian. (2010) Aporien der Gastfreundschaft: Philosophische Überlegungen zur Besetzung der Universität. In: Was passiert? Stellungnahmen zur Lage der Universität. Zürich, pp. 339-346.

Thesis

Hänggi, Christian. Pynchon's sonic fiction. 2017, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Working Paper

Hänggi, Christian. (2017) Pynchon on Record, Vol. 4.

Newspaper or Magazine Article

Hänggi, Christian. (20 November 2015) Das Wesentliche ist für die Augen unsichtbar. Magazin Greenpeace. Hamburg.

Hänggi, Christian. (21 April 2015) Die Märchen der Werbeindustrie. Magazin Greenpeace, 2 (1611-3462). pp. 50-55. Hamburg.

Hänggi, Christian. (18 September 2013) Der diskrete Charme der Verschwörungstheorie. Tages-Anzeiger. p. 25.