edoc

Browse by Basel Contributors ID

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping

Oester, Kathrin and Brunner, Bernadette. (2017) L'ethnographie de la performance comme production de savoir: autoreprésentation dans le style des films de Jean Rouch. In: Le terrain comme mise en scène. Lyon, pp. 151-171.

Oester, Kathrin and Brunner, Bernadette. (2015) Échange de dons en ligne et hors ligne. Les productions vidéo des jeunes comme point de départ d'une théorie anthropologique des médias sociaux. ethnographiques.org (30). pp. 1-23.

Oester, Kathrin and Brunner, Bernadette and Fiechter, Ursula. (2015) Selektionskulturen. Die Strategien dreier Berner Schulen im Umgang mit residenzieller Segregation. In: Brennpunkt(-)Schule. zum Verhältnis von Schule, Bildung und urbaner Segregation. Opladen, pp. 87-103.

Oester, Kathrin and Brunner, Bernadette. (2015) Jean Rouch Back in School. Teaching and research as a parallel process through media projects with adolescents in Switzerland. Visual Ethnography, 4 (1). pp. 5-23.

Oester, Kathrin and Brunner, Bernadette. (2015) Von Kings und Losern : eine Performance-Ethnografie mit Schülerinnen und Schülern im transnationalisierten Stadtteil Bern West. Digitale Kultur und Kommunikation, 5. Wiesbaden.

Brunner, Bernadette and Oester, Kathrin and Fiechter, Ursula. (2014) Bern West. Ein Sozialraum aus Sicht der Jugendlichen. In: Stadt und Umland Bern. Bern, pp. 97-118.

Brunner, Bernadette and Oester, Kathrin. (2013) Ethnofiction im Klassenzimmer. Audiovisuelle Selbstrepräsentation als Methode der Bildungsforschung. Kuckuck. Notizen zur Alltagskultur, 2 (13). pp. 34-38.

Oester, Kathrin and Brunner, Bernadette. (2012) Performance Ethnografie : Jugendliche Selbstrepräsentationen im Kontext von Jean Rouchs partizipativem Forschungsstil. Tsantsa, 17. pp. 139-149.

Brunner, Bernadette and Kathrin Oester, . (2010) Doing identity in transnationalised spaces – adolescents‘ self-representation in urban Switzerland. Bielefeld.