Browse by Basel Contributors ID
ArticleBaier, Simon. (2016) Dadaglobe Reconstructed, Kunsthaus Zürich. Artforum International, 54 (10). pp. 415-416. Baier, Simon. (2016) Habeas Corpus. Francis Picabia, Kunsthaus Zürich. Texte zur Kunst (103). pp. 222-226. Baier, Simon. (2016) Lissitzkys Informationsgesellschaft. Kritische Berichte, 44 (3). pp. 7-17. Baier, Simon. (2015) Anne Collier: Albus / Ater. Camera Austria (132). pp. 5-16. Baier, Simon. (2014) Pamela Rosenkranz "My Sexuality", Karma International, Zürich. Artforum International, 53 (2). pp. 298-299. Baier, Simon. (2014) Lutz Bacher "Snow", Kunsthalle Zürich (Focus Review). Artforum International, 52 (8). p. 257. Baier, Simon. (2010) Einsamkeit ist keine Kunst : Non-Solo Show, Non-Group Show in der Kunsthalle Zürch. Texte zur Kunst, Heft 77. pp. 197-199. Baier, Simon. (2010) Epikuräische Atome : Moyra Davey in der Kunsthalle Basel. Texte zur Kunst, Heft 79. pp. 198-201. Baier, Simon. (2009) An archive of language. Interview with Sam Lewitt. Mousse (21). pp. 130-133. Baier, Simon. (2009) Danh Vo in der Kunsthalle Basel. Spike, 21. pp. 142-143. Baier, Simon. (2009) Figur im Raum : Georges Seurat im Kunsthaus Zurich. Spike, 22. pp. 136-137. Baier, Simon. (2009) Amy Granat bei Eva Presenhuber, Zürich. Spike, 20. pp. 122-123. Baier, Simon. (2007) Jonathan Horowitz in der Galerie Barbara Weiss, Berlin. Texte zur Kunst, Heft 68. pp. 190-191. Book SectionBaier, Simon. (2019) The anarchically analog. In: Donald Judd & Switzerland. Ostfildern, pp. 177-189. Baier, Simon. (2017) Chagalls Fall. Topologie des Trogs. In: Chagall. Die Jahre des Durchbruchs, 1911-1919. Köln, pp. 24-39. Baier, Simon. (2017) Das Kapital der Natur. Zufall, Ökonomie und Geschichte bei Oscar Enberg. In: Ars Viva 2008. Anna-Sophie Berger, Oscar Enberg, Zac Langdon-Pole. Berlin, pp. 51-75. Baier, Simon. (2016) Speaking without a Tongue. Sculpture of the 1960s and 70s. In: Sculpture on the Move. 1946-2016. Ostfildern, pp. 42-50. Baier, Simon. (2014) Economy and Excess. Malevich and the Survival of Painting. In: Kazimir Malevich. The World as Objectlessness. Ostfildern, pp. 63-79. Baier, Simon and Kernbauer, Eva. (2012) Das Gesamtkunstwerk in der Gegenwart. In: Utopie Gesamtkunstwerk. Köln, pp. 66-71. Baier, Simon. (2012) Professional Painting. Tatlin‘s Counterreliefs. In: Tatlin : new art for a new world . Ostfildern, pp. 58-67. Baier, Simon. (2012) Dead Time Painting. In: Metric, pedestal, cabengo, landlord, récit. Köln, pp. 176-182. Baier, Simon. (2012) Anarchie der Fläche. Malevics Blinde Architektur. In: Was ist ein Bild? Antworten in Bildern. München, pp. 325-328. Baier, Simon. (2012) Mario Merz; Guilio Paolini (Werktexte). In: Art Povera. Der grosse Aufbruch. Ostfildern, pp. 86-95. Baier, Simon. (2011) Ei Arakawa. In: So machen wir es. Techniken und Ästhetik der Aneignung. Von Ei Arakawa bis Andy Warhol = That‘s the way we do it. Techniques and Aesthetics of Appropriation. From Ei Arakawa to Andy Warhol. Köln, pp. 60-71. Baier, Simon. (2011) Piet Mondrian; El Lissitzky (Werktexte). In: Kunstmuseum Basel, die Meisterwerke. Die Meisterwerke Gemälde, Skulpturen, Fotografien, Installationen, Videos . Ostfildern, pp. 188-193. Baier, Simon. (2010) Metanoia des Bildes : El Lissitzky 1920-1928. In: Zeigen: die Rhetorik des Sichtbaren. München, pp. 47-66. Baier, Simon. (2010) Subject Matter. Towards a Faceless Abstraction. In: Abstract resistance [exhibition Abstract Resistance, Walker Art Center Minneapolis, Minnesota February 27 - May 23, 2010]. Minneapolis. Baier, Simon. (2008) Installation als Form. In: Philosophie des Raumes : Standortbestimmungen ästhetischer und politischer Theorie. München, pp. 129-145. Baier, Simon. (2006) Remarks on Installation. In: Continuous Project #8. Chatou, pp. 107-122. Baier, Simon. (2004) The Dream of Absolute Equivalence : on Setareh Shahbazi. In: Oh, no, no... - The crystal series. Karlsruhe, pp. 2-22. Conference or Workshop ItemBaier, Simon. (2013) Tatlins Papiere. In: Tatlin : neue Kunst für eine neue Welt. Ostfildern, pp. 23-28. Baier, Simon. (2012) Malevich's Sickle. In: The Challenge of the Object. 33rd Congress of the International Committee of the History of Art, congress proceedings. Nürnberg, pp. 1233-1237. Baier, Simon. (2009) Über Kunst und Gebrauchswert. In: Wo endet die Kunst, wo beginnt das Leben?, S. 23-33 ;. pp. 76-83. Newspaper or Magazine ArticleBaier, Simon. (9 June 2009) Run from Fear. Fun from Rear. On Kelley Walker. Spike Art Quaterly. pp. 48-59. Wien. |