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Items where Division is "04 Faculty of Humanities and Social Sciences > Departement Sprach- und Literaturwissenschaften > Fachbereich Deutsche Sprach- und Literaturwissenschaft > Kognitive Linguistik und Spracherwerbsforschung (Behrens, dt. Sprachw.)"

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A

Abbot-Smith, Kirsten and Behrens, Heike. (2006) How known constructions influence the acquisition of other constructions : the German passive and future constructions. Cognitive science, Vol. 30, Nr. 6. pp. 995-1026.

B

Bühler, Florence. "Der Vater und Son sind an den Boot". Eine empirische Untersuchung zum Kasuserwerb in Präpositionalphrasen des Deutschen. 2018, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Behrens, Heike. (2017) The role of analogy in language acquisition. In: The changing English Language: Psycholinguistic Perspectives. Cambridge, pp. 215-239.

Behrens, Heike and Madlener, Karin and Skoruppa, Katrin. (2016) The role of scaffolding in children’s questions: Implications for (preschool) language assessment from a usage-based perspective. In: Yearbook of the German Cognitive Linguistics Association, 4. Berlin, pp. 237-259.

Behrens, Heike. (2015) Sprachgebrauch und Sprachbewusstsein: Implikationen der empirischen Linguistik für die Sprachtheorie. In: Sprachgebrauch und Sprachbewusstsein: Implikationen für die Sprachtheorie. Berlin, pp. 1-15.

Behrens, Heike. (2015) The acquisition of grammatical categories. In: The Cambridge Handbook of Child Language. Cambrigde, pp. 250-270.

Behrens, Heike. (2014) Introduction. Journal of Child Language, 41 (SupplementS1). i-iv.

Behrens, Heike and Pfänder, Stefan. (2013) Die Entstehung von Sprache. In: Sprachwissenschaft : Grammatik - Interaktion - Kognition. Stuttgart, pp. 319-346.

Behrens, Heike. (2012) Corpus analysis of child language. In: The encyclopedia of applied linguistics. Malden, pp. 1214-1222.

Behrens, Heike. (2011) Cues to form and function in the acquisition of german number and case inflection. In: Experience, variation and generalization : learning a first language. Amsterdam, pp. 35-51.

Behrens, Heike. (2011) Die Konstruktion von Sprache im Spracherwerb. In: Konstruktionsgrammatik, Bd. 3 : Aktuelle Fragen und Lösungsansätze. Tübingen, pp. 165-179.

Behrens, Heike. (2011) Erstspracherwerb. In: Die Matrix der menschlichen Entwicklung. Berlin, pp. 252-273.

Behrens, Heike. (2011) Grammatik und Lexikon im Spracherwerb : Konstruktionsprozesse. In: Sprachliches Wissen zwischen Lexikon und Grammatik. Berlin, pp. 375-396.

Behrens, Heike. (2011) Sprache. In: Lexikon Literaturwissenschaft : hundert Grundbegriffe. Stuttgart, pp. 304-308.

Behrens, Heike. (2009) Directions in German child and adult language. In: Crosslinguistic approaches to the psychology of language : research in the tradition of Dan Isaac Slobin. New York, pp. 55-67.

Behrens, Heike. (2009) First language acquisition from a usage-based perspective. In: Language development over the lifespan. New York, pp. 40-59.

Behrens, Heike. (2009) Grammatical categories. In: The Cambridge Handbook of Child Language. Cambridge, pp. 199-216.

Behrens, Heike. (2009) Konstruktionen im Spracherwerb. Zeitschrift für germanistische Linguistik, Vol. 37. pp. 427-444.

Behrens, Heike. (2009) Usage-based and emergentist approaches to language acquisition. Linguistics, Vol. 47, no. 2. pp. 383-411.

Behrens, Heike. (2008) Corpora in language acquisition research : history, methods, perspectives. In: Corpora in language acquisition research : history, methods, perspectives. Amsterdam, pp. 11-30.

Behrens, Heike. (2007) The acquisition of argument structure. In: Valency : theoretical, descriptive and cognitive issues. Berlin, pp. 193-214.

Behrens, Heike. (2006) Language development: morphology. In: Encyclopedia of Language and Linguistics, Vol. 6. Amsterdam, pp. 373-376.

Behrens, Heike. (2006) The input-output relationship in first language acquisition. Language and cognitive processes, 21 (1-3). pp. 2-24.

Behrens, Heike. (2005) Wortarten-Erwerb durch Induktion. In: Wortarten und Grammatikalisierung : Perspektiven in System und Erwerb. Berlin, pp. 177-197.

Behrens, Heike and Gut, Ulrike. (2005) The relationship between prosodic and syntactic organization in early multiword speech. Journal of child language, Vol. 32, H. 1. pp. 1-34.

C

Cosconas, Raquel. Zweitspracherwerb: Verbalisierung von Bewegungsereignissen als Herausforderung beim Erlernen des Spanischen. 2018, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

D

Dankel, Philipp and Satti, Ignacio. (2019) Multimodale Listen. Form und Funktion von Aufzählungen in französischen, spanischen und italienischen Interaktionen. Romanistisches Jahrbuch, 70 (1). pp. 58-104.

Dankel, Philipp and Soto Rodríguez, Mario. (2018) Patrones prosódicos en construcciones enumerativas - una visión desde la perspectiva del contacto Español - Quechua. Revista Internacional de Lingüística Iberoamericana, 32 (2). pp. 35-51.

Dankel, Philipp. (2017) El desarrollo del evidencial dizque en las variedades del español andino en contacto con el quechua - Experiencia local y potencialidades estructurales. In: Cuestiones de Sociolingüística. Aproximaciones a la lengua en uso. Buenos Aires, pp. 19-50.

Dankel, Philipp. (2015) Strategien unter der Oberfläche. Die Emergenz von Evidentialität im Sprachkontakt Spanisch – Quechua. Freiburger Romanistische Arbeiten, 275 (10). Freiburg, Berlin, Wien.

Dankel, Philipp. (2012) Rosa Alcira Cuenca Quirós - Más que una heroína. NIHIN : new ideas in human interaction : stories. Freiburg, Basel.

Dankel, Philipp and Soto Rodríguez, Mario. (2012) Convergencias en el área andina: la testimonialidad y la marcación de la evidencialidad en el español andino y en el quechua. In: Neue Romania 41 - El español de los Andes: estrategias cognitivas en interacciones situadas. München, pp. 89-120.

F

Flubacher, Mi-Cha and Diederich, Catherine and Dankel, Philipp. (2016) Einführung. In: Neue Perspektiven in der empirischen Linguistik. Arbeiten von jungen Forschenden in der Schweiz, 104. Neuchâtel, pp. 1-7.

L

Lieven, Elena and Behrens, Heike. (2012) Dense sampling. In: Research methods in child language : a practical guide. Malden, pp. 226-239.

M

Madlener, Karin. (2015) Frequency Effects in Instructed Second Language Acquisition. Applications of Cognitive Linguistics, 29. Berlin.

P

Pfänder, Stefan and Behrens, Heike. (2016) Experience counts. An introduction to frequency effects in language. In: Experience Counts: Frequency Effects in Language. Berlin, pp. 1-20.

Pfänder, Stefan and Behrens, Heike and Auer, Peter and Jacob, Daniel and Kailuweit, Rolf and Konieczny, Lars and Kortmann, Bernd and Mair, Christian and Strube, Gerhard. (2013) Erfahrung zählt. Frequenzeffekte in der Sprache - ein Werkstattbericht = (Frequency as a Determinant in Usage-Based Models of Language Change, Language Processing and Language Acquisition). Zeitschrift für Literaturwissenschaft und Linguistik, 43 (169). pp. 7-32.

R

Roche, Jörg and Jessen, Moiken and Weidinger, Nicole and Behrens, Heike and Haberzettl, Stefanie and Hasselhorn, Marcus and Ifenthaler, Dirk and Kapica, Natalia and Kecker, Gabi and Klein, Wolfgang and Madlener, Karin and Pagonis, Giulio and Schug, Maike and Skoruppa, Katrin and Terrasi-Haufe, Elisabetta and Thissen, Frank. (2016) Zur Entwicklung eines interaktiven Verfahrens der Sprachstandsermittlung bei mehrsprachig aufwachsenden Kindern – von der Idee zu ersten Umsetzungsschritten. Zeitschrift für Interkulturellen Fremdsprachenunterricht, 21 (2). pp. 127-142.

S

Schoeffel, Simone. Der Verarbeitungsprozess fremdsprachiger Phraseologismen. Eine empirische Studie zur rezeptiven phraseologischen Kompetenz von jugendlichen Fremdsprachler/-innen mit unterschiedlichen Muttersprachen. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Skoruppa, Katrin and Nevins, Andrew and Gillard, Adam and Rosen, Stuart. (2015) The role of vowel phonotactics in native speech segmentation. Journal of Phonetics, 49. pp. 67-76.

V

Verspoor, Marjolijn H. and Behrens, Heike. (2011) Dynamic systems theory and a usage-based approach to second language development. In: A dynamic approach to second language development : methods and techniques. Amsterdam, pp. 25-38.

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