edoc

Items where Author is "Aeschlimann, Belinda"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Refereed
Jump to: 2019 | 2016 | 2015
Number of items: 8.

2019

Makarova, Elena and Aeschlimann, Belinda and Herzog, Walter. (2019) The gender gap in STEM fields: The impact of the gender stereotype of math and science on secondary students' career aspirations. Frontiers in Educational Psychology, 4. p. 60.

2016

Makarova, Elena and Aeschlimann, Belinda and Herzog, Walter. (2016) "Ich tat es ihm gleich" - Vorbilder junger Frauen mit naturwissenschaftlich-technischer Berufswahl. bwp@ Spezial (12). pp. 1-19.

Aeschlimann, Belinda and Herzog, Walter and Makarova, Elena. (2016) How to foster students' motivation in mathematics and science classes and promote students' STEM career choice. A study in Swiss high schools. International journal of educational research, 79. pp. 31-41.

Makarova, Elena and Aeschlimann, Belinda and Herzog, Walter. (2016) Wenn Frauen in MINT-Studiengängen fehlen: Mathematisch-naturwissenschaftlicher Unterricht und die Studienwahl junger Frauen. In: Berufsorientierung und Geschlecht. Weinheim, pp. 39-57.

Makarova, Elena and Aeschlimann, Belinda and Herzog, Walter. (2016) Why is the pipeline leaking? Experiences of young women in STEM vocational education and training and their adjustment strategies. Empirical Research in Vocational Education and Training, 8 (1). pp. 1-18.

2015

Aeschlimann, Belinda and Herzog, Walter and Makarova, Elena. (2015) Bedingungen der Wahl eines geschlechtsuntypischen Berufs bei jungen Frauen. Ergebnisse aus einem Forschungsprojekt. Die berufsbildende Schule, 67 (5). pp. 173-177.

Aeschlimann, Belinda and Herzog, Walter and Makarova, Elena. (2015) Frauen in MINT-Berufen: Retrospektive Wahrnehmung des mathematisch-naturwissenschaftlichen Unterrichts auf der Sekundarstufe I. Zeitschrift für Bildungsforschung, 5 (1). pp. 37-49.

Aeschlimann, Belinda and Herzog, Walter and Makarova, Elena. (2015) Studienpräferenzen von Gymnasiastinnen und Gymnasiasten: Wer entscheidet sich aus welchen Gründen für ein MINT-Studium? Schweizerische Zeitschrift für Bildungswissenschaften, 37 (2). pp. 285-300.

This list was generated on Fri Oct 30 18:19:42 2020 CET.