edoc

Items where contributor is "Trösch, Larissa"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Refereed | No Grouping
Jump to: No | Yes

No

Bauer, Catherine Eva and Aksoy, Dilan and Trösch, Larissa Maria and Hostettler, Ueli. (2017) Herausforderungen im Lehrberuf: Die Bedeutung vorberuflicher Erfahrungen. In: Berufswechsel in den Lehrberuf. neue Wege der Professionalisierung. Bern, pp. 119-138.

Trösch, Larissa Maria and Bauer, Catherine Eva. (2017) Gehen oder bleiben? Berufsverbleib und Ausstiegsgründe von Berufswechslern und Berufswechslerinnen in den Lehrberuf. In: Berufswechsel in den Lehrberuf. neue Wege der Professionalisierung. Bern, pp. 161-176.

Grob, Alexander and Keller, Karin and Trösch, Larissa. (2014) ZWEITSPRACHE – Mit ausreichenden Deutschkenntnissen in den Kindergarten.

Keller, Karin and Troesch, Larissa and Grob, Alexander. (2013) Entwicklungspsychologische Aspekte frühkindlichen Lernens. In: Handbuch frühkindliche Bildungsforschung. Wiesbaden, pp. 85-97.

Yes

Troesch, Larissa M. and Segerer, Robin and Claus-Pröstler, Nina and Grob, Alexander. (2021) Parental Acculturation Attitudes: Direct and Indirect Impacts on Children's Second Language Acquisition. Early Education and Development, 32 (2). pp. 272-290.

Trösch, Larissa Maria and Keller, Karin and Loher, Sarah and Grob, Alexander. (2017) Umgebungs- und Herkunftssprache: Der Einfluss des elterlichen Sprachengebrauchs auf den Zweitspracherwerb der Kinder. Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 31 (2). pp. 149-160.

Troesch, Larissa Maria and Bauer, Catherine Eve. (2017) Second career teachers: Job satisfaction, job stress, and the role of self-efficacy. Teaching and Teacher Education, 67. pp. 389-398.

Bauer, Catherine and Trösch, Larissa and Aksoy, Dilan and Hostettler, Ueli. (2017) Kompetenzeinschätzungen, Beanspruchung und subjektive Bedeutung von Berufsanforderungen bei Lehrkräften mit Vorberuf. Lehrerbildung auf dem Prüfstand, 9 (1). pp. 123-143.

Karin, Keller and Larissa Maria, Trösch and Sarah, Loher and Alexander, Grob. (2016) The relation between effortful control and language competence – A small but mighty difference between first and second language learners. Frontiers in Psychology, 7. p. 1015.

Trösch, Larissa Maria and Keller, Karin and Grob, Alexander. (2016) Language competence and social preference in childhood: A meta-analysis. European Psychologist, 21 (3). pp. 167-179.

Keller, Karin and Trösch, Larissa Maria and Loher, Sarah and Grob, Alexander. (2015) Deutschkenntnisse von Kindern statusniedriger und statushoher Einwanderergruppen : Der Einfluss des familialen und extrafamilialen Sprachkontexts. Frühe Bildung, Vol. 4, H. 3. pp. 144-151.

Keller, Karin and Trösch, Larissa Maria and Grob, Alexander. (2015) First-born siblings show better second language skills than later born siblings. Frontiers in Psychology, 6. p. 705.

Keller, Karin and Trösch, Larissa Maria and Grob, Alexander. (2015) A large receptive–expressive gap in bilingual children. Frontiers in Psychology, 6. p. 1284.

Keller, Karin and Troesch, Larissa and Grob, Alexander. (2013) Shyness as a risk factor for local language skills of immigrant preschoolers. Journal of applied developmental psychology, Vol. 34, H. 6. pp. 328-335.