edoc

Browse by Basel Advisors

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Jump to: 2018 | 2017 | 2016 | 2015 | 2011

2018

Meyer, Thomas. Wie das Schweizer Bildungssystem Bildungs- und Lebenschancen strukturiert : empirische Befunde aus der Längsschnittstudie TREE. 2018, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Berger, Lena. The relationship between business and society : towards a context-and culture-sensitive approach for the 21st century. 2018, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Lützel, Nadja. Wir sind Grenzgänger! Welche Bedeutung hat das Grenzgänger Sein für Grenzgänger in der Metropolregion Basel? Eine forschungsbasierte Studie über Grenzgänger, ihre Lebensalltagswelt, ihre Identität, ihre gesellschaftliche Partizipation und Zugehörigkeit. 2018, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2017

Cortesi, Sasha. La formation en école à plein temps du secondaire II en Suisse : hétérogénéité institutionnelle et traditions de formation. 2017, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2016

Helbling, Laura Alexandra. Job and employment insecurity in early careers : investigating the vocational education premium. 2016, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2015

Ackermann, Günter. Evaluation und Komplexität : Wirkungskonstruktion in der Evaluation von Gesundheitsförderung und Prävention. 2015, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wohlgemuth, Karin. Schule oder Berufsbildung? : Übergänge in die nachobligatorische Bildung aus subjektiver und geschlechtsspezifischer Sicht in der Schweiz. 2015, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2011

Wiegand, Gordon. Verbesserung der Datenqualität von Online-Panels mittels Schätzung von Teilnahmewahrscheinlichkeiten. 2011, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.