edoc

Browse by Basel Advisors

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Jump to: 2016 | 2015 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001 | 2000 | 1999 | 1998 | 1997 | 1996 | 1995 | 1994 | 1993 | 1992 | 1991 | 1990 | 1989 | 1988 | 1987 | 1986

2016

van der Meulen, Barbara. Pleasure with information : die Fotografien von Dan Graham als Hobby und Klischee. 2016, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2015

Weiss, Eva. Massimo Campigli. Kunst aus Obsession. 2015, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2013

Caraco, Oliver. Die Perspektive in den Intarsien des studiolo Federico da Montefeltrosin Gubbio. 2013, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Hess, Desirée. Stiltendenzen der frühen Nachkriegszeit am Beispiel der Westdeutschen Wohnkultur. 2013, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Maurer, Jacqueline. Michelangelo Antonioni (1912-2007) L'Eclisse. 2013, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Meyer, Patricia. Un Chien Andalou und l'Age d'Or. 2013, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2012

Blaser, Susanne. Von Wölfflins formalistischer Kunstgeschichte zu George Batailles 'informe'. 2012, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Giger, Andrea. Spannungen und Widersprüche in den fotografischen Arbeiten Jeff Walls. Ein Versuch die Irritationsmomente einer modernistischen Autonomie(ästhetik des Bildes) zu zuführen. 2012, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Laleg, Dominique. Die Ränder der Malerei. Reflexivität und Entgrenzung im Werk von Rebecca H. Quaytman. 2012, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Lampkowska, Monika. 'Vallotton. Von der Nabis-Zeit bis zur stilisierten Landschaft'. 2012, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Müller, Nicole. Andachtsbilder mit Bildnischarakter als Ausdruck einer verinnerlichten Frömmigkeit. 2012, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Müller, Christina. Carl Andres Equivalents - 'The difference that lies within sameness'. 2012, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Park, Anna. Das unbegriffliche Bild. Über Bildkompetenzen und Bildungsstandards. 2012, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schueep, Eveline. ÜBER-SETZEN - Sprechen über Kunst. Verfahren der personalen Kunstvermittlung. 2012, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Sumpf, Jasmin. Gerhard Richter. Malerei als Verfahren. 2012, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Venanzoni, Martina. Zwischen Individuum und Kollektiv. Zur Politik im Werk von Thomas Hirschhorn. 2012, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Weissenstein, Julia. Luca Cranachs Quellnymphen. 2012, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Zanetti, Sara. Fernand Khnopff. Symbolisierungen des Weiblichen als Widerspieglung der um 1900. 2012, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2011

Chiquet, Vera. Synthetische Bildstrategien in John Heartfields Faustmontage. 2011, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Engel, Manon. Aspekte der Kunstvermittlung. Der Umgang Jugendlicher mit Neuen Medien am Beispiel der Ausst. Timelapse. 2011, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Feldmann, Heidrun. Architektur und Heiligenkult. Die Inszenierung Thomas Beckets in Canterbury und die Folgen für die englische Gotik am Beispiel von Lincoln. 2011, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Iselin, Catherine. Über das Unheimliche in der bildenden Kunst und der Literatur am Beispiel des doppeltalentierten Alfred Kubin. 2011, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Martinez, Susanne. Armut auf Goldgrund - Zur Selbstinszenierung der Bettelorden am Grab ihrer Gründer. 2011, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schärli, Caroline. In ecclesia sancti martiani. Die Goldbacher Kapelle und ihre Ausmalung in karolinigischer Zeit. 2011, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2010

Hollaus, Invar-Torre. Verdichtung durch Reduktion : Kontrastphänomene in den Porträts von Frank Auerbach. 2010, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Berger, Sandra. Sammeln, ordnen, institutionalisieren: Paul Ganz als Leiter und Konservator der Öffentlichen Kunstsammlung Basel (1902-1919). 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Egli Petraschke, Sibylla. Gegenstand und Series. Series und serielle Konzepte bei Manet, Warhol, den Bechers und Schnyder. 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Gassner, Nora. Schweizerische Triennale der Skulptur Bad Ragartz. 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Glozner, Franziska. Den Äther zum Klingen bringen. 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Hertzog, Geneviève. Die Selbstdarstellung des Künstlers in Bruce Naumans Videoperformance "Revolving Upside Down" (1968). 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Kessler, Marlies. Beziehungen des Blicks im Bild und zwischen Bild und Betrachter bei Edouard Manet und Edgar Degas. 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Knoll, Valérie. Gegen-Reportagen. Die diskursiven Räume der Medienbilder: Bruno Serralongue und Alfredo Jaar. 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Meier, Christian J.. Die Dichotomie Figuration/Abstraktion in der deutschen Kunst zwischen 1945 und 1985. 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Nef, Marianne. Die Industrielandschaften in der Malerei von Ignaz Epper - mit Werkverzeichnis. 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Rinderer, Aline. Zur Sichtbarkeit von Zeit in Chris Marker's "La Jetée" (1962) in Anwendung von Gilles Deleuzes Bewegungs- und Zeit-Bild. 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Weis, Caroline. Das Farbkonzept von Henri Matisse. 2010, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2009

Brodmann, Silvia. Das Sakrale im Profanen. Die St. Johann-Kirche zwischen Tradition, Neuem Bauen und Machbarkeit. 2009, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Held, Svenja. Grenzgänge. Aspekte des Fremden und die "Grey Areas" im Werk von Yasumasa Morimura. 2009, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Mitschele, Kai. Demut: Sublime was yesterday. Jonathan Meese im Spiegel der Rezeption. 2009, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Pia, Noëlle. Bringing the War Home: House Beautiful (1967-72). Martha Roslers Fotomontage in der Tradition der politischen Fotomontage. 2009, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schweinfurth, Sophie. Die zwei Gräber des Königs. Das Grablege-Projekt Rogers II. als Ausdruck christlicher Herrschaftsrepräsentation und imperialer Christus-Allusion. 2009, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Theis, Françoise. Rauminversionen. Zur Skulptur von Rachel Whiteread. 2009, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Vujic, Ana. Eine Subkultur setzt Zeichen. Street Art und die Eroberung des öffentlichen Raumes. 2009, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wismer, Maja. Mike Kelleys unbehagliche Inszenierung einer Ausstellung. 2009, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2008

Bloch, Christine Annette. Les moments d'attraction et les arts Scéniques traditionnels dans le cinéma Japonais des années soixante. 2008, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Dunst, Katharina. Schnyders Landschaft. Eine Arbeits- und Kontextbetrachtung anhand von Bildwerken Jean-Frédéric Schnyders. 2008, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Fessler, Ladina Sara. Maria Wasers Roman "Die Geschichte der Anna Waser. Ein Roman aus der Wende des 17. Jhs." und ihre Kunst- und Kulturkonzepte für eine "verhetzte Welt". 2008, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Frey, Denise. "Vidit in..." Das Heiligblutkorporale von Walldürn und sein Bild. 2008, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Herbertz, Britta. Nationalidentität und Künstlerindividualität in der Gegenwartskunst Australiens. 2008, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Lakatos, Andrea. Vermitteln - Verstehen - Vermögen. Hermeneutisches Bildverstehen und seine Realisierung in der musealen Kunstvermittlung. 2008, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Lauck, Tobias. Willem de Koonings "Women-Serie" von 1950-1953. 2008, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Sendecki, Maria. Mensch - Arbeit - Architektur. 2008, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Stotz, Maren. Die Inszenierung der Wirklichkeit. Das Prinzip Zufall im Werk von Sophie Calle. 2008, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wagner, Stefanie. Licht und Landschaft. Engadiner Berge bei Giovanni Segantini und Albert Steiner. 2008, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2007

Braun Lacroix, Inge. Die Verkündigung von Julius Schnorr v. Carolsfeld. Eine seltene Darstellung am Anfang des 19. Jahrhunderts. 2007, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Kuhn, Eva. "Border" - ein filmisches Gedenken oder Die videografischen Spuren von Laura Waddington. 2007, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Mattle, Andreas. Das Konzept der Maler-Plastik im Kontext von Willem de Kooning. 2007, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Richter, Kerstin. Die Musik im Bild. Tizians Darstellungen der Venus mit Musiker. 2007, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Snopko, Christina. Alfons Muchas Fenster im Veitsdom zu Prag. 2007, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Spycher, Cora. Henri Matisse - Die Bildform der "papiers découpés". 2007, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Thüring, Reto. Aenigma als Paradigma. Zur Funktionslogik und Wirkungsabsicht der Trajanssäule und der Galerie François 1er. 2007, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

von Gunten-Vonäsch, Sibylle Charlotte. Hieronymus Bosch. Das Weltgerichtstriptychon in der Gemäldegalerie der Akademie der bildenden Künste in Wien: Zur Analyse des Konzepts. 2007, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

von Laer, Seraina. Images à la Sauvette. Photographies par Henri Cartier-Bresson. 2007, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2006

Bono-Kittner, Gabriele. Maria Lassnig. Selbstporträts. Schnittstellen von "Innenwelt-" und "Aussenweltbildern". 2006, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Fluri, Isabel Anita. Die Zeitlichkeit im bewegten Bild. Gilles Deleuze und das Kino. 2006, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Graf, Catharina. Und übrig bleibt das "Häh?". Edward Ruschas Fotobuchwerke. 2006, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Moser von Allmen, Simone. Spätgotische Ölberg-Gruppen am Oberrhein. Beispiele aus Allschwil, Rheinfelden und Magden. 2006, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Roth, Saskia. Der ehemalige Hildesheimer Domhochaltar und die Frage des Kastenaltars als Reliquienbehälter. 2006, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Werthemann, Seraina. Egon Schieles weibliche Aktzeichnungen im Kontext ihrer Zeit. 2006, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wiederkehr, Silja. Bildräume. Zu den Innenraumfotografien von Candida Höfer. 2006, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Zimmermann, Linda. Die Möbelentwürfe von Max Ernst Häfeli. Annäherung an einen moderaten Modernisten. 2006, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2005

Casagrande, Manuela. Die Konstitution des "Objekts". Claes Oldenburgs "Stove". 2005, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Cazzola, Fabiana. Sofonisba Anguissolas Selbstporträt mit dem Porträt von Bernardino Campi. 2005, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Hernandez, Esmeralda. Narration im Werk von Anna Gaskell. 2005, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Küng, Simone. Eugène Delacroix. Das Aquarell als Bildform. 2005, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Moroni, Janine. Robert Venturi und Aldo Rossi: zwei architekturtheoretische Positionen der Spätmoderne. 2005, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Pellin, Mario. Körper und Raumerfahrung - In der Kunst der frühen Moderne. 2005, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Reichen, Annemarie. Der Fleck als Phänomen in der Malerei am Beispiel von La Sainte Vierge von Francis Picabia. 2005, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Richter, Cornelia. Objekt und Charakter. Körper im Bildraum - die Intérieurs von Félix Valloton. 2005, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Rickenbacher, Eugen. Repräsentation am Schiff. Zur Bedeutung der Formensprache des "Royale Louis" von 1666. 2005, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schlienger, Denise. Jenny Holzer. Schrift im öffentlichen Raum. 2005, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Siegenthaler, Fiona. Wahrnehmung im Kontext Meschac Gaba. 2005, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Vrbnjak, Danijela. Künstlersignaturen mit Schwerpunkt in den Niederlanden des 17. Jahrhunderts, insbesondere bei Rembrandt. 2005, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2004

Barmettler, Esther. Pi Ledergerber. Die Arbeit am Stein. 2004, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Friedli, Isbael. Michael Raedecker. Fremdkörper im Illusionismus der Malerei. 2004, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Gadient, Sidonia. Edward Hopper - Nighthawks als Ikone. Bildkonzept, Perzeption, Rezeption. 2004, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Guntern, Janine. Bruce Nauman. Bedingungen einer Künstlerkarriere. 2004, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Naef, Maja. In the Extension of the Line. Raymond Pettibons Zeichnungen als TEXTuren des Lesens. 2004, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Naef, Daniel. Das Fest der Existenz bei Robert Ryman. 2004, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Neuenschwander, Simone. Elizabeth Peyton. Figurationen der Intimität. 2004, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Nietz, Viviane. Die Klosterkirche Voronet. Wandmalerei des 16. Jahrhunderts an der nördlichen Moldau. 2004, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Papiro, Martina. un vaghissimo componimento. Untersuchungen zur Darstellungsstrategie in Andrea Sacchis Portrait des Sängers Marc'Antonio Pasqualini. 2004, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Volpert, Ines. Clemens Holzmeister: Das Grosse Festspielhaus in Salzburg. 2004, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Zuercher, Christine. Hans Zaugg: Die Wohnhäuser 1955-1978. 2004, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2003

Foitzik Kirchgraber, Renate. Lebensreform und Künstlergruppierungen um 1900. 2003, Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Back, Bettina. Bill Viola- Deserts. Strategien des Vergessens im Kontext des Erhabenen. 2003, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Bouvier, Raphael. Das Bildnis der Gabrielle d'Estrées und eine ihrer Schwestern: Ein Versuch zur Ästhetik des Körpers im Kontext des halbfigurigen Aktportraits der Schule von Fontainebleau. 2003, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Desax, Martina. Museumsarchitektur am Ende des 20. Jahrhunderts. Renzo Pianos Fondation Beyeler. 2003, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Gisi, Christine. Der Mythos der Europa. Tizians Gemälde im Kontext. 2003, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Göschke, Richard. Max Imdahls sehendes Sehen. Struktur, Funktion und Bedeutung. 2003, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Preisig, Mira. Gemälde - Raum - Sehen. Zum Werk von Robert Mangold. 2003, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Rembges, Almut. "When are we there?". Eine Annäherung an die Videoarbeit von Maria Marshall unter besonderer Berücksichtigung des Bewegungsbildes. 2003, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Utz, Katharina. Die Bordüre im Mittelpunkt. Zum Zusammenhang zwischen Haupterzählung und Bordüre im sogenannten Bayeux-Teppich. 2003, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2002

Blümle, Claudia. Blickzähmung und Augentäuschung. Théodore Géricaults "Monomanenbildnisse" (1819-1824) zwischen "verrückter" Norm und "normaler" Singularität. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Gerig, Karen Nina. Körperdarstellung in Lucian Freuds Nacktportraits. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Grögel, Katrin Elisabeth. Im Wechselrahmen: die "Selbstbildnisse als Akt" von Paula Modersohn-Becker (1906/07). Ansichten zum Verhältnis von Bild und Körper. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Grundy, Timothy. Nature's Image Disrupted: Robert Smithson's Nonsites and Richard Brautigan's Trout Fishing in America. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Kaspar, Angelika. Das künstlerische Werbeplakat im Art Nouveau am Beispiel von Alphonse Mucha. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Kästli, Monika. Entschwindendes Erscheinen - erscheinendes Entschwinden. Einsichten in die Photoinstallation "Auswege II" von Astrid Klein. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Keller, Verena. Zwischen Erde und Himmel. Kunst im Spannungsfeld zwischen Politik und Religion am Beispiel des "Schwebenden Engels in Güstrow" von Ernst Barlach. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Klepzig Schlamp, Andrea. Farbkonzepte in Selbstzeugnissen und Bildwerken. Wassily Kandinsky, Franz Marc, August Macke, Paul Klee und Robert Delaunay 1909-1914. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Meier, Judith. Die Plastikerin Helen Balmer. Eine Analyse ihres Oeuvres anhand des "Homme qui marche" und der "Metamorphose" sowie ein Ausblick auf ihr Spätwerk. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Nabholz, Mirjam. George Grosz. Grossstadtbilder 1915-1918. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Némethova, Angelika. Oskar Schlemmer. Die raumplastischen Kostüme des Triadischen Balletts. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schacher, Aniela. Georgia O'Keeffes Landschaften. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Steiner, Beatrice. Gottfried Honegger: Von der Abstraktion zur Konkretion. Werke von 1952 bis 1960. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wenk, Michael. Raoul Hausmann. Fotografie und Fototheorie. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Zarnegin, Daniela. Die poetische Skulptur. Cy Twombly und der aufgefächerte Raum. 2002, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2001

Eller, Nicole. Francisco de Goya. Die Pinturas Negras in der Quinta del Sordo. Konzepte und Strategien zur Entstehung von Mehrdeutigkeit. Aufgezeigt anhand von sechs Beispielen der Serie. 2001, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Herkommer, Annette Barbara. Monument ohne Publikum. Zur Genese des Welttelegraphendenkmals in Bern (1908-1922). 2001, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Jochim, Annamira. >Transitions< im Werk von Christian Boltanski. 2001, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Kaiser, Philipp. Kinematographische Aspekte in der zeitgenössischen Photographie: Zu den Arbeiten von Teresa Hubbard und Alexander Birchler. 2001, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Pichler, Rafaela. Cindy Shermans "Untitled Film Stills". Standphotographien zu Filmen, die nie gedreht wurden. 2001, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Vokner Bertschinger, Andrea. Die Grabnische mit der Verkündigung an Maria in der Peterskirche zu Basel. Studien zur Stiftergeschichte, Repräsentation und Malerei um 1400. 2001, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wild, Marion. Peter Regli. Reality Hacking. Eingriff als Kunst. 2001, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

2000

Alber, Catalina. Der Maler Walter Theodor Guggenbühl (1898-1974). Zur Rekonstruktion von Oeuvre und Biographie. 2000, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Hollaus, Invar-Torre. Selbstbildnis und Selbstreflexion im Werk von Francis Bacon. 2000, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Holliger, Matthias. Andrea Mantegna (1431-1506). Bildraum und Narration. 2000, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Kretzschmar, Iris. Franz Gertsch - Holzschnitte. Zwischen Verdichtung und Auflösung. 2000, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Rischgasser, Markus. Beat Streuli. Zum künstlerischen Konzept. 2000, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schnetz, Salome. August Sanders "Menschen des 20. Jahrhunderts". Überlegungen zum Bildkonzept. 2000, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schrader, Ulrike. Die Bildhauerin Bettina Eichin. Zum Problem der Erinnerung. 2000, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Sidler, Esther. Egon Schiele. Körperdarstellungen. Untersucht an ausgewählten Aktzeichnungen der frühexpressionistischen Periode (1910/11). 2000, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Steffen, Katrin. Das Heilige Grab von Konstanz. 2000, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Steinemann-Süssmann, Christine. Die Vedute. Über die Wahrnehmung der Stadt. Am Beispiel von Bernardo Bellottos Dresden-Ansichten. 2000, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1999

Kalt, Patrick. Roland Barthes und Cy Twombly. Diskursive Räume zwischen Bild und Schrift. 1999, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Kerpan, Katharina. Gary Hill. Reflexionen der Wahrnehmung. Ein exemplarische Annäherung zu verschiedenen Aspekten der Wahrnehmung, untersucht an ausgewählten Werken. 1999, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Klausner, Claudia. "Auf der Suche nach der einfachen Wahrheit". Wege der Innerlichkeit auf der Suche nach der eigenen Identität im Werk von Mathias Balzer. 1999, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Koch, Jenny Caroline. Madame de Pompadour (née Poisson) - ein Porzellangeschirr von Cindy Sherman. 1999, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Kunz, Barbara Christina. Die Zeit als Darstellungsqualität in der Photographie. Mit einer Analyse ausgewählter Werke Dieter Appelts. 1999, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Piccolo, Dino. Die drei Grazien der Libreria Piccolomini zu Siena. Ein Beitrag zu Antikenstudium und Antikenaufstellung im Quattrocento. 1999, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Sam, Martina Maria. Die Wandtafelzeichnungen Rudolf Steiners. Motive der Konzeption. Prämissen der Rezeption. 1999, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schubiger Adorno, Pia. Das Raumkonzept in den späten Stilleben Giorgio Morandis anhand ausgewählter Beispiele. 1999, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Tschudin, Eliane Claudia. Formes et fonctions du masque dans l'oeuvre de James Ensor. 1999, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Witgert-Welter, Jacqueline. Francis Bacon. Ein Künstler und sein Werk im Geiste der Philosophie Nietzsches. 1999, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Yiu, Yvonne. Reflexionen über die Malerei. Analyse der selbstreferentiellen Strukturen im Arnolfini-Doppelbildnis Jan van Eycks. 1999, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Zürcher, Barbara. Hannah Villiger: Zum künstlerischen Konzept. 1999, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1998

Bürer, Kathrin. Der sozialistische Realismus in der polnischen Malerei. Exemplarisch diskutiert. 1998, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Kalt, Irène. Adolf Menzels "Eisenwalzwerk". 1998, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Loch, Nathalie. "Vive l'imachination"! Jean Tinguelys Fasnachtsbrunnen auf dem Theaterplatz in Basel, eine monographische Betrachtung. 1998, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Müller-Alsbach, Annja. "Die wahre Kunst ist Unwirklichkeit üben". Versuche über die Walchenseebilder von Lovis Corinth (1858-1925). 1998, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Pantellini, Claudia. "Selbstdarstellungen in der Body-Art". 1998, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Steinmann, Barbara-Maria. Aspekte des Interieurs von Henri Matisse während der frühen Nizza-Zeit 1917-1924. 1998, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Suter, Rudolf. Hans Arp: Ptolemäus. 1998, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

van der Meulen, Nicolaj. Zeitstrukturen im Kubismus. 1998, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Zürcher, Isabel. Unheimliche Gegenwart. Zur Analyse ausgewählter Stilleben von Sebastian Stoskopff. 1998, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1997

Amberg, Patricia. Johann Friedrich I. und II. Burckhardt. Zwei Basler Silberschmiede zwischen kunsthandwerklicher Tradition und Industrialisierung. 1997, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Baur, Simon. Donald Judd. Architektur und Objekt. 1997, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Bonacci, Anna. Lawrence Carrolls gelebte Strukturen. Eine Analyse des künstlerischen Konzepts. 1997, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Born, Robert. Die Domkirche in Temeswar (Timisoara). 1997, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Falk, Jacqueline. "Bodegones a lo divino". Zu den Stilleben der iberischen Malerin Josefa de Ayala e Cabrera. 1997, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Gerber-Waldmeier, Nicole. Der Vulcanus-Zunftpokal im Museum Allerheiligen in Schaffhausen. 1997, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Greub, Thierry. Johannes Vermeer: "Das Mädchen mit dem Ohrgehänge" oder Probleme des Portraits bei Johannes Vermeer. 1997, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Grisard, Stéphanie. Greif, Löwe und Wilder Mann: Die drei figürlichen Trinkgefässe der Kleinbasler Ehrengesellschaften. Eine Monographie zu drei ausgesuchten Werken des profanen Basler Silberschatzes. 1997, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Häberli, Sabine. Ulrich Sauter, ein Basler Goldschmied des Historismus. Die aquatischen Motive ausgewählter Werke. 1997, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Rühle, Sabine. Das apokalyptische Element in Chaim Soutines Landschaftsbildern. 1997, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schmocker, Kathrin. Kindheitsvorstellungen im Werk von Paul Klee. 1997, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1996

Althaus, Karin. Ausdruck der Leidenschaft. Zur Gestaltung des Menschen im Werk Johann Heinrich Füsslis (1741-1825). 1996, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Gerny, Alexandra. Die isolierte Vision. Europäische Impulse im Werk der australischen Künstler Sidney Nolan und Albert Tuckner. 1996, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schweiger, Andrea. Henri Matisse: Jazz. Zur Analyse des Buchwerks. 1996, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Stahlhut, Heinz. "Die Schönheit des Lichts wird jede Gestalt annehmen, die wir wünschen und träumen". Die graphische Folge "Vom Licht" von Günther Uecker. 1996, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Starz, Ingo. Walter Leistikow (1865-1908) und die neuromantische Landschaft - Studie zur Landschaftsauffassung des Künstlers. 1996, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Weber, Alexandra. L'Atelier au Mimosa: Zur Kategorie des sehenden und erinnernden Sehens im Spätwerk Pierre Bonnards. 1996, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1995

Baetcke, Franziska. Francis Bacon. Probleme der Figuration. Untersuchung einer visuellen Irritation. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Imhof, Dora. Cy Twombly und die Mythologie der Antike. Eine Synthese von Lebensnähe und Traditionsbezug. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Bachmann, Thomas. "Aus Tells Geschichte liesse sich noch manch Schönes und Gutes machen". Wilhelm Tell im Werk des Historienmalers Ludwig Vogel. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Loschnigg-Barman, Anne Christine. St. Johann in Taufers. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wetterwald, Corinne. Die Kirche Saint-Gabriel im Kontext der normannischen Architektur und Bauskulptur des 12. Jahrhunderts. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schoeb, Kathrin. Die Wandmalereien der reformierten Kirche St. Arbogast in Oberwinterthur. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Ochsner, Christine. Das Atrium als Begräbnisstätte. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Thalmann, Simone. Eine Morgenrhapsodie für Sie und Mich" Wilhelm Heinse (1746-1803). Briefe aus der Düsseldorfer Gemäldegalerie. Eine Analyse. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Siegwolf, Martina. Bilder über Bilder. Zu Jeff Walls künstlerischem Verfahren. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schmölzer, Nicole. Formulation: Articulation - zu Reflexion und Gestaltung im Werk Josef Albers. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Näf, Heidi. Die Erscheinung der nackten Figur. Die Transformation des weiblichen Aktbildes bei Ernst Ludwig Kirchner in den Gemälden der Dresdner und Berliner Jahre. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Maurer, Christina. Die Natur unter dem Polyskop. Das Naturkonzept von Wols. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Küng, Barbara. Varlin - Zur Analyse des Gruppenbildes. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Meneghin-de Jong, Sieglinde. Die Wandmalerein in Sta. Maria in Pontresina. 1995, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1994

Allemann, Judith. Constantin Brancusi (1876-1957). Über das Problem der Natur in der Plastik. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Baer, Annika. Chéri Samba: Aspekte zeitgenössischer Malerei in Zaire. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Branscheidt, Natascha. Elemente der bildnerischen Sprache bei Cy Twombly. Versuch eines dialektischen Ansatzes. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Carpy, Yves. Strukturalismus und Interpretation. Zum Versuch einer Archäologie der modernen Kunst. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Dornheim, Annette. Der Stierkampf als Existenzmetapher. Analysen an Werken von Picasso und Botero. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Gasser, Corinne. Formes circulaires. Zur Entwicklung einer Bildform bei Robert Delaunay. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Gudat, Birgit. Henri Matisse: Das Bild vom Atelier 1894-1911. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Huggel, Doris. Das neugotische Zimmer im Haus zum Schöneck, Basel. Programm, Realisierung, Kontext. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Jardas, Margaret. Andreas Straub. "Die Demontage eines Pferdes (1988-93)". Zur Analyse des bildnerischen und konzeptuellen Prozesses. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Rogger, André Paul. "Alles sei ganz erneut" - Überlegungen zu Fritz Metzgers St. Karli-Kirche in Luzern. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Spinelli, Claudia. Bruce Nauman. Versuch einer exemplarischen Annäherung an Beispielen aus den Sammlungen in Basel und Schaffhausen. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Sutter Ruckstuhl, Karin. Der Kreuzgang der Kathedrale St. Trophime in Arles. Die beiden romanischen Kreuzgangarme. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Weigel, Viola. Mark Gertler "The-Merry-Go-Round" (1916). Ein Beitrag zur Englischen Moderne. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wittwer, Samuel. Jakob Weder. Die Wahrheit der Farbe. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Zumsteg, Caroline. Architektur zwischen Tradition und Moderne. Öffentliche Architektur im Basel der Zwischenkriegszeit. 1994, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1993

Frei-Heitz, Brigitte. Studien zur Rezeption des antiken Labyrinths durch das Christentum. 1993, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Hughes, Sandra. Tim Rollins + K.O.S. Konzept und Realisierung. 1993, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Kräuchi, Ueli. Ernst Mumenthaler, Otto Meier, Architekten. Gemeinsame Arbeiten 1927-74. 1993, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Kumschick, Sabina. Überlegungen zur Nikolauskapelle in der Unterkirche von S. Francesco in Assisi. 1993, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Lüthy, Michael. Andy Warhol. Reproduktion und Serialität. 1993, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Marchand, Eckart. Überlegungen zu Andrea del Castagnos Cenacolo di Santa Apollonia. 1993, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schmidt, Georg. Hoc visibile imaginatum. Bild und Titulus im Sakramentar von St. Gereon und im Hitta-Codex. 1993, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wackernagel, Marianne. Die Achromes von Piero Manzoni: Werke, Konzepte und historische Bezüge. 1993, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1992

Bayard, Anne-Catherine. Die Christianisierung der spätrömischen Stadt am Beispiel von Köln und Trier. 1992, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Bigler, Maja. Le psautier de Blanche de Castille. 1992, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Florenz, Beate. Ansicht und Gesicht Jan Vermeers "Ansicht von Delft" (1658) als Stadtlandschaft. 1992, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Gafner, Philipp. Zur Analyse von Honoré Daumiers "Parlamentarierbüsten" im Musée d'Orsay in Paris. 1992, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Gebhardt Fink, Sabine. Körper - Material - Aktion. Zur Analyse des Körperbildes und körperbezogener Verfahren in Arbeiten Miriam Cahns (1976-1992). 1992, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Huerzeler, Cathérine. Gerhard Richters Atlas. 1992, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Maurer, Salome. Ernest Biéler (1863-1948) im historischen Kontext. 1992, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Widauer, Simone. Blake und Dante. William Blakes Illustrationen zur Göttlichen Komödie. 1992, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1991

Baechtold, Eva. Baptisterien als Martyrien, Memorien und Begräbnisstätten. 1991, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Büttner, Philippe. Die Programmatik im Psalter Ludwig des Heiligen. 1991, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Droz, Marguerite. Der Mensch im Bild. Allan Ramsay und Sir Joshua Reynolds. Aspekte ihrer Porträtkunst. 1991, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Fiechter, Sandra. Zwei Galsfensterfragmente im Historischen Museum Basel. 1991, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Meier, Gabriela. Bildnerische Verfahren von Meret Oppenheim. Analysen an ausgewählten Beispielen. 1991, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Nagel, Anne. Das Grabmahl im Landschaftsgarten des 18. Jhs. unter besonderer Berücksichtigung der Gartentheorie Hirschfelds. 1991, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Pardey, Andres. Studien zu Hans Holbein d.J. "Leichnam Christi im Grabe". 1991, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schubiger, Irène. Die Architektin Elsa Burckhardt-Blum (1900-1974). "Die Bauplätze sind eine herrliche Erfindung". 1991, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Selz, Christian. Die Van Gogh Rezeption in der Schweiz - am Beispiel von Cuno Amiet, Giovanni Giacometti und anderen. 1991, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Vischer, Bodo. Zeitsinn und Bildsinn in Stilleben bei Sanchez Cotan, Zurbaran, Chardin und Cézanne. 1991, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Volkenandt, Claus. Sehen und Zeigen. Überlegungen zu Rembrandts "Anatomie des Dr. Tulp" (1632). 1991, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wollmann, Thérèse. Das Basler Abendmahlsgerät von 1529-1833. 1991, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wyss, Pius. Die Idee des weissen Bildes. 1991, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1990

Ackermann, Felix. Die Cappella Albertoni-Altieri in San Francesco a Ripa: Versuch einer Neuinterpretation von Berninis Intervention. 1990, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Felber, Christine. Studien zum Palazzo Papale von Orvieto. 1990, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Fleury, Hans-Peter. Die Konzeption des Reliefs im Oeuvre Walter Bodmers. 1990, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Gampp, Axel. Magnificenza Barberina - Studien zur Chiesa di Santa Rosalia in Palestrina. 1990, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Grubenmann, Beatrice. Das St. Galler Evangeliar - Struktur, Ornamentik und Ikonographie einer irischen Handschrift aus dem 8. Jh. 1990, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Hauser, Stephan. Das Problem der Meta-Ironie bei Marcel Duchamp. Eine kunsttheoretische Untersuchung. 1990, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Hunziker, Edith. Studien zum Warmund-Sakramentar in Ivrea. 1990, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Jegge, Alexander. Erzählweisen des Phantastischen bei Füssli und Wieland. 1990, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schneller, Daniel. Gottfried Sempers erstes Dresdner Hoftheater 1838-1840 - und seine leitende Idee: Reformtheater zwischen Tieck und Schinkel. 1990, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schübeler, Karen. Matthias Grünewald: Die Kreuzigung des Isenheimer Altars. 1990, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wittwer, Hanspeter. Paul Klees Zeichnungen 1937-1940. Zur Analyse des Konzeptes. 1990, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1989

Haldemann, Matthias. Kandinskys historische Selbstinterpretation. (Im Kontext des "Blauen Reiters"). 1989, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Hietanen, Riita. Le Corbusier als Maler 1918-1939. 1989, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Keller, Christine. Die Nordquerhausverglasung der Kathedrale von Chartres. 1989, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Kudielka, Susanne. Matisse illustriert Mallarmé. Comment il a fait son premier livre. 1989, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Spurk, Gabriela. Carl Gustav Carus: "Erdlebenbildkunst". Seine Kunstreflexion im Spannungsfeld von Kunst, Wissenschaft und Naturphilosophie. 1989, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Velhagen, Rudolf. Studien zu den Glasfenstern im Chorumgang der Kathedrale von Bourges. 1989, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wick, Oliver. Farbe und Raum. Exemplarische Untersuchungen am Beispiel von Monet und Rothko. 1989, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wösthoff, Monika. Königsfelden. Bau- und Bildprogramm einer habsburger Stifterfamilie. 1989, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Zeugin, Pia. Die künstlerischen Anfänge Jean Dubuffets. Die Konzeption der "art brut". 1989, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Zoller, Pascale. Rodins historische Selbstinterpretation. 1989, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1988

Furrer, Barbara. Eugène Feuillâtre. Zur Rekonstruktion des Oeuvres eines Pariser "Artiste-Décorateur". 1988, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Gisiger, Sabine. Der Begriff des Orientalismus in der Kunstgeschichte (in der Perspektive des 19. Jhs. im Felde der Malerei). 1988, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Jäggi, Carola. Aspekte der städtebaulichen Entwicklung Aquileias in frühchristlicher Zeit. 1988, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Meier, Hans-Rudolf. Studien zu Sta. Chiara in Assisi. 1988, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schaer, Alain. "Die Formen der Farbe". Das Werk Luigi Luratis und sein künstlerisches Umfeld. 1988, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schwinn, Dorothea. Die Bauten syrischer Styliten, Reklusen und Koenobiten im Lichte des Pilgerwesens. 1988, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Storz, Reinhard. Gilbert & George. Zur Analyse der Photo-Pieces 1971-86. 1988, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Thommen, Heinrich. Ludwig Vogel im Kreise seiner Malerfreunde in Wien und Rom, 1808-1813. 1988, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1987

Butz, Monika. Studien zur Melusine-Illustration in Basel im 15. Jh. 1987, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

His, Claudia. Im Spannungsfeld von Schein und Wirklichkeit: Walter Kurt Wiemken und das Problem des Surrealismus. 1987, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Lardelli, Dora. Giovanni Segantini und sein Museum. Der Künstler und die Institution am Schnittpunkt zwischen Süd und Nord. 1987, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Leu, Elfie. Selbstdarstellungen von Frauen. Ihre Probleme an ausgewählten Beispielen der Kunst des 20 Jhs. 1987, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Ryser, Markus. Holbeins Diptychon "Christus als Schmerzensmann". Im Kontext ausgewählter Passionsbilder seiner Zeit. 1987, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

1986

Ellenberger, Denise. Zu Richard Serras Konzept der Skulptur. 1986, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.