edoc

Items where Division is "09 Associated Institutions"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Creators | Refereed
Number of items at this level: 14.

Article

Altenburg, T. M. and Singh, A. S. and Te Velde, S. and De Bourdeaudhuij, I. and Lien, N. and Bere, E. and Molnár, D. and Jan, N. and Fernández-Alvira, J. M. and Manios, Y. and Bringolf-Isler, B. and Brug, J. and Chinapaw, M. J.. (2017) Actual and perceived weight status and its association with slimming and energy-balance related behaviours in 10- to 12-year-old European children : the ENERGY-project. Pediatric Obesity, 12 (2). pp. 137-145.

Meister, Isabel and Kovac, Jana and Duthaler, Urs and Odermatt, Peter and Huwyler, Jörg and Vanobberghen, Fiona and Sayasone, Somphou and Keiser, Jennifer. (2016) Pharmacokinetic study of praziquantel enantiomers and its main metabolite R-trans-4-OH-PZQ in plasma, blood and dried blood spots in Opisthorchis viverrini-infected patients. PLoS Neglected Tropical Diseases, 10 (5). e0004700.

Grunder, Hans-Ulrich. (2015) Blichmann, A.: Erziehung als Wissenschaft (Rezension). Pädagogische Rundschau, 69 (4). p. 4.

Grunder, Hans-Ulrich. (2015) Volksschule um 1800. Studien im Umfeld der Stapfer-Enquête 1799 (Rezension). Pädagogische Rundschau, 69 (2). p. 3.

Grunder, Hans-Ulrich and de Graaf, Olivia. (2015) Kasparova, D.: Erziehung und Bildung der jüdischen Jugend im Protekotrat und im Ghetto Theresienstadt. Pädagogische Rundschau, 69 (Mai/Juni 2015). p. 7.

Nguyen-Viet, Hung and Zinsstag, Jakob and Schertenleib, Roland and Zurbrügg, Chris and Obrist, Brigit and Montangero, Agnès and Surkinkul, Narong and Koné, Doulaye and Morel, Antoine and Cissé, Guéladio and Koottatep, Thammarat and Bonfoh, Bassirou and Tanner, Marcel. (2009) Improving environmental sanitation, health, and well-being: a conceptual framework for integral interventions. EcoHealth, Vol. 6, H. 2. pp. 180-191.

Book

Deplazes, Chinenye and Deplazes, Daniel. (2015) Komm, ich zeige dir Afrika. Chur/Glarus.

Book Section

Grunder, Hans-Ulrich. (2019) Jenseits der Fächer? Anforderungen an die Schule, ihre Motive, ihre Ursachen und ihre Folgen - Lektionen aus der schweizerischen Schulgeschichte. In: Unterrichten wir das "Richtige"? Die Frage nach zeitgemäßen Bildungsinhalten in der Schule. Baltmannsweiler, p. 53.

Grunder, Hans-Ulrich. (2018) Alle gleich oder jede(r) anders? Erziehungs- und Bildungsideen in utopischen Konzepten. In: utopisch-dystopisch. Visionen einer 'idealen' Gesellschaft. Wiesbaden, pp. 67-81.

Grunder, Hans-Ulrich. (2018) Zur Wahrnehmung von Dummheit ist lernbar nach seinem Erscheinen. In: Ist Dummheit lernbar? Re-Lektüren eines pädagogischen Bestsellers. Basel, pp. 39-63.

Deplazes, Daniel. (2017) Strafen in der Schule: Drei Fälle körperlicher Züchtigung in Bündner Schulen um 1900. In: Strafe und Disziplin in Familie und Schule : theoretische Hintergründe, bildungshistorische Perspektiven, aktuelle Sachverhalte : fünfundzwanzig Recherchen. Baltmannsweiler, pp. 45-56.

Working Paper

Rehazek, André. (2010) Gerbereiabfälle oder Speisereste? : Die archäozoologische Untersuchung der hochmittelalterlichen Tierknochen von Zürich-Limmatquai 82. Zürich.

Newspaper or Magazine Article

Faëdi, Tanja and Deplazes, Daniel. (11 August 2017) Reformpädagogik in der Staatsschule? Schulblatt Aargau und Solothurn, (14). p. 38. Aarau.

Other

Guirou, Etienne and Schindler, Tobias and Hosch, Salome and Donfack, Olivier Tresor and Yoboue, Charlene Aya and Kraehenbuehl, Silvan and Deal, Anna and Cosi, Glenda and Gondwe, Linda and Mwangoka, Grace and Masuki, Heavenlight and Salim, Nahya and Mpina, Maxmillian and Said, Jongo and Abdulla, Salim and Hoffman, Stephen and Nlavo, Bonifacio Manguire and Maas, Carl and Falla, Carlos Cortes and Phiri, Wonder and Garcia, Guillermo and Tanner, Marcel and Daubenberger, Claudia. (2020) Molecular malaria surveillance using a novel protocol for extraction and analysis of nucleic acids retained on used rapid diagnostic tests. Scientific Reports. London.

This list was generated on Thu Mar 28 03:55:41 2024 CET.