edoc

Items where Division is "04 Faculty of Humanities > Departement Sprach- und Literaturwissenschaften > Fachbereich Englische Sprach- und Literaturwissenschaft > English Modern Literature (Habermann)"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Creators | Refereed
Jump to: 2016 | 2014 | 2013 | 2012 | 2011 | 2010 | 2009 | 2008 | 2007 | 2006 | 2005 | 2004 | 2003 | 2002 | 2001 | 2000 | 1999 | 1996 | 1995
Number of items at this level: 81.

2016

Habermann, Ina and Keller, Daniela, eds. (2016) English Topographies in Literature and Culture. Space, Place, and Identity. Spatial practices, 23. Leiden.

Habermann, Ina and Witen, Michelle, eds. (2016) Shakespeare and Space. Theatrical Explorations of the Spatial Paradigm. Palgrave Shakespeare studies. London.

Habermann, Ina and Keller, Daniela. (2016) English Topographies: Introduction. In: English Topographies in Literature and Culture. Space, Place, and Identity. Leiden , pp. 1-13.

Witen, Michelle. (2016) 'A Musical Pattern of Sound': Absolute Music and Four Quartets. In: The Edinburgh Companion to T. S. Eliot and the Arts. Edinburgh, pp. 179-188.

2014

Habermann, Ina. (2014) Hamlets Misogynie? In: Hamlet-Handbuch. Stuttgart, pp. 62-66.

Keller, Daniela. (2014) Rev. of Travelling Goods, Travelling Moods. Varieties of Cultural Appropriation (1850-1950), ed. Christian Huck and Stefan Bauernschmidt. Journal for the study of British cultures, Vol. 21, H. 1. S. 106-109.

2013

Habermann, Ina, ed. (2013) Political Topographies. Journal for the study of British cultures, 20 (2). Würzburg.

Habermann, Ina. (2013) Wann denkt Shakespeare an Ovid? In: Carmen Perpetuum. Ovids Metamorphosen in der Weltliteratur. Basel, pp. 149-163.

2012

Marti, Markus. (2012) Objective reviews? No, thanks! Cahiers Elisabethains, 2012. S. 27-30.

Marti, Markus. (2012) Shakespeare als Unterhaltungsautor - Shakespeare-Aufführungen auf Schweizer Bühnen. Shakespeare-Jahrbuch, Vol. 148. S. 199-206.

2011

Habermann, Ina. (2011) Reaching Beyond Silence: Metaphors of Ineffability in English Poetry — Donne, Wordsworth, Keats, Eliot. In: Beyond Cognitive Metaphor Theory. Perspectives on Literary Metaphor. New York, pp. 77-93.

Habermann, Ina. (2011) Shakespeare’s Comedies: A Midsummer Night’s Dream and Twelfth Night. In: A History of British Drama: Genres, Developments, Interpretations. Trier, pp. 47-62.

Marti, Markus. (2011) Eindampfen, destillieren, entschlacken - oder lieber nicht? Richard III in Basel, Was ihr Wollt und Volpone in Zürich. Shakespeare-Jahrbuch, Vol. 147. S. 208-213.

2010

Habermann, Ina. (2010) Myth, memory and the middlebrow : Priestley, du Maurier and the symbolic form of Englishness. Basingstoke.

Habermann, Ina and Kern-Stähler, Annette. (2010) Introduction: Literature and Silence. In: Anglistentag 2009 Klagenfurt: Proceedings. Trier, pp. 377-381.

Marti, Markus. (2010) Liebeswirren - mal leicht, mal schwer : Shakespeare auf Schweizer Alternativbühnen. Shakespeare-Jahrbuch, Bd. 146. S. 212-217.

Marti, Markus. (2010) Not needed, but nice to have: Shakespeare's Sonnets in Swiss German (Schwyzerdütsch). In: William Shakespeare's sonnets for the first time globally reprinted : a quatercentenary anthology. Dozwil, S. 667-675.

Marti, Markus. (2010) William Shakespeare's Sonnets = William Shakespeares Sonette = Dum Willjam Scheikspiir schiini Sonetti. Dozwil.

2009

Bezzola Lambert, Ladina. (2009) Shakespeare's belated Lucrece. In: The construction of textual identity in medieval and early modern literature. Tübingen, S. 143-161.

Gomringer, Eugen. (2009) Der Sonette Gezeiten. Von der Konstellation zum Sonett. Essay / The sonnets' tides. From constellations to the sonnet. essay. Dozwil.

Habermann, Ina. (2009) "What Sounds are Those, Helvellyn?" : William Wordsworths geistige Landschaften. Colloquium Helveticum, 39(2008). S. 41-60.

Habermann, Ina. (2009) Die Welt als Gutshof – von der Illusion, unpolitisch bleiben zu können. In: Wolfgang Clemen im Kontext seiner Zeit : ein Beitrag zur Wissenschaftsgeschichte vor und nach dem Zweiten Weltkrieg. Heidelberg, S. 103-118.

Habermann, Ina. (2009) May Sinclair. In: Kindlers Literatur Lexikon. Stuttgart, S. 191.

Habermann, Ina. (2009) Review of "Upward Mobility and the Common Good, toward a Literary History of the Welfare State" by Bruce Robbins : Princeton: Princeton University Press, 2007. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, Jg. 57, H. 1. S. 93-94.

Habermann, Ina. (2009) The life and death of harriet frean. In: Kindlers Literatur Lexikon. Stuttgart, S. 191-192.

Habermann, Ina. (2009) [Review of] "Shakespeares Komödien. Spiele aus dem Reich der Freiheit" by Ekkehart Krippendorff : (Berlin: Kulturverlag Kadmos, 2007). Archiv für das Studium der neueren Sprachen und Literaturen, Vol. 246. S. 179-181.

Habermann, Ina. (2009) [Review of] Dympna Callaghan, The Impact of Feminism on Renaissance Studies, Basingstoke (Palgrave Macmillan) 2006, XIV–346 S., ISBN 1-4039-9212-6, GBP 55,00. Francia Recensio : Forschungen zur westeuropäischen Geschichte, 2009, No. 1.

Habermann, Ina. (2009) [Rezension von] Beck, Rudolf, Kuester, Hildegard und Kuester, Martin: Basislexikon anglistische Literaturwissenschaft : München 2007. Anglia, Bd. 127, H. 3. S. 533-536.

Marti, Markus. (2009) Auf dem Laufsteg, an der Warenbörse, im Atomkraftwerk - erprobt die Schweiz neue Spielwelten. Shakespeare-Jahrbuch, Bd. 145. S. 217-225.

Marti, Markus. (2009) SH:in:E - Shakespeare in Europe. Basel.

Marti, Markus. (2009) [Rezension von:] Susanne Kaul. Poetik der Gerechtigkeit: Shakespeare - Kleist. Anglistik, Vol. 20. S. 220-221.

2008

Marti, Markus and Brönnimann, Werner and Jermann, Jennifer, eds. (2008) The two gentlemen of Verona = Die zwei Herren aus Verona : englisch-deutsche Studienausgabe. Englisch-deutsche Studienausgabe der Dramen Shakespeares. Tübingen.

Bezzola Lambert, Ladina. (2008) The art of anamorphosis in new historicist criticism. In: Mediality - intermediality. Tübingen, S. 125-138.

Marti, Markus. (2008) Titus Andronicus : englisch-deutsche Studienausgabe. Englisch-deutsche Studienausgabe der Dramen Shakespeares. Tübingen.

Marti, Markus and Gomringer, Eugen. (2008) Eines Sommers Sonette = A summer's sonnets. Dozwil.

2007

Habermann, Ina. (2007) England an Island: Englishness as a symbolic form in Jacquetta Hawkes's a Land (1951). In: Insular mentalities : mental maps of Britain : essays in honour of Bernd Lenz. Passau, S. 89-102.

Habermann, Ina. (2007) Review of "Feminism and Territoriality, a Bifocal Case Study of Literary Irelands" by Susanne Hagemann : Trier: wvt, 2005. Anglia, Bd. 125, H. 3. S. 571-574.

Habermann, Ina. (2007) Review of "Rhetoric and Renaissance Culture" by Heinrich F. Plett : Berlin: de Gruyter, 2004. Anglia, Bd. 125, H. 2. S. 367-370.

Habermann, Ina. (2007) [Rezension von] Forgone Nations - Constructions of National Identity in Elizabethan Historiography and Literature - Stanihurst, Spenser, Shakespeare by Florian Kläger : Trier, wvt 2006. Journal for the study of British cultures, Vol. 14, H. 2. S. 178-179.

2006

Habermann, Ina and Feldmann, Doris, eds. (2006) Theorizing Difference and Transdifference. Journal for the Study of British Cultures, Vol. 13, H. 2 (2006). Tübingen.

Bernays, Ludwig and Marti, Markus. (2006) Shakespeare In A Roman Garb. In: Gulielmi Shakespeare Carmina Latine Reddita = Latin elegies after William Shakespeare's sonnets = Lateinische Elegien nach den Sonetten Shakespeares. Dozwil, S. 209-228.

Habermann, Ina. (2006) British Cinema and "the People’s War". In: Medialised Britain. Passau, S. 119-139.

Habermann, Ina. (2006) [Review of] Literaturwissenschaft in Theorie und Praxis. Eine anglistischamerikanistische Einführung. Ed. Ralf Schneider unter Mitwirkung von Christina Spittel / Hans-Werner Ludwig und Thomas Rommel: Studium Literaturwissenschaft. Arbeitstechniken und Neue Medien. Archiv für das Studium der neueren Sprachen und Literaturen, Vol. 243,. S. 144-146.

2005

Bezzola Lambert, Ladina. (2005) Moving in circles : the dialectics of selfhood in religio medici. Renaissance Studies, vol. 19, no. 3. p. 364-79.

Habermann, Ina. (2005) Modifikationen des Modernismus – Medialität, Identität, Populärkultur. In: Kulturgeschichte der englischen Literatur : von der Renaissance bis zur Gegenwart. Tübingen, S. 251-64.

Habermann, Ina. (2005) Review of "Theorien der Literatur, Grundlagen und Perspektiven" edited by Hans Vilmar Geppert and Hubert Zapf (Tübingen and Basel: Francke, 2003), "Theory Matters" by Vincent B. Leitch (New York, London: Routledge, 2003. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, Jg. 53, H. 4. S. 411-413.

Habermann, Ina. (2005) Tennis mit Kanonenkugeln – Heinrich V und die Dynamik der Macht. In: König Heinrich V. Cadolzburg, S. 387-411.

Habermann, Ina. (2005) [Rezension von] Angela McRobbie (2005), The Uses of Cultural Studies - a textbook : London et al., Sage 2005, 211 S., £ 18.99, ISBN 1-4129-845-0. Journal for the study of British cultures, Vol. 12, H. 2. S. 175-176.

2004

Bezzola Lambert, Ladina and Engler, Balz, eds. (2004) Shifting the scene : Shakespeare in European culture. Newark, NJ.

Habermann, Ina. (2004) Einleitung – Panel 5: Lehrinhalte und Qualifikationsprofile. In: Kulturwissenschaften in der Anglistik : eine Standortbestimmung; Dokumentation einer Tagung an der Universität Dortmund, 8. bis 10. April 2003. Dortmund, S. 44-45.

Habermann, Ina. (2004) She has that in her belly will dry up your ink: Femininity as challenge in the equitable drama of John Webster. In: Literature, politics and law in Renaissance England. Basingstoke, S. 100-22.

Habermann, Ina. (2004) Theatre and the Law: The Concept of Equity in John Webster's The White Devil. In: Realigning Renaissance Culture: Intrusion and Adjustment on the Renaissance Stage. Trier, S. 137-148.

Habermann, Ina. (2004) [Rezension von] A Fast-Forward Version of England by Silvia Mergenthal : Heidelberg, Winter 2003. Journal for the study of British cultures, Vol. 11, H. 1. S. 94-96.

Marti, Markus. (2004) William Collins: "The passions (an ode for music)". Harass, Vol. 19. S. 109-119.

2003

Habermann, Ina. (2003) Review of "Plotting Women, Gender and Narration in the Eighteenth- and Nineteenth-Century British Novel" by Alison A. Case : Charlottesville: University Press of Virginia, 1999. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, Jg. 50, H. 4. S. 529-530.

Habermann, Ina. (2003) Staging slander and gender in early modern England. Women and gender in the early modern world. Aldershot.

Habermann, Ina. (2003) The Archers’ Tale: Images of Britain in the Films of Michael Powell and Emeric Pressburger. In: Anglistentag 2002 Bayreuth: Proceedings. Trier, pp. 295-306.

Habermann, Ina and Feldmann, Doris. (2003) Das Graduiertenkolleg Kulturhermeneutik im Zeichen von Differenz und Transdifferenz an der Friedrich-Alexander-Universität Erlangen-Nürnberg. Anglistik, Vol. 14, H. 2. S. 105-112.

Marti, Markus. (2003) Sonett Nr. 18. In: - lesen, wie krass schön du bist konkret : William Shakespeare, Sonett 18 vermittelt durch deutsche Übersetzer in 154 + 1 Versionen. Dozwil, S. 124; 153.

2002

Bezzola Lambert, Ladina. (2002) Envisioning a plurality of worlds : metaphors as systems of thought. Papers on French seventeenth century literature, Vol. 57. S. 361-86.

Bezzola Lambert, Ladina. (2002) Imagining the unimaginable : the poetics of early modern astronomy. Internationale Forschungen zur allgemeinen und vergleichenden Literaturwissenschaft, 58. Amsterdam.

Bezzola Lambert, Ladina. (2002) The consumed image : friendship in Montaigne and Bacon. In: Masculinities - Maskulinitäten. Stuttgart, S. 186-193.

Habermann, Ina. (2002) Death by Water : the Theory and Practice of Shipwrecking. In: Fictions of the sea : critical perspectives on the ocean in British literature and culture. Aldershot, S. 104-121.

Habermann, Ina. (2002) Elizabeth Bowen. In: Metzler Lexikon Gender Studies - Geschlechterforschung : Ansätze - Personen - Grundbegriffe. Stuttgart, S. 56-57.

Habermann, Ina. (2002) Elizabeth Cary. In: Metzler-Lexikon englischsprachiger Autorinnen und Autoren. Stuttgart, S. 104-105.

Habermann, Ina. (2002) May Sinclair. In: Metzler Lexikon Gender Studies - Geschlechterforschung : Ansätze - Personen - Grundbegriffe. Stuttgart, S. 533-534.

Habermann, Ina. (2002) [Rezension von] The Practice of Cultural Analysis - Exposing Inter-disciplinary Interpretation, edited by Mieke Bal : Stanford, Stanford University Press 1999. Journal for the study of British cultures, Vol. 9, H. 2. S. 233-234.

Habermann, Ina and Feldmann, Doris. (2002) Cultural Feminism. In: Metzler Lexikon Gender Studies - Geschlechterforschung : Ansätze - Personen - Grundbegriffe. Stuttgart, S. 54-55.

Habermann, Ina and Feldmann, Doris. (2002) Gendered Identity. In: Metzler Lexikon Gender Studies - Geschlechterforschung : Ansätze - Personen - Grundbegriffe. Stuttgart, S. 145-146.

Habermann, Ina and Feldmann, Doris. (2002) Geschlechterrolle. In: Metzler Lexikon Gender Studies - Geschlechterforschung : Ansätze - Personen - Grundbegriffe. Stuttgart, S. 158-159.

Habermann, Ina and Feldmann, Doris. (2002) Women's Cultural Criticism. In: Metzler Lexikon Gender Studies - Geschlechterforschung : Ansätze - Personen - Grundbegriffe. Stuttgart, S. 407-408.

Habermann, Ina and Schabert, Ina. (2002) Einleitung. In: Imaginationen des Anderen im 16. und 17. Jahrhundert. Wiesbaden, S. 7-24.

2001

Habermann, Ina. (2001) On the pain of not being English. In: Common ground? : crossovers between cultural studies and postcolonial studies. Trier, S. 137-151.

Habermann, Ina. (2001) Review of "Lebenstexte, Literarische Selbststilisierungen englischer Frauen in der frühen Neuzeit" by Gabriele Rippl : München: Wilhelm Fink Verlag, 1998. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, Jg. 49, H. 2. S. 185-186.

2000

Habermann, Ina. (2000) Two, by their bloods, and by thy Spirit one: Sir Philip Sidney and Mary Sidney Herbert, Countess of Pembroke. In: Bi-Textualität : Inszenierungen des Paares : ein Buch für Ina Schabert. Berlin, S. 29-44.

Habermann, Ina and Feldmann, Doris. (2000) Review of "A Revolution in Sentiments, Manners, and Moral Opinions, Catharine Macaulay und die politische Kultur des englischen Radikalismus, 1760-1790" by Vera Nünning : Heidelberg: Universitätsverlag C. Winter, 1998. Zeitschrift für Anglistik und Amerikanistik, Jg. 48, H. 1. S. 80-82.

Habermann, Ina and Klein, Bernhard. (2000) Shakespeare: Die Historien. In: Shakespeare-Handbuch : die Zeit, der Mensch, das Werk, die Nachwelt. Stuttgart, S. 324-380.

1999

Habermann, Ina. (1999) Review of "The Culture of Slander in Early Modern England" by Lindsay M. Kaplan : Cambridge : Cambridge University Press, 1997. Anglia, Bd. 117, H. 4. S. 597-600.

Habermann, Ina. (1999) The Taming of the Masculine Scold : Misconstrued Femininities in Swetnam, the Woman-hater. In: Differenzen in der Geschlechterdifferenz : aktuelle Perspektiven der Geschlechterforschung = Differences within gender studies. Berlin, S. 222-240.

1996

Marti, Markus. (1996) William Shakespeare : Sonett Nr. 66. In: Shakespeare : sechsundsechzig Variationen über ein Sonett. Göttingen, S. 242.

1995

Marti, Markus. (1995) Timon of Athens = Timon von Athen. Englisch-deutsche Studienausgabe der Dramen Shakespeares. Tübingen : Basel.

This list was generated on Mon Apr 24 03:51:05 2017 CEST.