edoc

Items where Division is "04 Faculty of Humanities and Social Sciences > Departement Künste, Medien, Philosophie > Fachbereich Kunstgeschichte > Kunsttheorie (Klammer)"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Creators | Refereed
Jump to: A | B | D | E | F | G | H | I | J | K | L | M | P | R | S | V | W
Number of items at this level: 72.

A

Altermatt, Sebastian. Symthesen der Negation der Synthesis. Zum Verhältniss vom Ganzen und seinen Teilen der Dada-Collagen von Hannah Höch. 2020, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

B

Brandl, Katharina and Hoffmann, Claire. (2020) Stormy Weather. On Human-Made Clouds in Contemporary Art / Stormy Weather. Nuages fabriqués et art contemporain. In: Stormy Weather. Wien, pp. 4-22.

Brandl, Katharina and Zenker, Friederike. (2019) Care, Fürsorge, Pflege. Kunst an einem technologischen Kampfplatz unserer Zeit/Care. Art on an Technological Battlefield of Our Time. In: TechnoCare. Wien, pp. 7-14.

Brandl, Katharina and Zenker, Friederike. (2019) Interspecies Media Art. Technologische Begegnungen jenseits der Großen Kluft/Technological Encounters beyond the Great Divide. EIKON - Internationale Zeitschrift für Photographie und Medienkunst, 106. pp. 53-65.

Bysäth, Julia. Das Phantasma der Immaterialität - Der Körper bei Hito Steyerl, Ed Atkins und Jon Rafman. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Brandl, Katharina. (1 April 2018) Verhexte Zeiten / Une époque ensorcelée. FemInfo - Zeitschrift des Verein Feministische Wissenschaft Schweiz. pp. 10-15.

Birrer, Rebecca. Tacita Dean und das Sammeln. 2018, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Brandl, Katharina. (2018) Hito Steyerl & Martha Rosler. War Games. EIKON - Internationale Zeitschrift für Photographie und Medienkunst, 102. pp. 86-87.

Brandl, Katharina and Brugger, Daniela. (2018) Magischer Widerstand. Über Hexenpraxen in der Gegenwartskunst / Magical Resistance. Witch Practices in Contemporary Art. In: Magic Circle. Wien, pp. 7-19.

Büttner, Milan. "I never fall apart, because I never fall together". Werkstruktur und Subjektivität in den Filmen Andy Warhols. 2017, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Bessenich, Salome. Architektonische Bilder und bildliche Architektur. 2016, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Bigger, Franziska. Destabilisiserung der Ordnung Javier Téllez' filmische Kopperationen mit psychiatrischen Patienten. Eine Untersuchung ausgesuchter Video- und Filmprojekte. 2014, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Boehm, Gottfried and Elkins, James and Klammer, Markus and Liechtenstein, Jacqueline and Mitchell, W. T. J. and [et al.], . (2011) The seminars: public and private. In: What is an image?. University Park, Penn., pp. 63-74.

Burioni, Matteo and Fricke, Beate and Gladic, Mladen and Klammer, Markus and Montavon, Stéphane and Neuner, Stefan and Ubl, Ralph. (2007) Ästhetische Teilhabe zwischen Politik und Polizei : eine Gesprächsrunde über Jacques Rancières Schriften zur Kunsttheorie. 31 : das Magazin des Instituts für Theorie der Gestaltung und Kunst, Zürich (ith-z), 10/11. pp. 9-20.

D

Dätwyler, Larissa. Fernand Léger: vom Kubismus zur Maschinenästhetik. 2017, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

E

Eigen, Rebecca. Forms of Resistance. Reflections on the works of Beatriz González. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

El Adisey, Bassma. "Distribution as a kind of paranoia." Digitale Dispersion im Werk von Cory Arcangel. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Egli, Jonas. Spuren der Vergangenheit im Werk David Claerbouts. 2016, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Elkins, James and Klammer, Markus and Liechtenstein, Jacqueline and Mitchell, W. T. J. and Mondzain, Marie-José and [et al.], . (2011) The seminars: painting and images. In: What is an image?. University Park, Penn., pp. 79-90.

F

Farnood Far, Farideh. Die Landschaftsmalerei Kamāl-ol-Molks. Ein Vergleich zwischen seinen ›höfisch- politischen‹ und ›bürgerlichen‹ Landschaftsbildern. 2021, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Fricke, Beate and Klammer, Markus and Neuner, Stefan. (2011) Pikturale Horizonte der Gemeinschaftsproduktion. Zur Einleitung. In: Bilder und Gemeinschaften : Studien zur Konvergenz von Politik und Ästhetik in Kunst, Literatur und Theorie. München, pp. 11-35.

G

Guyer, Bigna. Dem Material gerecht werden: Isa Genzkens Betonskulpturen, 1986-1992. 2017, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Gladic, Mladen and Klammer, Markus and Montavon, Stéphane and Neuner, Stefan. (2007) "Un autre type d'universalité" : Jacques Rancière antwortet auf sieben Fragen von Mladen Gladic, Markus Klammer, Stéphane Montavon und Stefan Neuner. 31 : das Magazin des Instituts für Theorie der Gestaltung und Kunst, Zürich (ith-z), 10/11. pp. 21-28.

H

Holenweger, Lara. Figurationen der Parrhesia. Performanz und Kritik in den Arbeiten von Adrian Piper (1970–1990). 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Haak, Laura. Die Form politischer Bilder in Werken Chris Markers - zwischen Aktualität und Erinnerung. Eine Auseinandersetzung mit einer offenen, multiperspektivischen Form der Bildstruktur als politische Narration. 2018, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

I

Indorato, Laura. Soutines Frontalität. Eine Reflexion über die Aspekte und Bedingungen von Frontalität am Beispiel der Künstler-Paraphrasen von Chaïm Soutine. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

J

Jeker, Jessica. Der westliche Blick auf den Balkan in der Kunst. 2017, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

K

Kojich, Carla Patricia. Matisse’ Atelier im Stillleben. Eine formalästhetische Untersuchung der drei programmatischen Atelierbilder von 1911. 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Klammer, Markus and Cremonini, Andreas. (2020) Bild-Beispiele. Zur Einleitung. In: Bild-Beispiele. Zu einer pikturalen Logik des Exemplarischen. Paderborn, pp. 7-23.

Klammer, Markus. (2019) Werkform und Subjektform. In: Formbildung und Formbegriff. Das Formdenken der Moderne. Paderborn, pp. 245-285.

Klammer, Markus and Maskarinec, Malika and Villinger, Rahel and Ubl, Ralph. (2019) Formbildung und Formbegriff. Zur Einleitung. In: Formbildung und Formbegriff. Das Formdenken der Moderne. Paderborn, pp. 9-31.

Klammer, Markus. (2018) Awkward Freedom. Freiheit und Programm bei Michael Snow. In: Michael Frieds "Shape as Form" und die Kritik der Form von 1800 bis zur Gegenwart. Paderborn, pp. 161-184.

Klammer, Markus. (2018) Ornamente transzendental und empirisch. Zu Kants "Kritik der Urteilskraft" und zu den Tätowierungen der "Neuseeländer". Zeitschrift für Kunstgeschichte, 81 (3). pp. 391-410.

Klammer, Markus. (2016) Bergsonscher Platonismus. Gregory J. Markopoulos’ "Gammelion" (1968). In: Kino der Zukunft. Gregory J. Markopoulos. Paderborn, pp. 131-164.

Klammer, Markus. (2016) Kommentar zu »Der Rahmen der Repräsentation und einige seiner Figuren« von Louis Marin. Zeitschrift für Medien- und Kulturforschung, 7 (1). pp. 99-108.

Klammer, Markus. (2016) Mein Buch: »Sprachen der Kunst«. Nelson Goodmans Symboltheorie. Uni nova. p. 66. Basel.

Klammer, Markus. (2016) Mimicry, Ekphrasis, Construction. »Reading« in Freudian Psychoanalysis. Aisthesis, 9 (2). pp. 139-151.

Klammer, Markus. (2016) The Body as Commodity and Utopia. In: Sculpture on the Move 1946-2016. Ostfildern, pp. 102-111.

Klammer, Markus and Naef, Maja. (2016) Einleitung. In: Kino der Zukunft. Gregory J. Markopoulos. Paderborn, pp. 9-19.

Klammer, Markus and Neuner, Stefan. (2016) Bildfeld und Blickfeld. Figurationen der Abstraktion bei Jackson Pollock. In: Der figurative Pollock. München, pp. 39-63.

Klarskov, Aurea. Listen verschiedener Möglichkeiten. 2016, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Klammer, Markus and Neuner, Stefan and Olsen, Niels and Ukwattage, Pathmini Lanka. (2015) Venedig/Biennale 56: Ein Gespräch in situ Teil 2: Der Schweizer Pavillon (Pamela Rosenkranz).

Klammer, Markus and Neuner, Stefan and Olsen, Niels and Ukwattage, Pathmini Lanka. (2015) Venedig/Biennale 56. Ein Gespräch in situ. Teil 1. Der österreichische Pavillon (Heimo Zobernig).

Klammer, Markus and Neuner, Stefan and Pop, Andrei. (2014) Neoklassizismus, Surrealismus oder Pop? Markus Klammer, Stefan Neuner und Andrei Pop im Gespräch über die Ausstellung "Charles Ray. Skulpturen 1997–2014".

Klammer, Markus. (2013) Figuren der Urszene : Material und Darstellung in der Psychoanalyse Freuds. Wien.

Klammer, Markus. (2013) Ideas, not medium : Von den Film- und Videoinstallationen zum kinematografischen Werk Steve McQueens. In: I want the screen to be a massive mirror : Vorträge zu Steve McQueen. [Basel], pp. 83-108.

Klammer, Markus. (2013) Körperinstanzen in den Film- und Videoinstallationen Steve McQueens.

Klammer, Markus. (2011) Funktionen des "Zeigens" bei Freud und Wittgenstein. In: Image and imaging in philosophy, science and the arts : proceedings of the 33rd International Ludwig Wittgenstein-Symposium in Kirchberg, 2010, Bd. 1. Frankfurt, pp. 253-268.

Klammer, Markus. (2011) [Rezension von] Sebastian Egenhofer, Abstraktion - Kapitalismus - Subjektivität. Zeitschrift für Kunstgeschichte. - München, Bd. 74, Nr. 2. pp. 280-294.

Klammer, Markus and Neuner, Stefan. (2011) Was ist ein Weg? Bewegungsformen in einer globalen Welt. Exposé = What is a path? Forms of movement in a global world : exposé. 31, 16/17. pp. 4-15.

Klammer, Markus. (2010) "fig 1." Grund und Signatur der Psychoanalyse. In: Prekäre Bilder. München, pp. 85-101.

Klammer, Markus. (2010) Jacques Rancière und die Universalität der Gleichheit. In: Das Streit-Bild. Film, Geschichte und Politik bei Jacques Rancière. Wien, pp. 195-212.

Klammer, Markus and Neuner, Stefan. (2010) Die Figur der Zwei / The Figure of the Two. Exposé. 31. Magazin des Instituts für Theorie, 14/15. pp. 15-21.

Klammer, Markus. (2009) Der Traum und die Urszene. Zur graphischen Repräsentation der Psychoanalyse. In: Spuren erzeugen : Zeichnen und Schreiben als Verfahren der Selbstaufzeichnung. Berlin ; Zürich, pp. 69-107.

Klammer, Markus. (2009) Die Zeit des Palindroms. Zu Guy Debords letztem Film "In girum imus nocte et consumimur igni". In: Topologie : Falten, Knoten, Netze, Stülpungen in Kunst und Theorie. Wien, pp. 323-360.

L

Lohner, Nora. Die Pose in Robert Mapplethornpes fotografischen Werk. 2015, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

M

Meier, Naemi. Narrative dekolonialer Kunstpraxen in Archival Art. Besprochen an der beiden künstlerischen zeitgenössischen Positionen Nashilongweshipwe Mushaandja und Vitjitua Ndjiharine. 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Melbert, Charlotte. Künstlerin – Performerin – Celebrity. Neugliederung Marina Abramovics Oeuvre seit 1973 anhand künstlerischer Entwicklungsschritte mit einer kritischen Verortung der Arbeiten The Artist is Present, 2010 und The Life, 2019. 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Matter, Céline. Living Scenographies. Über Entgrenzung, Performativität und Liminalität im Werk von Irena Haiduk. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Moore, Anne Elizabeth and Brandl, Katharina. (2018) Bound to fail. Living and working conditions in the comics industry. Closure. Kieler e-Journal für Comicsforschung (5). pp. 5-30.

Moser, Marc Michael. Freud - Moses - Michelangelo. Zur Zeitelichkeit in der Skulptur. 2015, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Müller, Gabriel. René Burri. Die Deutschen - Les Allemands 1962-1999. 2015, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

P

Pfister, Kristina. Im Rhythmus der Wahrnehmung. Die Diskontinuitäten und Anomalien innerhalb der Landschaftsmalerei Paul Cézannes. 2023, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

R

Revellat, Aicha. Spuren von Körpern sehen. Über die Zeichenhaftigkeit von Körper und Sprache in Bruce Naumanns Werk. 2018, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

S

Schaller, Len. Auf Augenhöhe mit Amöben: Digitales Welten im Anthropozän. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Semba, Mika. Japonismus in deutschsprachigen Ländern im 19. Jahrhundert. Arnold Böcklin und Japonismus. 2022, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Stoica, Paula-Cristina. Mit Gänsen zum Mond. Zum Verhältnis von Fakt und Fiktion in Agnes Meyer- Brandis' "The Moon Goose Colony". 2020, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Speiser, Francine. Giovanni Segantini: Dank Netzwerk zu Ausstellungen, Verbreitung und Verkäufen. 2016, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Schmid, Muriel. Zeitlos ist nur der an sich tote Punkt. 2015, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

V

Vetsch, Anna Katharina. Die Skulptur nach ihrem vermeintlichen Ende. 2016, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

W

Wiesendanger, Sarah. "And oh, the housekeeping! [...] Better not keep a house." Die Suche nach Modellen des guten Lebens im Œuvre von Andrea Zittel. 2019, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Wiederkehr, Lorenz. Das Format Cy Twombly. 2015, Master Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

This list was generated on Fri Mar 29 03:54:21 2024 CET.