edoc

Items where Division is "04 Faculty of Humanities and Social Sciences > Departement Geschichte > Bereich Osteuropäische Geschichte"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Creators | Refereed
Number of items at this level: 17.

Article

Belge, Boris. (2020) (Dis-)Connected. Railway, Steamships and Trade in the Port of Odessa 1865-1888. Journal of Balkan and Black Sea Studies, 5. pp. 49-69..

Belge, Boris. (2019) Pest und Profite. Eine Wirtschaftsgeschichte der Quarantäne im Hafen von Odessa. Traverse, 26 (3). pp. 97-115.

Belge, Boris. (2019) Wie sowjetische Musik «vaterländisch» wurde, oder: Die Avantgarde im Spät- und Postsozialismus neu erfinden (1970–1998). Jahrbücher für Geschichte Osteuropas, 67 (3). pp. 475-489.

Belge, Boris. (2017) Between Party and People(s). Where Music Sounds. Kritika, 18 (2). pp. 437-443.

Belge, Boris. (2016) Der sowjetische Komponistenverband, der Sozialistische Realismus und das fragile Gleichgewicht der musikalischen Welt in der Brežnev-Zeit. Die Tonkunst (2). pp. 123-129.

Belge, Boris. (2013) From Peace To Freedom. How Classical Music Became Political in the Soviet Union, 1964-1982. Ab imperio, 2013 (2). pp. 279-297.

Belge, Boris. (2013) Kanonendonner und Glockenklänge. Petr I. Čaikovskijs Festouvertüre "1812". Osteuropa, 61 (1). pp. 83-93.

Book

Belge, Boris and Deuerlein, Martin, eds. (2014) Goldenes Zeitalter der Stagnation? Perspektiven auf die sowjetische Ordnung der Brežnev-Ära. Bedrohte Ordnungen, 2. Tübingen.

Book Section

Belge, Boris. (2020) Spirituality as Personal Denomination. Religious Expression in Sofia Gubaidulina's Work. In: Orthodoxy, Music, Politics and Art in Russia and Eastern Europe. London / Belgrad, pp. 203-217.

Belge, Boris. (2018) Neue Musik als europäischer Erfahrungsraum: Die Rezeption zeitgenössischer Komposition in der Sowjetunion und in Westeuropa (1953-1991). In: Hochkultur für das Volk? Literatur, Kunst und Musik in der Sowjetunion aus kulturgeschichtlicher Perspektive, 97. Berlin/Boston, pp. 253-267.

Belge, Boris. (2018) Sehnsuchtsort Hafenmetropole Odessa. In: Europa und das Meer. München, pp. 175-185.

Hofmeister, Alexis. (2015) Hibbat Zion. In: Encyclopedia of Bible and its Reception, 11. Berlin, Boston, pp. 1011-1014.

Belge, Boris. (2013) Zwischen Polystilistik und Sozrealismus. Die Schnittke-Rezeption in der Sowjetunion 1974–1981. In: Postmoderne hinter dem Eisernen Vorhang. Werk und Rezeption Alfred Schnittkes im Kontext ost- und mitteleuropäischer Musikdiskurse. Hildesheim, pp. 155-169.

Belge, Boris. (2010) Eruption in der Erosion - Alfred Schnittkes Erste Symphonie und der sowjetische Komponistenverband. In: Alfred Schnittke. Analyse – Interpretation – Rezeption. Hildesheim, pp. 29-50.

Thesis

Grieder, Julia. National Minorities in Soviet Ukraine (1953-1982). Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Hela, Oksana. Images of Intelligentsia in Soviet Visual Culture. Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

Newspaper or Magazine Article

Mijnssen, Ivo. (26 November 2013) Breschnews Heldenstadt am Schwarzen Meer. Neue Zürcher Zeitung. p. 9.

This list was generated on Fri Apr 19 03:59:27 2024 CEST.