edoc

Items where Division is "04 Faculty of Humanities and Social Sciences > Departement Geschichte > Bereich Osteuropäische Geschichte"

Up a level
Export as [feed] Atom [feed] RSS 1.0 [feed] RSS 2.0
Group by: Date | Item Type | Creators | Refereed
Jump to: B | G | H | M
Number of items at this level: 16.

B

Belge, Boris. (2020) (Dis-)Connected. Railway, Steamships and Trade in the Port of Odessa 1865-1888. Journal of Balkan and Black Sea Studies, 5. pp. 49-69..

Belge, Boris. (2020) Spirituality as Personal Denomination. Religious Expression in Sofia Gubaidulina's Work. In: Orthodoxy, Music, Politics and Art in Russia and Eastern Europe. London / Belgrad, pp. 203-217.

Belge, Boris. (2019) Pest und Profite. Eine Wirtschaftsgeschichte der Quarantäne im Hafen von Odessa. Traverse, 26 (3). pp. 97-115.

Belge, Boris. (2019) Wie sowjetische Musik «vaterländisch» wurde, oder: Die Avantgarde im Spät- und Postsozialismus neu erfinden (1970–1998). Jahrbücher für Geschichte Osteuropas, 67 (3). pp. 475-489.

Belge, Boris. (2018) Neue Musik als europäischer Erfahrungsraum: Die Rezeption zeitgenössischer Komposition in der Sowjetunion und in Westeuropa (1953-1991). In: Hochkultur für das Volk? Literatur, Kunst und Musik in der Sowjetunion aus kulturgeschichtlicher Perspektive, 97. Berlin/Boston, pp. 253-267.

Belge, Boris. (2018) Sehnsuchtsort Hafenmetropole Odessa. In: Europa und das Meer. München, pp. 175-185.

Belge, Boris. (2017) Between Party and People(s). Where Music Sounds. Kritika, 18 (2). pp. 437-443.

Belge, Boris. (2016) Der sowjetische Komponistenverband, der Sozialistische Realismus und das fragile Gleichgewicht der musikalischen Welt in der Brežnev-Zeit. Die Tonkunst (2). pp. 123-129.

Belge, Boris. (2013) From Peace To Freedom. How Classical Music Became Political in the Soviet Union, 1964-1982. Ab imperio, 2013 (2). pp. 279-297.

Belge, Boris. (2013) Kanonendonner und Glockenklänge. Petr I. Čaikovskijs Festouvertüre "1812". Osteuropa, 61 (1). pp. 83-93.

Belge, Boris. (2013) Zwischen Polystilistik und Sozrealismus. Die Schnittke-Rezeption in der Sowjetunion 1974–1981. In: Postmoderne hinter dem Eisernen Vorhang. Werk und Rezeption Alfred Schnittkes im Kontext ost- und mitteleuropäischer Musikdiskurse. Hildesheim, pp. 155-169.

Belge, Boris. (2010) Eruption in der Erosion - Alfred Schnittkes Erste Symphonie und der sowjetische Komponistenverband. In: Alfred Schnittke. Analyse – Interpretation – Rezeption. Hildesheim, pp. 29-50.

G

Grieder, Julia. National Minorities in Soviet Ukraine (1953-1982). Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

H

Hofmeister, Alexis. (2015) Hibbat Zion. In: Encyclopedia of Bible and its Reception, 11. Berlin, Boston, pp. 1011-1014.

Hela, Oksana. Images of Intelligentsia in Soviet Visual Culture. Doctoral Thesis, University of Basel, Faculty of Humanities and Social Sciences.

M

Mijnssen, Ivo. (26 November 2013) Breschnews Heldenstadt am Schwarzen Meer. Neue Zürcher Zeitung. p. 9.

This list was generated on Fri Apr 19 03:59:27 2024 CEST.